Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 6:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2008 11:59 am 

Geregistreerd: ma 24 nov 2008 2:43 pm
Berichten: 2
Beste forumbezoeker,

Samen met drie medestudenten ben ik bezig met een leeronderzoek naar de overheidscommunicatie jegens Icesavespaarders gedurende de kredietcrisis. In opdracht en onder leiding van dr. Bert Pol, lector Overheidscommunicatie aan de Hogeschool Utrecht, voeren wij dit onderzoek uit. Hiervoor zijn wij o.a. op zoek naar mensen die een (spaar)rekening hebben/hadden bij Icesave en daarnaast bereid zijn om mee te werken aan een enquête.

Om de enquete in te vullen klik op onderstaande link:
http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=6bOO2EAVg5jX38JVuuNoIg_3d_3d


Heeft u zelf geen rekening bij Icesave, maar kent u wel andere spaarders, zou u deze link dan willen doorsturen? Het wordt ook op prijs gesteld als u de link op andere fora plaatst.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet, Anouk, namens het onderzoeksteam.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2008 1:17 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Beste Anouk,

Er staat een flinke fout in je enquête:

"Op 8 of 9 oktober 2008 (Icesave wordt officieel failliet verklaard.)"

Verder vind ik de vragen erg tendentieus, het kan niet anders zijn of men wil een zwarte piet toespelen aan de Nederlandsche staat, DNB en AFM en hun rol m.b.t. informatie voorziening rondom mondiale problemen.

Als men de werkelijke chronologische volgorde kent van de perikelen rondom Landsbanki en thuisland IJsland, dan weet men dat in dit tijdsbestek andere belangrijkere zaken dan Freddie Mac and Fannie Mae dan wel hardwerkende ambtenaren een rol hebben gespeeld.

Kortom eerst nog maar eens terug naar de onderzoekstafel en dan pas een goede vragenlijst opstellen. Of wil je een voorbarige conclusie staven met een muisclick van welwillende spaarders?

Foei!

ps. Deze oproep zou beter onder IceSave geplaatst kunnen worden.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2008 2:34 pm 

Geregistreerd: ma 24 nov 2008 2:43 pm
Berichten: 2
Geachte heer Alphons,

Ik begrijp uw reactie. Icesave is inderdaad niet officieel Failliet. Echter werd wel op 8 Oktober duidelijk dat ze niet meer aan hun betalingsverplichtingen konden voldoen. We hebben dit nu aangepast.

Verder zeg je dat het ijkpunt van Freddy Mac en Fannie Mea niet de belangrijkste zaken zijn met betrekking tot de Icesave bank. Ook dit klopt, wij gebruiken het echter alleen als ijkpunt, aangezien mensen zich deze dagen wel goed kunnen herinneren. Een echte datum van de start van de Financiële crisis bestaat helaas niet, anders hadden we die natuurlijk genomen.

Verder zie ik dat je kritiek hebt op onze vragenlijst in het algemeen. Natuurlijk bestaat ons onderzoek niet alleen uit een enquête. De enquête is slechts een van de middelen die wij gebruiken om meningen te analyseren.

Bedankt voor je kritische blik op ons onderzoek. Indien je geïnteresseerd bent in een samenvatting van het volledige onderzoek kan je ons mailen op scompany2.9@hu.nl en zorgen wij dat u een digitale versie toegestuurd krijgt.

Met vriendelijke groet,

Remie, namens het onderzoeksteam van Hogeschool Utrecht


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2008 2:49 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Remie, bedankt voor de terugkoppeling.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO