Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:49 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 7:40 pm
Berichten: 19
Waarom wordt er hier niet creatief nagedacht over oplossingen?

Ik denk dat veel mensen hun geld best willen laten staan als dat de oplossing biedt. Ik kan me niet voorstellen dat het gehele bedrag is verdampt. Dit biedt een andere bank de mogelijkheid de spaar te goeden over te nemen, waarbij het rijk ook niet al te veel kost.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:52 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
luutje schreef:
Waarom wordt er hier niet creatief nagedacht over oplossingen?
Er staan al een paar, maar IJsland werkt niet mee......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:53 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:49 pm
Berichten: 13
Goed nieuws denk ik, anders had hij het overleg met het IMF wel afgewacht. wat komend wekend plaats vind.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 7:56 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Het goede nieuws is dat er nog geen faillissement is uitgesproken en tot dat moment bouw je, ook bij icesave, nog steeds 5,25% rente op. Dus je vordering op het DGS t.z.t. stijgt nog steeds.
Mensen die > 20.000 hadden ingelegd waren risicozoekers wetende dat maximaal 20k 100% gedekt was. Mensen die toch meer hebben ingelegd, tot ca 99K, hebben ongelooflijke mazzel dat precies op de dag dat de problemen ontstonden de 100% garantie is opgetrokken tot 100.000.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 6:57 pm
Berichten: 23
transatlanticism schreef:
De hoop wordt steeds minder, rtlnieuws meldt net dat IJsland niet wil betalen.

Hoe kan het dat IJslanders WEL geld kunnen opnemen bij de banken daar????????


Dat komt omdat ze ons geld uit de muur trekken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:06 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 11:47 am
Berichten: 3
Ik heb niet echt een heel negatief gevoel bij de premier van IJsland. Okay hij zegt dat Nederland in navolging van GB de tegoeden voor moet schieten. Ik hoorde hem ook zeggen dat hij niet wil dat de gewone burgers de dupe zijn......die man staat ook met zijn rug tegen de muur.......hij kan gewoon niet anders. In het journaal werd de suggestie gewekt dat hij zegt dat onze minister Bos maar moet komen...zo van ik ga de strijd wel aan in de rechtbank. Ik hoorde dat hij zei dat hij eerst wilde praten en dat rechtbanken er zijn om geschillen op te lossen...een eventuele volgende stap. Okay het was een politiek en niet veel zeggend antwoord...zelfde als Bos. Ik geloof dat Bos echt zijn uiterste best gaat doen......mijn buikgevoel (hebben jullie lekker veel aan hahaha) zegt dat het goed gaat komen...... Ik ben ontzettend gefrustreerd dat ik mijn 20 mille kwijt ben maar ik zou toch ook niet in de schoenen van Bos of Haarde willen staan! Ik zag Bos en had gewoon medelijden met hem! geloof me dat hij op dit moment zelfs op zondag geen tijd heeft om thuis het vlees te snijden! Moed houden en positief denken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:20 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 7:40 pm
Berichten: 19
De oplossing ligt bij Landsbanki zelf en bij ons spaarders. Er is inderdaad nog geen faillisement uitgesproken, dus het op de spits drijven zal averechts werken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:22 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:14 am
Berichten: 28
Ik heb nooit een hoge pet opgehad van Wouter Bos,maar ik moet zeggen nu er crisis is treed hij wel daadkrachtig op.
Als hij zorgt dat iedereen zijn geld terug krijgt dan is het chapeau hij krijgt de crisis ook maar in zijn maag gesplits en ontpopt zich tot een top crisis manager
ik zou bijna nog op hem gaan stemmen :roll:

p.s. favoriete plaat W. Bos Ice Ice Baby


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:26 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 8:19 pm
Berichten: 2
Kan de nederlandse overheid geen beslag laten leggen op Landsbanksi, want de Ijslanders kunnen wel bij hun geld en leven er blijkbaar ook goed van. Scheelt de nederlandse overheid een hoop geld, want de bank blijkt nog voldoende geld te bezitten, want als ijslander kan je nog volop pinnen en merk je nergens wat van. Of kan ik daar mijn geld gaan halen als ik de landsbaski bank binnenstap.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:33 pm 

Geregistreerd: di 12 aug 2008 12:45 pm
Berichten: 21
Nooit een fan van PvdA ministers geweest, maar wat Wouter nu op zijn bord krijgt wens je niemand
toe. Hij was een collega bij de Olie club en had daar op een heel wat makkelijkere manier zijn geld kunnen
verdienen. Dat hij zo'n rot baan heeft gekozen geeft aan dat hij serieus bezig is. Als hij voor de 120.000
Icesave spaarders het geld terug krijgt ga ik misschien wel PvdA stemmen.... oeps wat zeg ik nou :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ik had het al eerder gezegd .Probeer maar eens je geld te halen in IJsland .
.Het was verder niet helemaal onbekend dat ze er niet zo best voor stonden .
Voor mij een reden om toen voor een andere bank te kiezen
Helaas heb ik toch gelijk gekregen .

Maar dit is achteraf praten maar wens iedereen toch succes en dat dit drama maar voor velen toch wordt opgelost .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:48 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 11:36 pm
Berichten: 11
Ik voorspel:

De IJslandse regering verwacht nu van Nederland dat ze in navolging van GB voor de tegoeden onder de 20k garant gaan staan. Dat neemt voor IJsland op de korte termijn een flinke last van de schouders. De kosten voor deze operatie betaalt IJsland later inclusief rente aan NL terug. Iedereen blij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:51 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:14 am
Berichten: 28
blukske schreef:
Ik voorspel:

De IJslandse regering verwacht nu van Nederland dat ze in navolging van GB voor de tegoeden onder de 20k garant gaan staan. Dat neemt voor IJsland op de korte termijn een flinke last van de schouders. De kosten voor deze operatie betaalt IJsland later inclusief rente aan NL terug. Iedereen blij.


http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/401.gif


@lisa

ga even hardlopen of luchtboksen dat lucht echt op


Laatst bijgewerkt door bixi op do 09 okt 2008 8:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:56 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 11:47 am
Berichten: 3
haha ik heb hetzelfde gevoel als jullie.......ook nooit een hoge pet op gehad van Bos en zeker niet van de PvdA....maar nu heb ik respect voor de man! als hij ervoor kan zorgen dat we ons geld terug krijgen...uhhh ga ik ook op hem stemmen heb ik gezegd......aaahhhhhhhh...wel heeeeel snel dan hoor! hokkie in en hokkie uit en niemand zeggen hahaha....
Laten we maar afwachten...maar de media is ook niet helemaal fair! ze laten zien wat ze willen en zo krijgen wij de indruk dat het allemaal geweldig gaat in IJsland en iedereen er gelukkig is en maar geld uit de muur blijft trekken......niet eerlijk! soms zijn ze zo suggestief.....

Maar goed....ik blijf hoop houden.....laten we duimen met zijn allen! voor straks hoop ik dat iedereen gewoon lekker kan slapen! en niet gaat liggen piekeren......uhhh tja......gisteren heb ik er maar een wijntje in gegoten....werkte wel haha....

Tot morgen! spannend!!!!! hopelijk hebben we reden voor een feestje in de Arena met zijn 120 duizenden hahaha....en roepen we Wouter uit for president! :-)))


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 9:19 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 9:06 pm
Berichten: 26
Mensen ik zit toch wel met een vraag. Stel nou dat Wouter Bos niet wil betalen voor de eerste garantie (die Ijsland dus ook niet betaald), en wij hebben een en/of rekening, krijgen we dan 2x 20.000 niet terug? Of zien ze het als 1 rekening waarvoor 20.000 niet betaald wordt en het bedrag erboven wel? Wie weet het antwoord?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO