Stefanv schreef:
Stel dat ik een rekening open bij Moneyou aan 4,8%
Er zijn (nog) betere rentes te verkrijgen, ook zou ik als ik voor m'n kinderen spaar NADRUKKELIJK deposito's overwegen. Hoger rendement en als het goed is wordt het geld de eerste paar jaar toch niet aangeraakt.
Gezien dat de kinderen niet exact even oud zijn.... wil je wel hetzelfde sparen voor elk?? Ofwel ieder op 18e jaar 10.000 euro (oid?)
Of ga je gewoon elke maand 50 euro (oid) sparen en krijgt het ene kind de helf bij 18, dan het jongere kind bij 18 jaar de rest (dus iets meer, omdat je 2 jaar langer spaart)
Als het makkelijk te verdelen is kan het geen kwaad om 1 rekening te hebben. Echter is was Obli zei volledig waar... ivm risico spreiding zou ik niet alles bij 1 bank sparen bovendien zit je met het DGS aan grenzen, nu nog 19000 euro (en een beetje bij 5%) per persoon per bank om 100% veilig te zijn totdat meneer Bos het eens een keer nodig vindt om ons duidelijkheid te verschaffen.
Een optie is om voor je kinderen 2 rekeningen te openen bij 1 bank,
1) Kind 1 + jij
2) Kind 2 + vrouw
Beide rekeningen zijn dan 100% gedekt voor 38.000 euro
Natuurlijk moet je dan dus zelf GEEN (spaar)rekeningen meer hebben bij deze bank. Belangrijk is echter om te blijven shoppen, banken blijven continue de rente aanpassen... Dus scherp blijven voor wbt de rente en eventueel Deposito's overwegen.