Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2021 1:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
zessen schreef:
BillGates schreef:
Wie niet?

Ik heb geen papieren afschrift ontvangen.
Misschien komt dit doordat mijn Groen deposito nog enkele dagen loopt.

Nee, de clou was dat ik, en vele anderen, een rekeningafschrift van de spaarrekening hebben ontvangen over de maand februari 2021. Een maand waarin geen boekingen plaatsvonden, en derhalve alle in/uit/saldo op 0,00 stonden.
Waarschijnlijk alleen om de klant er op te wijzen dat de rekening onder het DGS valt. DGS clausule is het enige wat er verder op staat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2021 9:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
BillGates schreef:
zessen schreef:
BillGates schreef:
Wie niet?

Ik heb geen papieren afschrift ontvangen.
Misschien komt dit doordat mijn Groen deposito nog enkele dagen loopt.

Nee, de clou was dat ik, en vele anderen, een rekeningafschrift van de spaarrekening hebben ontvangen over de maand februari 2021. Een maand waarin geen boekingen plaatsvonden, en derhalve alle in/uit/saldo op 0,00 stonden.
Waarschijnlijk alleen om de klant er op te wijzen dat de rekening onder het DGS valt. DGS clausule is het enige wat er verder op staat.


Ik heb geen afschrift ontvangen, maar mijn saldo is dan ook geen 0 :D
Heb nog 2 spaarrekeningen, die samen een saldo van wel één hele euro hebben! Mijn groen deposito loopt ook nog tot in volgende week, dus tegen die tijd ga ik wel eens aanloggen en overboeken... eerder niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 10:05 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Zo de voorjaarsschoonmaak gaat verder door mijn spaarrekening.

Moneyou vrijgevallen Groene Deposito is door geboekt naar mijn tegenrekening, daarna gelijk de spaar en kwartaal rekening beeindigd.

Kijken wat de volgende spaarbanken zijn die de handdoek in de ring gaan gooien in de toekomst.

Ik kreeg nog een melding van Centraal Beheer, maar deze spaarrekening is overgenomen en er staat geen geld op, mag voor mij ook gesloten worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 3:57 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Groen deposito`s waren een goede buffer tegen de spaartaks .
Hoe nu verder ?
Wat over blijft kost allemaal geld en heeft meer risico .

een groenbeleggingsfonds daalt ook als
de rente stijgt of bij
afschaffing van de hoge belasting op vermogen voor spaarders

Wat te doen met met het geld dat vrijvalt :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 4:50 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Martijn schreef:

Ik kreeg nog een melding van Centraal Beheer, maar deze spaarrekening is overgenomen en er staat geen geld op, mag voor mij ook gesloten worden.



door wie is centraal beheer overgenomen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 4:51 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
e.banket schreef:
Groen deposito`s waren een goede buffer tegen de spaartaks .
Hoe nu verder ?
Wat over blijft kost allemaal geld en heeft meer risico .

een groenbeleggingsfonds daalt ook als
de rente stijgt of bij
afschaffing van de hoge belasting op vermogen voor spaarders

Wat te doen met met het geld dat vrijvalt :?:



Zou het opmaken. Aangezien je het hele leven als tranendal ziet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 6:21 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Het geld is bedoeld als mijn pensioenvoorziening .
En het is genoeg ook
Dat ik dat dan nu maar op zou moeten maken is absurd .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 7:33 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
centraal beheer overgenomen

De rekening is bij Centraal Beheer terecht gekomen, dit was een rekening van ASR, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Inderdaad een probleem, wat te doen met het vrijvallende deposito, Abn Amro Groen Bank geeft op dit moment nog niet de mogelijkheid om een nieuwe groen deposito te openen, de vraag is ook tegen welke condities, ik was niet van plan om geld te betalen over mijn spaarvermogen. Daarmee trek ik toch echt een streep in het zand.

Ook bij mij is dit vermogen een buffer om van te leven totdat mijn AOW leeftijd intreed, nee het zijn onzekere tijden momenteel voor mensen met vermogen of die net met pensioen zijn. De ECB leeft verder in zijn ivoren toren, maar de burger tobt verder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 9:53 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
e.banket schreef:
Het geld is bedoeld als mijn pensioenvoorziening .
En het is genoeg ook
Dat ik dat dan nu maar op zou moeten maken is absurd .


Enig gevoel voor humor is u ook vreemd. Succes verder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 mei 2021 5:09 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Laatste groendeposito vrijgevallen, overgeboekt, spaarrekening gesloten en een bevestiging daarvan ontvangen.

Wat me niet lukt, is <Beëindigen klantrelatie>. Is het iemand gelukt? Ik kan nog steeds inloggen en zie mijn gegevens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 mei 2021 11:59 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Inderdaad ... na Beëindigen klantrelatie ...met PW kan ik inderdaad nog steeds inloggen en het weer doen!
Moeilijk hoor!

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2021 9:46 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
piet_pecunia schreef:
Inderdaad ... na Beëindigen klantrelatie ...met PW kan ik inderdaad nog steeds inloggen en het weer doen!
Moeilijk hoor!

Laat ze de zaak zelf maar opheffen, kan nooit moeilijk zijn, hebben diverse banken vóór hun ook al gedaan.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2021 12:11 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik denk dat dit een kortstondige service is mocht je bijvoorbeeld je Financieel jaaroverzicht willen inzien en downloaden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2021 8:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Martijn schreef:
Ik denk dat dit een kortstondige service is mocht je bijvoorbeeld je Financieel jaaroverzicht willen inzien en downloaden.

Zelf dacht ik dat vóór te zijn, door alvast van de op te heffen rekeningen "even" de mutaties van dit jaar (1 jan. tot en met moment van inloggen) te downloaden.
Met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen.

Telkens kreeg ik alleen de laatste dagen mei. Dat zal komen omdat er in jan-apr geen mutaties waren, maar het irritante is dat dan ook het beginsaldo van 1 januari niet meekomt op het afschrift.

Nog afgezien van het al jaren irritante gebeuren dat je na elke 2-3 muisklikken bij MY weer opnieuw moet inloggen.

Dus eigenlijk ben ik wel blij dat deze rekeningen er uit gaan, scheelt weer een hoop ergernis. Echter zal ik dus toch ooit nog een jaar dat jaaroverzicht moeten gaan ophalen, inderdaad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2021 8:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
groentje schreef:
Martijn schreef:
Ik denk dat dit een kortstondige service is mocht je bijvoorbeeld je Financieel jaaroverzicht willen inzien en downloaden.

Zelf dacht ik dat vóór te zijn, door alvast van de op te heffen rekeningen "even" de mutaties van dit jaar (1 jan. tot en met moment van inloggen) te downloaden.
Met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen.

Telkens kreeg ik alleen de laatste dagen mei. Dat zal komen omdat er in jan-apr geen mutaties waren, maar het irritante is dat dan ook het beginsaldo van 1 januari niet meekomt op het afschrift.

Nog afgezien van het al jaren irritante gebeuren dat je na elke 2-3 muisklikken bij MY weer opnieuw moet inloggen.

Dus eigenlijk ben ik wel blij dat deze rekeningen er uit gaan, scheelt weer een hoop ergernis. Echter zal ik dus toch ooit nog een jaar dat jaaroverzicht moeten gaan ophalen, inderdaad.

Ik ben ook jarenlang klant geweest bij MY, maar nog nooit een jaaropgaaf gedownload, laat staan bekeken.
Je kunt toch altijd het laatste afschrift van 2020 opslaan/downloaden, mocht je per se een officieel documentje willen hebben?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO