Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 12:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:41 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
foureyes schreef:
In de Volkskrant staat dat de IJslandse premier niks voor de Nederlandse Icesave-spaarders wil doen. "I am very sorry for them".

Deze man leeft in een waan-wereld en is totaal niet geschikt voor zijn functie. Triest dat een Europees land in zulke moeilijke omstandigheden zo'n figuur aan het roer heeft staan die zo duidelijk aangeeft dat hij niets van bankieren begrijpt.
Hij zou moeten weten dat bij het openen van een rekening bij Landsbanki/IceSave is vastgelegd dat IJsland in elk geval de eerste € 20.000 garandeert. Hoe hij dan 'ijs'koud kan beweren dat IJsland ten opzichte van gedupeerde spaarders geen enkele verplichting heeft en dat hij zich ook niet verantwoordelijk voelt, zegt misschien wel heel veel over de gesteldheid van deze man.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:43 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
jha schreef:
Alhoewel ik niet zo militaristisch ben aangelegd, moet ik toegeven dat ik de laatste dagen ook wel eens aan die optie denk. Door hun arrogante en niet-constructieve opstelling riskeren ze zoiets gewoon.
Tjonge, jonge, oorlog om een paar centen........! En we weten in feite bitter weinig over wat er achter de schermen gaande is in de contacten die er echt wel zijn tussen Nederland en IJsland, het is goeddeels emotie en speculatie, heel begrijpeljk, maar daarom nog niet verstandig. Komt tijd, komt raad, zei de Hollander ooit en dat zal ook nu wel blijken, verwacht ik. Geduld en een koel hoofd leveren meestal meer op dan veel wapengekletter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:32 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
ik vind dat JHA echter op veel punten gelijk heeft, deze prime minister van IJsland weet werkelijk niet waar hij het over heeft. Er is toegezegd door de IJSlandse centrale bank dat de tegoeden tot 20k waren gegarandeerd. Wat hebben de totale assets van Landsbanki daarmee te maken? Hij moet gewoon zelf over de brug komen, het karakter van depositogarantie is nu juist dat het buiten het faillissement om werkt en dat je dus met de boedel niks te maken hebt. Overigens snap ik al hoe ze hier de boot af aan het houden zijn; de prime minister zegt dat hij niets kan doen, aangezien Landsbanki/IceSave nog niet failliet is, immers ze zijn overgenomen door de overheid. Op dit moment is het hele zooitje insolvent maar nog niet failliet. Zodra Landsbanki failliet gaat is dus ook de overheid failliet. Ik vind het werkelijk criminele vormen aannemen met die IJslanders, we moeten ze absoluut een lesje leren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:54 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Blikoortje schreef:
Geduld en een koel hoofd leveren meestal meer op dan veel wapengekletter.

Helemaal mee eens! Mijn opmerking was niet als serieuze optie bedoeld, maar je denkt weleens ergens aan. Ik blijf wel vinden dat de IJslanders tot nu er alles aan doen om hun verhouding met de rest van de wereld behoorlijk te verzieken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO