Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 9:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 8:05 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Dit is geen discussie draad. Alleen een opsomming van feiten.

--
Nyi Landsbanki Íslands (09-10-2008)

IJsland richt een nieuwe bank op 'De Nieuwe Landsbanki' per vandaag 9 oktober.
Hierin worden alle bezittingen en schulden gestopt die rechtstreeks met het binnenland
te maken hebben. Ook zal er een 'eigen vermogen' van 200 miljard kroon (€ 1 miljard?)
op de balans worden gezet. De balans zelf zal 2300 miljard kroon bedragen (€ 10 miljard?)

...

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Laatst bijgewerkt door alphons op zo 12 okt 2008 11:08 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 8:12 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Ongeveer 500 werknemers zijn ontslagen bij Landsbanki (09-10-2008)
Bij de oude Landsbanki Bank waren 1500 mensen werkzaam in IJsland, maar volgens een aankondiging van de nieuwe staat gerunde bank, Nyi Landsbanki Íslands hf. Zullen er slechts ongeveer 1000 mensen werkzaam zijn, dus 500 medewerkers van bank verliezen hun baan.

Atli Atlason, managing director van de afdeling Personeelszaken van de nieuwe Landsbanki, zei dat haar activiteiten geheel anders georganiseerd zullen worden dan bij de oude bank, vooral omdat de nieuwe bank haar brokerage activiteiten en internationale projecten minimaliseert.

Verwacht wordt dat het merendeel van de arbeidsplaatsen verloren zullen gaan op deze gebieden. Echter, Atlason heeft gezegd dat niet iedereen die betrokken is bij de bemiddelings-en internationale projecten zal worden ontslagen, omdat de nieuwe bank zal doorgaan met een paar van deze projecten.

De projecten waarin de nieuwe Landsbanki zal zich voornamelijk op zal richten in de nabije toekomst zijn actief in het netwerk van kantoren voor traditionele retail banking-activiteiten. Deze projecten vereisen ongeveer 1.000 werknemers.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Laatst bijgewerkt door alphons op zo 12 okt 2008 8:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 8:43 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Verklaring van Landsbanki Íslands hf (10-10-2008)

Landsbanki heeft geen middelen overgeheveld uit het Verenigd Koninkrijk naar IJsland.

Door berichten in de pers en claims met betrekking tot de financiering van overboekingen tussen Landsbanki haar dochterondernemingen en de moedermaatschappij gedurende de periode vanaf het moment dat de IJslandse financiële ondernemingen in surseance van betaling door de IJslandse FSA, zijn gesteld, mogelijk gemaakt door nieuw aangenomen wetgeving, wil Landsbanki graag het volgende te verklaren:

1. Een dergelijke overdrachten heeft niet plaatsgevonden tussen de Heritable Bank en moederbank Landsbanki tijdens de periode in kwestie en de Heritable Bank bleef volledig gefinancierd.

2. Er heeft geen overdracht plaatsgevonden vanuit Landsbanki London tak aan de moedermaatschappij in IJsland in de periode zoals genoemd, integendeel, Landsbanki Íslands hf. Heeft substantiële middelen overgedragen aan haar Britse tak gedurende deze tijd om aan haar verplichtingen te blijven voldoen voor Icesave.

Landsbanki zou willen benadrukken dat met name dat de verslagen van deze zaken en verklaringen in deze zin door de Britse regering en haar ambtenaren op geen enkele manier van toepassing zijn op Landsbanki.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 8:51 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Nederlandse en IJslandse overeenstemming over IceSave (11-10-2008)

Na constructieve besprekingen hebben de Nederlandse en de IJslandse regering overeenstemming bereikt over een oplossing voor de Nederlandse spaarders van Landsbanki IceSave spaarrekeningen.

Dit werd bekend gemaakt door de Nederlandse minister van Financiën, Wouter Bos en J. de IJslandse minister van Financiën, Arni M. Mathiesen.

Beide ministers zijn blij dat ze een oplossing hebben kunnen vinden. Minister Bos zei dat hij vooral blij is dat er nu duidelijkheid is voor de Nederlandse spaarders. Minister Mathiesen heeft toegevoegd dat het van belang is dat het probleem nu is opgelost.

De overeenkomst bepaalt dat de IJslandse regering de Nederlands spaarder zal compenseren tot een maximum van 20.887 euro. De Nederlandse overheid zal zorgen voor een lening aan IJsland om deze teruggave en de Nederlandse Centrale Bank is voor het afwikkelen van de spaarders claims.

Reykjavik, 11 oktober 2008

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 8:59 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Gemeenschappelijke verklaring (11-10-2008)

Delegaties van IJsland en het Verenigd Koninkrijk hebben elkaar ontmoet in een vriendelijke sfeer in Reykjavík om de onderwerpen van wederzijds belang te bespreken in verband met de huidige financiële crisis, met het doel om te komen tot een wederzijds bevredigende oplossing over de kwestie.

Aanzienlijke voortgang is gemaakt met de problemen rond de spaarders van Icesave. De regelingen die zijn overeengekomen zijn in beginsel voor een versnelde uitbetaling aan de spaarders. De delegaties waren het erover eens om nauw samen te werken voor de andere resterende kwesties in de komende dagen.

Reykjavik, 11 oktober 2008

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 11:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Wellicht is het zinvol om deze berichten te voorzien van een bronvermelding.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 11:48 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Landsbanki activa alleen zijn al bijna genoeg voor de dekking van Icesave (13-10-2008)

De aansprakelijkheid van De IJslandse staat met betrekking tot Icesave klanten in het Verenigd Koninkrijk en Nederland ligt rond de ISK 600 miljard - gelijk aan ISK 2 miljoen (EUR 13.255) voor elke IJslander. De IJslandse minister van Handel, Bjorgvin G. Sigurdsson zegt dat er nog een lange weg te gaan is voor de verkoop van activa van Landsbanki om alle kosten te dekken.

De IJslandse en Britse regeringen gaan nu nauw samen werken aan een oplossing voor het probleem van het terugverdienen van de tegoeden van de spaarders. De samenwerking gaat op een vriendelijke manier.

Alistair Darling, de Britse kanselier, zei in een persconferentie van vanochtend dat het uiterst belangrijk is om een akkoord te bereiken met de IJslandse regering voor de betalingen aan de Britse spaarders. Darling zei dat hij een ontmoeting had met zijn IJslandse tegenhanger, Arni M. Mathisen op zaterdag in Washington, waar ze gesproken hebben over het belang een snelle afhandeling van de afronding van de deal.

Voordat de bancaire crisis Landsbanki raakte, waren de activa, zowel in IJsland en in het buitenland, ongeveer EUR 32 miljard. De verkoop van de activa tegen afbraak prijzen zou het grootste deel van de schulden van de bank kunnen dekken.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 1:49 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
REYKJAVIK (ANP) - IJsland probeert het tij te keren nu zijn economie geteisterd wordt door verpletterende financieringskosten. Haar ambtenaren hebben gesprekken gevoerd met Rusland voor een multi-miljard euro lening om de ergste financiële crisis in de geschiedenis op te lossen.

...

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO