Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 2:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:08 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:49 pm
Berichten: 13
Ik stel voor dat de beste oplossing zou zijn dat DNB de spaartegoeden van de nederlandse spaarders bij icesave overneemt. Daarna de website van icesave openen zodat al
de spaarders hun geld over kunnen boeken. Volgens mijn persoontje is dat verreweg de goedkoopste oplossing. Want wat het nu de staat allemaal gaat kosten om ons geld terug te krijgen, wil je waarschijnlijk ook niet weten. En wat een rompslomp. Goed idee of zeggen jullie
dit is niks. Graag jullie mening.

Met vr.gr. Coupe


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:30 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Tuurlijk zou dat de beste oplossing zijn!! Lees ook dit onderwerp hier op het forum ("Fortis heeft interesse in spaartegoeden Icesave"):
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?f=35&t=1344

Jij en ik zouden dat heel snel regelen: Even die UBS stick (zoals Wellink het noemt) kopieren, het IceSave logootje vervangen door een DNB/Fortis/ABN/Wouter Bos icoontje, boel weer online zetten, en hupsakee, alles is weer in orde en iedereen kan weer lekker slapen...

Kost de staat/DNB/rest van de NL banken ook nog eens minder, want in plaats van alle geld uit te keren, kunnen we dan gewoon doorsparen en de gelden laten staan (ik zeg "we", want ik heb zelf ook nog 11 cent tegoed!)

Maar je weet ook dat de simpele oplossingen het vaak niet halen! (Mocht het toch het geval zijn zeg ik "Told you so!!" :) )

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:42 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Hun probleem is, denk ik, dat de uitkeringen aan een maximum gebonden zijn.
Als ze alles 1 op 1 zouden overnemen, zouden ook de bedragen die boven het gegarandeerde maximum uit komen, weer direct opvraagbaar worden.

Dat is iets wat mij zo te binnen schiet.
Maar wellicht valt dat slim te programmeren?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:59 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Hoeveel mensen zouden hun geld 'laten staan' voor 5,25% rente onder de Nederlandsche vlag?

Ik ben voor en durf er best voor te tekenen, ook als gebaar voor anderen die het direct nodig hebben, of ben ik nu hypocriet?

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:06 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
alphons schreef:
Ik ben voor en durf er best voor te tekenen, ook als gebaar voor anderen die het direct nodig hebben, of ben ik nu hypocriet?


Nogmaals, dit zou een heel normale, goede oplossing zijn voor het probleem.

Woont iemand in de buurt van Wouter? Hij denkt vast niet aan deze oplossing, dus misschien kan iemand even een briefje bij 'm in de brievenbus gooien?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:06 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 7:51 pm
Berichten: 12
Dat is helemaal niet moeilijk om te programmeren:
IF saldo > 10000000 THEN saldo = 10000000 :wink:

maarreh ontopic: ik ben voor.
Zelfs een spaardeposito van een jaar zou ik willen overwegen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:13 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 7:40 pm
Berichten: 19
Dat lijkt me prima zaak als oplossing. Wel zullen ze dan geld vast moeten zetten, want anders krijg je weer hetzelfde probleem dat iedereen direct zijn geld weg haalt. Ik ben ook voor een omzetting in een depositie van een jaar.

Ik vraag me ook af waar het geld nu gebleven is. Ze zullen die spaartegoeden toch niet op de beurs hebben uitgezet?
Stel dat het een jaar duurt dan zou de gedorven rente 84 miljoen zijn! Heeft iemand al de juridische structuur uitgezocht?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:14 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Goed plan!!! :D
Het zou nederland niet zijn,als het makkelijk kan toch moeilijk te doen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:20 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Coupe schreef:
Ik stel voor dat de beste oplossing zou zijn dat DNB de spaartegoeden van de nederlandse spaarders bij icesave overneemt. Daarna de website van icesave openen zodat al
de spaarders hun geld over kunnen boeken. Volgens mijn persoontje is dat verreweg de goedkoopste oplossing. Want wat het nu de staat allemaal gaat kosten om ons geld terug te krijgen, wil je waarschijnlijk ook niet weten. En wat een rompslomp. Goed idee of zeggen jullie
dit is niks. Graag jullie mening.

Met vr.gr. Coupe


En nog een staatsbank erbij, vergeet het maar!

Ik heb ook ergens gelezen van een icesavespaarder die zich afvroeg waarom ING in het VK wel de banktegoeden overnam en niet de Nederlandse.
Deze Icesavespaarder gaf wel aan dan zijn/haar spaargeld direct naar een andere spaarrekening te boeken omdat de Nederlandse ING toch maar een lage rente gaf.

Als ING zoiets ook leest bedenken ze zich zeker wel 10 maal om zoiets te doen.
Evenals iedere andere Nederlandse bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 2:36 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:49 pm
Berichten: 13
alphons schreef:
Hoeveel mensen zouden hun geld 'laten staan' voor 5,25% rente onder de Nederlandsche vlag?

Ik ben voor en durf er best voor te tekenen, ook als gebaar voor anderen die het direct nodig hebben, of ben ik nu hypocriet?



Ik ben er hartstikke voor ook wel voor minder dan 5,25%. als het maar bij de YSCO's weg
is. Die zitten ( lees de bobo's ) lekker aan een pilsje te nippen van onze centen en denken
alleen maar wat hebben we die domme hollanders en britten lekker besodemietert, want anders
kan ik zoiets niet noemen. Schurken zijn het.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 3:13 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Niks een staatsbank er bij!! alleen de zaak op een simpele manier oplossen!!
Ik begrijp dat er alleen hierover al personen zijn die het niet begrijpen.
Laat staan als het wat moeilijk wordt. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 3:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Coupe schreef:
Ik stel voor dat de beste oplossing zou zijn dat DNB de spaartegoeden van de nederlandse spaarders bij icesave overneemt. Daarna de website van icesave openen zodat al
de spaarders hun geld over kunnen boeken. Volgens mijn persoontje is dat verreweg de goedkoopste oplossing. Want wat het nu de staat allemaal gaat kosten om ons geld terug te krijgen, wil je waarschijnlijk ook niet weten. En wat een rompslomp. Goed idee of zeggen jullie
dit is niks. Graag jullie mening.

Met vr.gr. Coupe


Een nog veel eenvoudiger oplossing en geen formulieren e.d.: DNB heft alle Icesave rekeningen op en maakt zelf de openstaande saldi direct over naar de tegenrekeningen. Alle benodigde gegevens zijn bekend: de saldi, de rekeningnummers en de namen van de rekeninghouders. Waar ik maar heel weinig van begrijp is waarom er een procedure met formulieren ed. moet komen. De schadeafwikkeling met de IJslandse autoriteiten kan los daarvan worden afgewikkeld. Het belangrijkste op dit moment is dat rekeninghouders weer over hun geld kunnen beschikken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 4:25 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 7:40 pm
Berichten: 19
Vervelend dat het geld niet meer (direct?) beschikbaar is. Waarschijnlijk is het uitgeleend en dient het als onderpand voor andere leningen. Daarom legt Engeland beslag op de IJslandse tegoeden.

Het gekke is dat mij nog steeds niet duidelijk of icesave officieel failliet is.
Ze zijn in Nederland opgehouden te bestaan en de moeder heeft zijn IJslandse activiteiten apart gezet. Wat er dan nog over is, is onduidelijk.
We hebben met zijn allen een vordering op Landsbanki niet op DNB of Wouter Bos.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 4:27 pm 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 8:00 pm
Berichten: 43
Snap ook niet echt waarom ze het zo omslachtig willen gaan doen. Sowieso waarom geen online formulier? Alle icesavers spaarden tenslotte ook al online, ondertekenen met je DigiD en klaar... Of denk ik nou te simpel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 6:24 pm 

Geregistreerd: zo 01 jun 2008 8:25 pm
Berichten: 34
Coupe schreef:
Ik stel voor dat de beste oplossing zou zijn dat DNB de spaartegoeden van de nederlandse spaarders bij icesave overneemt. Daarna de website van icesave openen zodat al
de spaarders hun geld over kunnen boeken. Volgens mijn persoontje is dat verreweg de goedkoopste oplossing. Want wat het nu de staat allemaal gaat kosten om ons geld terug te krijgen, wil je waarschijnlijk ook niet weten. En wat een rompslomp. Goed idee of zeggen jullie
dit is niks. Graag jullie mening.

Met vr.gr. Coupe


Leuke oplossing maar juridisch mag de DNB dat niet en de Nederlandse staat ook niet, volgens mij. Iets zegt mij mededingingswet en mevrouw Kroes met overheidssteun. De DNB is daarnaast toezichthouder en zorgt onder andere voor het betalingsverkeer. Zie ook DNB site en dan taken.

In Engeland heeft ING Direct, [url=http://www.nu.nl/news/1780532/777/ING_koopt_spaartegoeden_IJslandse_banken.html]Bron[url], klanten van IceSave overgenomen. Dit is dus iets wat hier ook zou moeten kunnen lijkt mij. Dat zou de beste oplossing zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO