Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 11:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 9:34 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Gelukkig heb ik de bankpas van Moneyou zelden gebruikt en al mijn spaarrekeningen lopen via de rekening bij het moederbedrijf Abn Amro.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe de Moneyou sparen gaat verlopen , daar heb ik nog een aardig bedrag staan, ik neem aan dat zij die niet eenzijdig kunnen stoppen binnen de termijn van een jaar.

Je ziet na de juichende introductie is het over en uit met Moneyou ( voor de spaarrente zal ik geen nacht slechter slapen dan ik nu al slaap ).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 9:36 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Martijn schreef:
Gelukkig heb ik de bankpas van Moneyou zelden gebruikt en al mijn spaarrekeningen lopen via de rekening bij het moederbedrijf Abn Amro.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe de Moneyou sparen gaat verlopen , daar heb ik nog een aardig bedrag staan, ik neem aan dat zij die niet eenzijdig kunnen stoppen binnen de termijn van een jaar.

Je ziet na de juichende introductie is het over en uit met Moneyou ( voor de spaarrente zal ik geen nacht slechter slapen dan ik nu al slaap ).

Martijn, kan je dat spaarbedrag niet beter overboeken dan alvast? MY geeft nu toch maar 0% op de spaar.

Wel handig dat jij bij ABN bankiert, dan hoop ik voor jou dat je er weinig last van gaat hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 10:59 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Bij Moneyou staat behalve de Groendeposito die ik begin dit jaar afgesloten heb, geen spaargeld aangezien de rente 0 % is.

Ik neem aan dat de Groendeposito , aangezien die bij de Groenbank loopt, door blijft lopen. Maar het geld op het einde van de looptijd naar een andere bankrekening gestort gaat worden, in mijn geval de Abn Amro bank, deze bied via Monyou nota bene ook een groendeposito aan.

Edit : Ik lees dat de Groen Deposito ook uit de verkoop is bij de Abn Amro bank, inclusief vele varianten van spaarrekeningen en deposito´s.

Misschien eens tijd dat alle banken schoon schip maken en zich gaan concentreren op hun oorspronkelijke taak, het fungeren als dienstverlener bij het betalingsverkeer.

Al de fantastische strategieen en wereld groei prognoses, qua grote van de Bank heeft de klant niet veel opgeleverd, ja steeds hogere kosten voor het aanhouden van een bankrekening met pasje, zelf de overmakingen digitaal doen ( ik heb met het storten van € 260,- aan totaal kleingeld , circa € 3,5 moeten betalen om de munten in een machine te storten bij de bank, zonder tussenkomst van een bankpersoneellid ! ).

Nee, de ouderwetse dienstbaarheid is volledig weg, inderdaad had Moneyou toch wel op zijn minst iedere klant een email bericht hebben kunnen sturen.

Allemaal bedacht door marketingmannetjes en vrouwtjes in snelle pakken om zo snel mogelijk geld uit de zakken van hun klanten te krijgen.


Laatst bijgewerkt door Martijn op do 13 aug 2020 11:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 11:11 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Zojuist met MoneYou contact gehad. WhatsApp is ?bewust? offline.

Ze geven aan dat ze het zelf ook pas sinds gisteren weten. Maar verwachten niet dat op korte termijn alles gestopt word. Pas in de loop van 2021. December 2020 is genoeg. Hopelijk kan je gratis migreren naar een ABN rekening (bv 6 maanden gratis ABN betaalrekening)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 12:03 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Mijn spaarrekening is leeg, omdat ze geen rente meer gaven en de laatste groendeposito loopt op 25 mei 2021 af.
Voor GO betaalrekening moet ik nog een alternatief vinden, misschien is N26 wel wat.
De OpenBank heb ik twee maanden geleden opgezegd. Had ik misschien niet moeten doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 2:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Wenzel schreef:
Mijn spaarrekening is leeg, omdat ze geen rente meer gaven en de laatste groendeposito loopt op 25 mei 2021 af.
Voor GO betaalrekening moet ik nog een alternatief vinden, misschien is N26 wel wat.
De OpenBank heb ik twee maanden geleden opgezegd. Had ik misschien niet moeten doen.


Ik zit zelf al ruim 10 jaar bij DKB (Deutsche Kredit Bank) en kan hen ook zeer aanbevelen. Ik gebruik mijn DKB Cash rekening zelfs als primaire betaalrekening. Alles is zowat kosteloos. V-Pay PIN-pas (was vroeger Maestro, zijn overgestapt naar V-Pay), echte Visa creditcard zonder koersopslag, wereldwijd gratis geld opnemen, Google Pay/Apple Pay etc. etc. Ze richten zich niet echt op de Nederlandse markt, dus alle communicatie / app / website is in het Duits. Mocht dat niet bezwaarlijk zijn, dan ook zeker het overwegen waard (Nee, ik heb geen aandelen o.i.d. :D). Enige nadeel is ontbreken van iDeal en dat de rekening vaak niet opgegeven kan worden als tegenrekening van een Nederlandse spaarrekening, maar dat geldt voor alle buitenlandse IBANs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 6:11 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Wenzel schreef:
Mijn spaarrekening is leeg, omdat ze geen rente meer gaven en de laatste groendeposito loopt op 25 mei 2021 af.
Voor GO betaalrekening moet ik nog een alternatief vinden, misschien is N26 wel wat.
De OpenBank heb ik twee maanden geleden opgezegd. Had ik misschien niet moeten doen.


N26 bevalt mij prima.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 7:10 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Ik las net een interessante bericht van nathalia op Tweakers. Geen idee of het waar is, maar dit zou een mooie oplossing zijn voor MY GO.

Citaat:
Een deel van de medewerkers van MoneYou gaat over naar fintechpartij Revolut die de techniek achter het Moneyou-platform overneemt. Op deze manier kan Revolut gebruikmaken van de iDEAL infrastructuur van MoneYou.

Dit komt geheel overeen met de reactie van Currence iDEAL B.V. op de vraag die gesteld is over betalen met iDEAL bij Revolut. Hierbij hun reactie:

"Online betalen met iDEAL door Revolut-klanten is nog niet mogelijk. Revolut werkt momenteel echter aan de mogelijkheid om hun klanten met iDEAL te kunnen laten betalen. Dit zal naar verwachting later dit jaar van start gaan. Eventuele verdere vragen kunnen aan Revolut worden gesteld."

Kortom, voorlopig gewoon de rekening bij MoneYou aanhouden. Wellicht kan het makkelijk worden overgezet naar Revolut.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 13 aug 2020 8:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Revolut ook prima.. heb je daar ook een pasje, en is dat ook gratis?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2020 9:15 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
rogervdh schreef:
Ik zit zelf al ruim 10 jaar bij DKB (Deutsche Kredit Bank) en kan hen ook zeer aanbevelen. Ik gebruik mijn DKB Cash rekening zelfs als primaire betaalrekening. Alles is zowat kosteloos. V-Pay PIN-pas (was vroeger Maestro, zijn overgestapt naar V-Pay), echte Visa creditcard zonder koersopslag, wereldwijd gratis geld opnemen, Google Pay/Apple Pay etc. etc. Ze richten zich niet echt op de Nederlandse markt, dus alle communicatie / app / website is in het Duits. Mocht dat niet bezwaarlijk zijn, dan ook zeker het overwegen waard (Nee, ik heb geen aandelen o.i.d. :D). Enige nadeel is ontbreken van iDeal en dat de rekening vaak niet opgegeven kan worden als tegenrekening van een Nederlandse spaarrekening, maar dat geldt voor alle buitenlandse IBANs.


Helaas...

Citaat:
Bitte beachten Sie, dass wir nur für Kunden in Deutschland, Österreich und der Schweiz Konten eröffnen.


Niet meer te openen dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2020 11:42 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Je kunt ook nog altijd gratis terecht bij KNAB (basis). Wel IDEAL en NL-IBAN maar de bankpas is niet te gebruiken.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2020 12:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Hi Jan,

Dankje, ik heb alleen een IBAN nodig als Moneyou Go voor 1 januari 2020 opgeheven word.
Want dan heb ik een probleem met vrijvallende bedragen resp 1 dec 2020, en 15 sep 2020.

Update:
Is het gratis BASIS pakket er nog wel?
ik kan deze nergens vinden, ook las ik hier op het forum dat het basis pakket al in 2015 er niet meer zou zijn.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 14 aug 2020 4:23 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
elsinga schreef:

Citaat:
Bitte beachten Sie, dass wir nur für Kunden in Deutschland, Österreich und der Schweiz Konten eröffnen.


Niet meer te openen dus.


Oke, wist ik niet. Waar lees je dat? In het aanmeldproces staan alle landen nog erbij in ieder geval... Na het selecteren van Nederland vragen ze zelfs "Bitte geben Sie Ihre steuerliche Ansässigkeit und die dazugehörige Steuer-Identifikationsnummer (TIN) an:", oftewel de BSN. Enfin, ben al 10+ jaren zeer blij met DKB. Al zijn er tegenwoordig ook leuke alternatieven om als backup te hebben (bijv. N26, Openbank, etc.). Goed om te lezen dat Revolut later dit jaar (waarschijnlijk) iDeal gaat krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 aug 2020 9:01 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Ik kreeg die melding na inderdaad alles invoeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 aug 2020 10:08 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
@JandeV, heb jij een directe link naar het gratis basis pakket, ik krijg dit namelijk niet gevonden bij Knab.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO