Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 7:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Waar ge ja heen met je spaargeld van Icesave?
Poll eindigt op di 14 okt 2008 7:30 pm
Een andere buitenlandse bank met Nederlandse bankgarantie. 33%  33%  [ 17 ]
Fortis of ABN Amro 15%  15%  [ 8 ]
Een echte van oorsprong Nederlandse bank zoals bv. Postbank, Rabobank, Frieslandbank enzv. 33%  33%  [ 17 ]
Ik bewaar het voorlopig in mijn sok of onder mijn matras. 8%  8%  [ 4 ]
Ik ben relax en blijf gewoon bij Icesave en slaap er geen nacht minder op. 12%  12%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 52
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 11:30 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Idd, als de bank een bankvergunning heeft van DNB en onder het Nederlandse deposito garantiestelsel valt zijn je centjes tot 100k gegarandeerd*.

*of er een eigen risico in dat bedrag zit is op dit moment nog niet duidelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 11:44 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 12 jun 2008 2:05 pm
Berichten: 54
De 100.000,00 euro garantie is voorlopig maar een jaar van toepassing.
Ik wordt nu heel voorzichtig met deposito"s met een looptijd van 1 jaar of langer.
Als het een beetje tegen zit dan wordt de garantie over een jaar b.v. 30.000,00
Zit er aan te denken om weer in staatslening te vluchten met korte looptijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 2:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 jan 2008 7:53 pm
Berichten: 49
blukske schreef:
linkpagina schreef:
...

Bos helpt alleen ´systeembanken´ zoals de Rabobank , en niet kleine banken zoals Credit Europe.

...


Als je niet weet waar je het over hebt zeg dan a.u.b. niets.


Mijn opmerking was bedoeld in de trant van dit bericht:

Citaat:
Veiliger dan bij de ABN Amro, die nu in staatshanden is, kan niet. Maar ook bij andere grote instellingen – de zogenaamde systeembanken, zoals de Rabobank en ING/Postbank – loopt het spaargeld geen risico. De overheid zal nooit toestaan dat een grote bank over de kop gaat, omdat de gevolgen van zo'n faillissement desastreus zijn voor het financiële stelsel. Het bewijs daarvoor is geleverd met de nationalisatie van Fortis en ABN Amro.

Bron: ED.nl: http://www.ed.nl/mening/commentaar/3835 ... iliger.ece


Credit Europe valt wel onder het NLse garantiestelsel, en in die zin is de 100.000 euro wel gegarandeerd door minister Bos.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 7:45 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 feb 2008 9:40 pm
Berichten: 59
Ik heb het overgeheveld naar credit europe maar blijf de ontwikkelingen wel nauwgezet volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:12 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Wellink zei het zondag nog in Buitenhof: een garantie is zo betrouwbaar als degene (lees ook: het land) die hem afgeeft. Nu er op z'n minst twijfel is of de IJslandse regering wel bereid is om de saldi van buitenlandse spaarders (lees: bij de vestigingen in Engeland en nederland) tot het garantiebedrag te vergoeden, moet je je afvragen of je straks wel weer geld bij een bank van een land met zo'n houding wilt stallen. Ik zou zeggen: IJsland regel het snel en neem nu je verlies, anders krijg je straks helemaal nergens meer een voet aan de grond.
Daarnaast ben ik van mening dat 'shoppen' onder de huidige omstandigheden (nieuwe garantie norm tot een ton zonder grens waarboven een deel met eigen risico van 10%) niet echt nodig is tot aan dat normbedrag, maar wel lonend kan zijn, afhankelijk van wat de banken nu gaan doen na de renteverlaging van 0,5% door de ECB.
Wat dat betreft loop je - op wat werk of enig renteverlies na - bij de kleine ('buitenlandse') banken niet meer risico als bij de grootbanken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:21 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Blikoortje schreef:
Wellink zei het zondag nog in Buitenhof: een garantie is zo betrouwbaar als degene (lees ook: het land) die hem afgeeft. Nu er op z'n minst twijfel is of de IJslandse regering wel bereid is om de saldi van buitenlandse spaarders (lees: bij de vestigingen in Engeland en nederland) tot het garantiebedrag te vergoeden, moet je je afvragen of je straks wel weer geld bij een bank van een land met zo'n houding wilt stallen. Ik zou zeggen: IJsland regel het snel en neem nu je verlies, anders krijg je straks helemaal nergens meer een voet aan de grond.

Precies, ik denk dat IJsland door deze houding bezig is z'n eigen glazen in te gooien. Voor de IJslandse overheid kan de hele wereld barsten en zijn ze zelfs niet van plan hun eigen beloften na te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:37 pm
Berichten: 24
Gisteravond (8 oktober) bij Nova de chef-econoom van de Rabobank horen zeggen dat hij wel verwacht dat IJsland de garantieregeling gaat uitvoeren. Als ze dat niet doen, worden ze de paria van de financiële wereld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:48 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
foureyes schreef:
Gisteravond (8 oktober) bij Nova de chef-econoom van de Rabobank horen zeggen dat hij wel verwacht dat IJsland de garantieregeling gaat uitvoeren. Als ze dat niet doen, worden ze de paria van de financiële wereld.

'k Heb het hem ook horen zeggen. Ik hoop dat deze Rabo man gelijk heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO