Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 4:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2008 1:08 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Er is een interessant overzicht van IceSave en de rol van de media verschenen.

Te vinden op: http://www.villamedia.nl/docs/251108_ic ... lmedia.pdf

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 5:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Wat mij nog altijd stoort aan hoe het de laatste 3 maanden is gegaan, is dat de banken niet worden afgerekend op de leugens die zij in de media gooien.

Bijv. bij Icesave werden al op maandag 6 oktober alle (uitgaande?) transacties tegen gehouden, terwijl dinsdagmiddag Icesave Nederland nog rustig in de media riep te roepen dat er niets aan de hand was en mensen gewoon bij hun spaargeld konden.

Ook de Fortis en ING directie kon er wat van met het voorliegen van de klanten / aandeelhouders. ING bijv zei 2 uur voor dat het bekend werd dat zijn overheidssteun hadden aangevraagd dat zij geen geld nodig hadden, en ook Fortis zei dat er niets aan de hand was, terwijl er via de achterdeur 4,5 miljard uitstroomde.

Ook in bovenstaand artikel helaas geen woord over deze verkeerde voorlichting. Het kan toch niet zo zijn dat een bedrijf straffeloos haar klanten en aandeelhouders mag voorliegen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 10:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Dyna18 schreef:
Wat mij nog altijd stoort aan hoe het de laatste 3 maanden is gegaan, is dat de banken niet worden afgerekend op de leugens die zij in de media gooien.


Wat mij beduidend meer heeft gestoord is hoe de media de klanten/spaarders van Icesave hebben neergezet. De klanten van Icesave zijn nogal vaak neergezet als onverstandige spaarder die veel risico wensten te nemen voor een klein beetje meer rente en die vervolgens profiteren van de belastingbetaler. Dat alles ten onrechte uiteraard. Vreemd genoeg weinig van dergelijke berichten te vinden over de klanten van Fortis en ABN Amro.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 10:24 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Ja,dat stoort mij ook Pecunia.
En dat is nog niks vergeleken bij hoe de 100K+ spaarders worden neergezet. :shock:

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 12:33 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
Dat het IJslandse garantiestelsel te zwak was voor de buitenlandse tegoeden is wel degelijk in de media geweest. 1 of 2 weken voor het omvallen van icesave etc is er nog bijvoorbeeld nog een bericht geweest dat andere Scandinavische landen eventueel bij zouden gaan springen. Maar tot oktober was de spaaroorlog een stuk interessanter dan de kredietcrisis, dus dan vallen die berichten niet op.
En men had in principe gelijk om icesave aan te raden, banken als NIBC en credit-europe kwamen pas wat later met vergelijkbare rentes. Dat IJsland niet zou willen betalen voor de garantieregeling was op dat moment niet bekend.

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 11:07 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 19 jan 2008 9:35 pm
Berichten: 54
Wat mij stoorde, of eigenlijk verbaasde, aan de IceSave-spaarders die ik op TV heb gezien, is dat ze het geld bij IceSave hebben gezet en verder het nieuws niet hebben gevolgd. Aandeelhouders houden ook constant het nieuws in de gaten, dat zouden de spaarders ook moeten doen. Dan had de IceSave-spaarder doorgehad dat na de start van IceSave in Nederland ook o.a. Credit Europe en NIBC 5,25% rente gaven maar dan onder de veel veiliger Nederlandse garantiestelsel. Toen was al duidelijk door artikelen in o.a. het FD dat IceSave om 'foute' redenen geld kwamen ophalen in Nederland. Niet zomaar ergens je geld dumpen en dan niet meer naar omkijken, houd de ontwikkelingen goed in de gaten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 11:21 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 29 nov 2008 3:05 pm
Berichten: 95
@Bouwe: En die overige 120.000 Icesave spaarders. Zijn die ook stom geweest?
Ze hebben allen geld op de rekening gehad toen het al te laat was.

Je kon toentertijd je bedenkingen hebben, maar 'foute' redenen waren niet bekend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 9:46 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 8:20 pm
Berichten: 74
Bouwe schreef:
Dan had de IceSave-spaarder doorgehad dat na de start van IceSave in Nederland ook o.a. Credit Europe en NIBC 5,25% rente gaven maar dan onder de veel veiliger Nederlandse garantiestelsel. Toen was al duidelijk door artikelen in o.a. het FD dat IceSave om 'foute' redenen geld kwamen ophalen in Nederland. Niet zomaar ergens je geld dumpen en dan niet meer naar omkijken, houd de ontwikkelingen goed in de gaten.


Je hebt op zich gelijk en ik denk dat na de val Icesave iedereen daar inmiddels wel een stuk alerter op is geworden. De opmerking die je maakt over NIBC en Credit Europe vind ik niet helemaal kloppen, aangezien NIBC om dezelfde (wat jij noemt) 'foute' redenen geld is gaan ophalen bij spaarders hier pas in september 2008 mee is begonnen. Credit Europe boodt volgens mij bij de start van IceSave (mei 2008) nog geen 5,25 % rente zie http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/info/10-Credit_Europe_Bank_Top-Interest_Rekening


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 11:24 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Het artikel gaat met name over de rol van de media inzake Icesave. Hierbij zien we dat de media, Icesave maandenlang omarmt heeft ondanks het feit dat alle lichten eigenlijk op rood moesten staan. Icesave was de "underdog" en een underdog wordt vaak door de media omarmt.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO