Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 19 maart 2024 8:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012 4:55 pm 

Geregistreerd: za 07 jan 2012 4:50 pm
Berichten: 2
Hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar en heb een jongerenspaarrekening bij de Abn Amro. Ik heb op dit moment een banksaldo van 120 EUR. En ik wil iets kopen van 165 EUR, dus dan sta ik rood. Dat is maar 45 euro. Alleen maandag stort ik direct na school 60 euro, dus dan sta ik niet meer rood. Alleen heeft dit nadelige gevolgen of iets dergelijks. Dus krijg ik misschien een boete, of rente dat ik moet betalen.

Ik heb al informatie gezocht op de site, maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden. Hopelijk weten jullie het antwoord.

En nee, wachten tot maandag is geen optie!:)

Alvast bedankt,

Ibrahim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012 5:14 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2113
Ik weet niet of het deze rekening betreft, maar:
Citaat:
Rood staan Je kunt niet rood staan op een Jongerengroeirekening.


Brengt mij tevens bij de volgende actie.
Citaat:
Het begint met € 20,-
Open nu gratis een Jongerengroeirekening bij ABN AMRO, stort € 20,- en je krijgt van ons € 20,- cadeau en een pinpas.

Citaat:
De Actie zal gedurende de periode van 23 augustus 2010 t/m 30 juni 2012
lopen en gedurende deze periode is deelname aan de actie mogelijk.

http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... uctie.html
http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... ening.html

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2012 5:36 pm 

Geregistreerd: za 07 jan 2012 4:50 pm
Berichten: 2
Het enige wat ik ebn tegen gekomen is dit: http://www.bankenvergelijking.nl/prive- ... erekening/

Daar staat "Rood staan: 15% effectief per jaar" Maar wat bedoelen ze daar precies mee?

Dit is wat ik ebn tegen gekomen. Hier ben ik ook op gevallen. Ene keer zeggen ze dat je niet rood kan staan, maar op de abn amro site zelf zeggen ze van wel. Ik snap er geen snars meer van.

Alvast bedankt voor je antwoord!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2012 1:04 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Bij dat type rekening betaal je blijkbaar 15% rente op jaarbasis. Wat al gelijk aangeeft dat rood staan niet gratis is !

Op een jongerenrekening kun je volgens mij officieel niet rood staan. Wel kan het gebeuren als er diverse overboekingen vanaf andere eigen rekeningen bij ABN-AMRO gevaluteerd worden. Check even via internet bankieren de details van je rekening. Daar staat vaak de informatie waarnaar je op zoek bent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2012 3:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2496
ibrahimbenyahya schreef:
Daar staat "Rood staan: 15% effectief per jaar" Maar wat bedoelen ze daar precies mee?


Voor rood staan wordt 15% rente berekend. Rente wordt altijd op jaarbasis gerekend. Als je bijvoorbeeld een heel jaar (365 dagen) 100 euro rood staat zal de bank 15 euro (debet-) rente inhouden. Het saldo van min 100 wordt dan dus min 115 euro. Als je een maand, ongeveer 30 dagen, 100 euro rood staat zal de bank ongeveer 30/365e deel van 15% van 100 euro (debet-) rente inhouden. Dit is ongeveer 1,25 euro. Als ik het goed begrijp gaat het in jouw situatie om een paar dagen, bedrag is 45 euro. De rente voor rood staan zal dan hooguit enkele dubbeltjes zijn.

Berekening: 5/365 van 15% van 45 euro is 9 eurocent. Hier heb ik dus gerekend dat je 5 dagen (van het hele jaar) 45 euro rood staat.

Of het mogelijk is om rood te staan is een andere vraag. Dit kan niet bij iedere rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO