Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 7:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 11:32 am 

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 9:16 pm
Berichten: 19
Ik heb een eigen icesave rekening en een en/of rekening.

Het is mij niet duidelijk of ik mijn en/of rekening nu ook moet claimen of dat ik daar nog een aparte brief en code krijg van de DNB.

Iemand 't antwoord?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 1:10 pm 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 1:07 pm
Berichten: 2
Ja, dat vragen wij ook ons af!!!

We hebben één brief van DNB gekregen, er wordt gezegd dat er twee verklaringen gestuurd moet worden bij En/OF rekening.

Krijgen wij straks nog een brief van DNB?????


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 1:16 pm 

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:13 pm
Berichten: 4
Op het formulier kan je meerdere rekeningnummers vermelden, dus ook de en/of rekeningnummers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 1:42 pm 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 1:18 pm
Berichten: 28
Ook bij ons onduidelijkheid over afhandeling van een Icesave "en/of rekening".

Vandaag heb ik de brief van DSB ontvangen, maar de mederekeninghouder niet.

Het formulier op de website heeft geen specifieke voorzieningen voor en/of rekeningen.
Wij hebben dat voorlopig als volgt behandeld:
1. Bij sectie 3 de tenaamstelling van beide rekeninghouders vermeld bij "Naam schuldeiser".
2. In ondertekenings sectie (blz 5) hebben wij beiden ondertekend.
3. Rekeningoverzicht en kopieën van legitimatie van beide rekeninghouders bijgevoegd.

Zojuist zie ik op website van DNB een sectie Veel gestelde vragen over Formulier uitkering depositogarantiestelsel Icesave met daarin een item Ik heb een en/of-rekening. Wat moet ik doen?

Quote:
Ik heb een en/of-rekening. Wat moet ik doen?
Bij een ‘en/of-rekening’ kunnen beide rekeninghouders aanspraak maken op een vergoeding uit het depositogarantiestelsel. Daarvoor dient iedere rekeninghouder van de gezamenlijke rekening een apart aanvraagformulier in te vullen en op te sturen naar DNB.


Hier staat dat dus dat de mederekeninghouder apart een aanvraagformulier moet invullen en opsturen, en daar dus eigen login info voor nodig heeft.
Eerst maar eens even afwachten of dat vóór 22-okt alsnog komt...

Edit 20-okt: Vandaag inderdaad 2e brief van DNB ontvangen voor de mederekeninghouder.
Direkt ingevuld, uitgeprint, ondertekend, met bijlagen in een envelop gedaan met 2 postzegels er op, en in de brievenbus gedeponeerd.
En nu maar hopen dat de afhandeling een beetje snel gaat, want die mag van mij best sneller dan de maximale 3 maanden... :wink:


Laatst bijgewerkt door I save op ma 20 okt 2008 8:03 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 2:00 pm 

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:13 pm
Berichten: 4
Bij sectie 3 moet je het rekeningnummer vermelden en de naam van de schuldeiser en tussen haakjes staat daarachter "en de namen van eventuele andere houders van dezelfde rekening". Mijns inziens slaat dit toch echt op de en/of rekening houders. Uiteraard een kopie paspoort van beide houders en allebei tekenen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 3:06 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Ik heb zojuist met de DNB gebeld en ze hebben me (zeer duidelijk) verteld hoe je het moet invullen:

1. Bij sectie 3 is tenaamstelling van beide rekeninghouders vermeld bij "Naam rekeninghouder".
2. Bij sectie 3 het gehele saldo per rekeningnummer aangegeven (dus niet delen door 2 ofzo).
3. In ondertekenings sectie (blz 5) beiden onderteken.
4. Kopieën van legitimatie van beide rekeninghouders bijvoegen.
5. Het saldo overzicht van IceSave waar in de brief en op de site naar wordt verwerwezen is niet perse nodig. Een eigengemaakte printscreen van het rekening overzicht volstaat ook.

LET OP: Beide rekeninghouder moeten bovenstaande doen. Als het goed is krijgen beide rekening houder dus ook een brief met inloggegevens van de DNB! Wacht hiervoor geduldig af t/m 22 Oktober.

Als dat gedaan is alles netjes opsturen zodat de DNB alles kan verwerken en het geld binnen 3 maanden kan overmaken op de aangegeven rekening (Overigens denk ik zelf dat het wel handig is dat beide rekeninghouders hetzelfde rekeningnummer daarvoor opgeven).

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 5:18 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
Dank je, Mandros. Dus niet door 2 delen!

Maar... Als je beide ondertekend, dan moet je dus ook de tweede brief (die nog komt) weer beide ondertekenen en opsturen?

:roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 9:46 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 5:12 pm
Berichten: 17
Zou ik wel doen. De een tekent bij de ene en andersom.
Is bij de belastingdienst ook zo.
Zoveel mogelijk handtekeningen zetten, zodat ze daar weten, dat het OK is.
Kan geen kwaad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 11:38 pm 

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 9:16 pm
Berichten: 19
Ok 't wordt al duidelijker.

Toch nog vraagje:
-krijg je per persoon een brief van de DNB of pér rekening?
-ik begrijp uit bovenstaande dat ik nu mijn eigen rekening & de en/of rekning moet claimen. Mijn vriendin krijgt tzt ook een brief van de DNB waarmee zij haar eigen rekning en onze en/of rekening ook claimt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 9:12 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Als alles goed gaat krijg je per PERSOON een brief van de DNB. Op het formulier dat je per persoon in moet vullen (digitaal en daarna printen) kun je meerdere rekeningen invullen.

Zoals al eerder is gezegt moet je bij een en/of rekening dus beide bij elkaar mee ondertekenen (+ copy legitimatie). Beide personen hebben ook een eigen inlog-code bij IceSave en kunnen dus een eigen rekeningoverzicht bekijken/printen. De DNB verwerkt alle gegevens en zorgt ervoor dat e.e.a. juist wordt afgehandeld.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 11:07 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 5:12 pm
Berichten: 17
Precies, zo zit het, doch er kan een probleempje ontstaan,

Beide personen hebben ook een eigen inlog-code bij IceSave en kunnen dus een eigen rekeningoverzicht bekijken/printen. De DNB verwerkt alle gegevens en zorgt ervoor dat e.e.a. juist wordt afgehandeld.

indien de ene rekeninghouder die niet echt gebruikt werd, zijn wachtwoord niet heeft aangemaakt, of kwijt is, dan kun je bij Icesave niet meer aankloppen enz. enz. (Plus uitdraai maken) Maar dit is al vaker opgemerkt in dit forum. Daar komt t.z.t. misschien een oplossing voor, of DNB accepteert een uitdraai van de actieve rekeninghouder en de ander geeft aan dat hij dit onderschrijft (met handtekening op de uitdraai ?)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 5:31 pm 

Geregistreerd: zo 19 okt 2008 5:25 pm
Berichten: 1
Lijkt mij toch erg omslachtig om ook nog eens 2 formulieren te gaan invullen.
Ik heb er één gekregen op mijn naam en dat stuur ik op. Ik hoop dat DNB dan ook op de eigen site wat duidelijker informatie zal verschaffen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 8:44 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 5:12 pm
Berichten: 17
fravaes schreef:
Lijkt mij toch erg omslachtig om ook nog eens 2 formulieren te gaan invullen.
Ik heb er één gekregen op mijn naam en dat stuur ik op. Ik hoop dat DNB dan ook op de eigen site wat duidelijker informatie zal verschaffen.


Als je echt een en/of rekening hebt, behoor je 2 sets formulieren op te sturen.
Formaliteit i.v.m. mogelijke lening van je partner en die zou dan verrekend moeten worden.
Maar die situatie kent Icesave niet, maar toch moet formeel DNB aan deze poespas voldoen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 4:32 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Zaterdag de brief van DNB ontvangen en vandaag ook één voor mijn partner. Dus je krijgt twee aanvragen bij een en/of-rekening.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 8:46 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 9:06 pm
Berichten: 26
IkSpaar schreef:
Zaterdag de brief van DNB ontvangen en vandaag ook één voor mijn partner. Dus je krijgt twee aanvragen bij een en/of-rekening.

Ik heb zaterdag mijn brief gekregen. Die heb ik direct afgehandeld en (aangetekend) opgestuurd. Ook de websitevragen ingevuld.
Krijg ik vandaag de 2e brief van mijn partner...vandaag (maandag) dus de 2e brief ingevuld, ondertekent en opgestuurd...
Wanneer ik dus apart invul en opstuur zal het ook wel langer duren dat wij ons geld terugzien. Voordat ze die link (= 2 aparte brieven) bij elkaar hebben gevoegd....

Zucht.... :cry: Waarom stoppen ze die 2 brieven niet bij elkaar in een envelop?
Kan iemand mij opvrolijken?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO