Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:02 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 30 dec 2010 12:59 pm
Berichten: 147
Het nieuwe jaar staat voor de deur. Graag wensen wij u alvast een voorspoedig 2011. Bij LeasePlan Bank kunt u ook in het nieuwe jaar weer profiteren van een aantrekkelijke rente.

De renteopslag in het eerste kwartaal van 2011
Zoals u van ons gewend bent, informeren wij u regelmatig over de ontwikkelingen van onze rentetarieven. Dat doen we voor het begin van iedere maand. Nieuw is nu dat wij de vaste renteopslag voortaan ieder kwartaal opnieuw zullen vaststellen. Voor het eerste kwartaal van 2011 hebben wij de renteopslag vastgesteld op 1,75%.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,81% naar 0,79%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 30 december 2010 komt de spaarrente voor januari 2011 hiermee uit op 2.54% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,75%.

Termijndeposito’s
Bij termijndeposito’s passen wij de rente niet automatisch iedere maand aan. In plaats daarvan stellen wij de rentetarieven periodiek vast op basis van de ontwikkelingen op de geldmarkt en op de kapitaalmarkt. De rente van een afgesloten termijndeposito staat tijdens de looptijd vast.

Wilt u meer weten over onze rentetarieven? Kijk dan op onze website bij Rente-informatie. Vanaf de eerste dag van de maand vindt u daar de nieuwe rentetarieven. Heeft u hierover vragen? Bel dan met onze Klantenservice, telefoonnummer 0900 - 8303 (10 cent per minuut). Of stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Onze medewerkers helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
LeasePlan Bank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:02 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Helaas viel me dit bericht ernstig tegen.
De rente voor januari t/m maart 2011 zal 2,54% bedragen bij LPB door hun verlaagde opslag van 2,10 naar 1,75 %, zie hieronder:

**********************************************************************************************************************

De renteopslag in het eerste kwartaal van 2011

Zoals u van ons gewend bent, informeren wij u regelmatig over de ontwikkelingen van onze rentetarieven. Dat doen we voor het begin van iedere maand. Nieuw is nu dat wij de vaste renteopslag voortaan ieder kwartaal opnieuw zullen vaststellen. Voor het eerste kwartaal van 2011 hebben wij de renteopslag vastgesteld op 1,75%.



Internetsparen

De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,81% naar 0,79%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 30 december 2010 komt de spaarrente voor januari 2011 hiermee uit op 2.54% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,75%.

**************************************************************************************************

Maar ach, ik had zoiets al verwacht, ze hebben scheepsladingen geld binnengehaald met een veel hogere rentevergoeding dan hun concurrenten.
Maar het blijft balen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:03 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Zit toevallig net e-mail te lezen. Dit valt me nog best tegen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Das een forse. van 2,91 naar 2,54%. Maar was te verwachten. Ze liepen te zeer uit de pas.
Waar ze trouwens die 0,79 vanaf halen weet ik ook niet. Zo laag is hij deze maand nog niet geweest. Of het moet vandaag of morgen nog gebeuren.


Laatst bijgewerkt door BillGates op do 30 dec 2010 1:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
weddenschap verloren (ik had ingezet op 1,8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Wenzel schreef:
Zit toevallig net e-mail te lezen. Dit valt me nog best tegen.


Wat wel lachen is, is dat wij met z'n driëen eenzelfde topic hebben geopend.
Maar die opslagverlaging is toch ff bitter, daarin heb je gelijk.

Niet helemaal onverwachts, ik had het al zien aankomen.
Misschien niet helemaal negatief, nu kunnen we kijken wie er weer gaat stunten.
Alleen was het aantrekkelijke bij de LPB de maandelijkse rentebijschrijvingen, vandaar dat ik ook maar een rekeningetje bij CBA heb geopend, vooruitlopend op deze email van LPB.

Nu maar hopen op een enorme verhoging van de 1-maands Euribor. (sorry hypotheekbezitters, ik bedoel het voor jullie niet rot)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:08 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Deposito tarieven zijn (nog) niet gewijzigd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:11 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
BillGates schreef:
Das een forse. van 2,91 naar 2,54%. Maar was te verwachten. Ze liepen te zeer uit de pas.
Waar ze trouwens die 0,79 vanaf halen weet ik ook niet. Zo laag is hij deze maand nog niet geweest. Of het moet vandaag of morgen nog gebeuren.


Dit is de één na laatste werkdag van de maand en zie hier:
http://www.telegraaf.nl/dft/koersen/rentes/ het tarief van vandaag.....0,79%.

:( Sneu....maar die 1-maands Euribor had al een forse stijging achter de rug en ik verwacht dat medio 2011 deze minimaal .20% hoger zal staan, dus even afwachten!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:28 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
BillGates schreef:
Das een forse. van 2,91 naar 2,54%. Maar was te verwachten. Ze liepen te zeer uit de pas.
...
In dit geval ga ik weer spreiden, het verschil is mij te klein. Bij Aegon en CentraalBeheer is de rente nu 2.5 %.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Precies volgens verwachting. Een bank zal echt geen cadeautjes weggeven, ook niet in 2011, al hebben we in 2010 een tijdje mogen profiteren van de "blunder" van LPB met hun vaste opslag. De huidige 2,5x % wordt volledig weggewerkt door inflatie en vermogensrendementheffing, dus voor mij is het percentage nu te laag geworden. M'n geld gaat eraf en ik ga het op een andere manier wegzetten, desnoods naar ASN Novib Fonds of andere beleggingen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:39 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
of ik lees erover heen maar ik mis of het % voor deposito's veranderd.
Dit deed lpb wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 1:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Zakelijk internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gedaald van 0,81% naar 0,79%.
Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 30 december 2010 komt de spaarrente voor januari 2011 hiermee uit op 2.44% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,65%.

(dat is voor het eerst dat ik zie dat zakelijke LPB spaarders een lagere rente krijgen?)


Termijndeposito’s
Bij termijndeposito’s passen wij de rente niet automatisch iedere maand aan.
In plaats daarvan stellen wij de rentetarieven periodiek vast op basis van de ontwikkelingen op de geldmarkt en op de kapitaalmarkt.
De rente van een afgesloten termijndeposito staat tijdens de looptijd vast.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 2:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
Wenzel schreef:
Deposito tarieven zijn (nog) niet gewijzigd.


Nee, maar die vind ik persoonlijk ook niet aantrekkelijk genoeg.
Als ze alsnog geld willen aantrekken -door deze move én de ledenstop lijkt het alsof ze genoeg hebben- zouden ze i.m.o. de deposito-tarieven moeten verhogen én net als de spaarrekening de rente maandelijks moeten uitkeren. Pas dan ga ik een deposito overwegen, al zal deze kortlopend zijn.
Ik zou erg voorzichtig zijn om je geld nu lang vast te zetten, 2 jaar geleden kreeg ik nog 5,8 % en ik verwacht dat de rente op spaargeld absoluut gaat stijgen, niet met procenten wellicht, maar in elk geval hoger dan de 2,5 % die je nu gemiddeld ziet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 2:35 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 apr 2010 12:11 pm
Berichten: 134
henrid schreef:
Precies volgens verwachting. Een bank zal echt geen cadeautjes weggeven, ook niet in 2011(...)


Ik heb ook zulke gedachten, maar om de LPB nu helemaal links te laten liggen is ook niet echt wat mij het beste lijkt, tenslotte geven ze toch nog nagenoeg de hoogste rente, blijven ze 4x per jaar de opslag aanpassen én maandelijks de rente uitkeren, dus tja, wat heeft schuiven naar een andere spaarrekening voor 0,1% rente meer dan voor nut, mede als je het rente op rente effect meerekenen moet?

Wellicht een kortlopend (max. 1 jaar) deposito dat boven de 3% ligt?

Beleggen blijft voor mij gokken, ondanks dat ik er behoorlijk veel ervaring in heb blijf ik er even uit.
Dat ASN Novib Fonds lijkt mooi, maar reken eens netto uit (dus belastingvoordeel, transactiekosten etc meegenomen) wat in 2011 het rendement zal worden?

Voor een half procent (neem dan een 3% 1-jaars deposito) of zelfs een heel procent meer dan de nu geldende rentevergoeding ga ik niet gokken met mijn geld, want dat is het toch!

Uiteraard ben ik benieuwd naar je onderbouwing en rekensom op basis van 50.000 euro als voorbeeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 dec 2010 2:47 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Ik ga even mezelf quoten uit een ander draadje:

Lurker schreef:
Ze zullen wel zakken, maar ik verwacht dat ze toch net aan de hoogste zullen blijven.


Helaas is het waarheid geworden, maar ze zitten nu natuurlijk gewoon terug op het rentetarief bij de introductie (ook rond de 2,5% volgens mij) en toen was inderdaad laaiend enthousiast. In de tussentijd zijn er bij de andere banken weinig renteverhogingen geweest en nu zou ineens iedereen weg gaan lopen?

Ik vind het ook heel jammer, maar had het dus wel aan zien komen. Ik ga niet weglopen zo lang ze de hoogste rente blijven aanbieden, maar zodra er anderen komen die er ruim boven gaan zitten ben ik weg.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO