Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:30 am 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:22 am
Berichten: 11
Ik heb op vrijdag een bedrag overgeboekt van mijn Postbankrekening naar mijn rekening bij Icesave.
Maandag heb ik nog kunnen inloggen, maar er was nog niets bijgeboekt.
Ik las dat maandagmiddag alle transacties waren stilgelegd.
Waar zweeft mijn bedrag nu ? Kan ik dat bedrag nog op de een of andere manier traceren of terughalen naar mijn postbankrekening ?
Heb nu geen enkele zekerheid of mijn bedrag nu wel of niet aangekomen is bij Icesave. Heeft iemand hier verstand van ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:32 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:37 am
Berichten: 7
Heb je al de Postbank gebeld?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:36 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 5:45 pm
Berichten: 6
Hey dat is precies hetzelfde als wat ik hem meegemaakt. Denk je dan dat de postbank er nog iets aan kan doen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:36 am 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
Lusaka schreef:
Hey dat is precies hetzelfde als wat ik hem meegemaakt. Denk je dan dat de postbank er nog iets aan kan doen?


Ik had maandag voor 14 uur wat overgemaakt, dat is aangekomen, wat ik om 16:30 heb overgemaakt niet, het schijnt dat deze opdrachten tot overboeking simpelweg niet zijn uitgevoerd, dus dat geld staat nog steeds in IJsland.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:00 am 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:22 am
Berichten: 11
Ik heb de Postbank gebeld, die bevestigden de overboeking.
Het is dus van mijn postbankrekening af.
Maar ze konden geen terugboeking doen.
Ik kan nu mijn bankrekening bij Icesave ook niet controleren.
Ik ga er vanuit dat het nog niet bijgeboekt is op de rekening, maar de vraag blijft: waar zweeft het nu en kan ik er nog bij ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:07 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 5:45 pm
Berichten: 6
Ik heb een mail gestuurd naar DNB (telefoon is druk) en gevraagd waar mijn geld zou kunnen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:12 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Lusaka schreef:
Ik heb een mail gestuurd naar DNB (telefoon is druk) en gevraagd waar mijn geld zou kunnen zijn.


Ik ben bang dat DNB daar niets over kan zeggen. Postbank kan nagaan of het bij Icesave is aangekomen, als dat niet het geval is zou het onmiddellijk op je Postbank rekening zijn teruggekomen. Het blijft in elk geval niet 'zweven'. Of het bedrag staat bij Icesave, of het komt zeer snel terug op je Postbank. Ik hoop van ganser harte het laatste voor jou.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:18 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:35 am
Berichten: 33
perdido schreef:
Ik heb de Postbank gebeld, die bevestigden de overboeking.
Het is dus van mijn postbankrekening af.
Maar ze konden geen terugboeking doen.
Ik kan nu mijn bankrekening bij Icesave ook niet controleren.
Ik ga er vanuit dat het nog niet bijgeboekt is op de rekening, maar de vraag blijft: waar zweeft het nu en kan ik er nog bij ?



Misschien zweeft het op dezelfde plek als het geld van de mensen die het afgelopen zondag en maandag hebben overgemaakt van Icesave naar hun betaalrekening. Het saldo werd 0, maar het geld is nooit aangekomen. :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:21 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
foetsie schreef:
perdido schreef:
Ik heb de Postbank gebeld, die bevestigden de overboeking.
Het is dus van mijn postbankrekening af.
Maar ze konden geen terugboeking doen.
Ik kan nu mijn bankrekening bij Icesave ook niet controleren.
Ik ga er vanuit dat het nog niet bijgeboekt is op de rekening, maar de vraag blijft: waar zweeft het nu en kan ik er nog bij ?



Misschien zweeft het op dezelfde plek als het geld van de mensen die het afgelopen zondag en maandag hebben overgemaakt van Icesave naar hun betaalrekening. Het saldo werd 0, maar het geld is nooit aangekomen. :?


Niet te hopen voor hen, want dan zweeft het gewoon bij Icesave cq Landsbanki.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:23 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 5:45 pm
Berichten: 6
ik heb net gebeld naar de postbank en het geld staat echt op de rekening van Icesave. ik had het zaterdag overgeboekt. Dit was trouwens ook mijn eerste echte overboeking, dus ben niet bekend of je dan een bevestigingsmail krijgt vanje overboeking want die heb ik niet gekregen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:25 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Lusaka schreef:
ik heb net gebeld naar de postbank en het geld staat echt op de rekening van Icesave. ik had het zaterdag overgeboekt. Dit was trouwens ook mijn eerste echte overboeking, dus ben niet bekend of je dan een bevestigingsmail krijgt vanje overboeking want die heb ik niet gekregen.


Wat een ongelukkig tijdstip! Want je kan je saldo niet meer bekijken bij Icesave, van die kant heb je dus geen bewijs. Bevestigingen of afschriften gaf Icesave niet, alles wat alleen via de site benaderbaar. Daar kon je dan mutaties uitprinten en dergelijke. Wat wel als bewijs geldt is natuurlijk de overboeking ten laste van de Postbank. Die is dus te gebruiken bij het indienen van de komende claim.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:30 am 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
jody schreef:
Lusaka schreef:
ik heb net gebeld naar de postbank en het geld staat echt op de rekening van Icesave. ik had het zaterdag overgeboekt. Dit was trouwens ook mijn eerste echte overboeking, dus ben niet bekend of je dan een bevestigingsmail krijgt vanje overboeking want die heb ik niet gekregen.


Wat een ongelukkig tijdstip! Want je kan je saldo niet meer bekijken bij Icesave, van die kant heb je dus geen bewijs. Bevestigingen of afschriften gaf Icesave niet, alles wat alleen via de site benaderbaar. Daar kon je dan mutaties uitprinten en dergelijke. Wat wel als bewijs geldt is natuurlijk de overboeking ten laste van de Postbank. Die is dus te gebruiken bij het indienen van de komende claim.


De DNB heeft alle gegevens en zal in contact treden met de gedupeerden zo viel hier in het forum ergens te lezen. Daar staat echt wel het saldo vermeldt. Mijn saldo staat ook op 0, maar de opdrachten tot overboeking zijn nooit uitgevoerd. Dit geldt voor een zeer groot aantal spaarders aangezien iedereen maandag en dinsdag als een gek zat over te boeken, e-mail bevestiging kreeg maar niets heeft ontvangen. Geen zorgen, als het goed komt, komt dat ook goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:39 am 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 5:45 pm
Berichten: 6
kortom het is gewoon afwachten en hopelijk hebben we met de feestdagen een beetje duidelijkheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 11:55 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Bij overboeking naar een andere bank biedt de opdrachtgevende bank de transactie aan bij Equens (voorheen Interpay) ter verevening. Dit gebeurt in de regel op een vast tijdstip, vroeg in de middag. Opdrachten van voor dat tijdstip gaan dezelfde dag over naar de begunstigde rekening (lees: bank), opdrachten na dat tijdstip wachten op het vereveningsmoment van de volgende dag. Uit een reactie elders op dit forum blijkt dat verevening met Icesave op maandag nog wel plaatsvond, maar op dinsdag niet meer. (RABO stortte een opdracht naar Icesave op dinsdag terug naar de rekening van de opdrachtgever)
Met dit gegeven is dus simpel te bepalen waar het geld uiteindelijk is (gebleven) en dat zal voor DNB (die de administratie al inbeslag nam) maatgevend zijn (t.z.t.)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 1:29 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:14 am
Berichten: 28
misschien dom van mij maar kun je met je inloggegevens niet inloggen op de engelse Icesave site zelf heb ik mijn gegevens niet bij de hand

https://online.icesave.co.uk/ofis/login.aspx


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO