Eigenlijk wel benieuwd hoe deze nieuwe dimensie in mijn leven gaat bevallen.
Heel langzaam aan wordt ik steeds rationeler waar het gaat om geld.
Toen de rente bij sommige banken wel 2 keer zo hoog stond ten opzichte van mijn eigen bank heb ik ook een sprong gewaagd en daar vanwege het DGS helemaal geen spijt van.
Sterker nog; toen de crisis kwam was ik juist wel erg blij dat mijn geld niet meer bij 1 bank stond.
Inmiddels zijn het helaas niet de hoge maar juist de lage rentes die mij de volgende stap laten zetten.
Ik heb altijd het uitgangspunt gehad dat ik zelf op ieder moment wil kunnen beschikken over mijn geld.
Dat is puur iets vanuit een gevoel. Ik weet dat wat nu (kort) vast staat nooit nodig is en toch hield ik het maar even bij een max. van 9 mndn.
Bij de + 0,5% actie van LPB was ik hier nog niet aan toe. Als de rente weer eens 6% wordt zal het wel wat makkelijker worden
Zo lang het niet iets te maken heeft met het in rook op gaan van geld ben ik benieuwd wat de volgende dimensie zal worden.
Waar ik van oudsher bankier krijg ik nooit mails over rentewijzigingen. Van LPB gelukkig wel en daardoor toch nog net kunnen profiteren van de (voor deze tijd) redelijke rente.