Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Deposito's weer omlaag!
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 6:53 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
De rente op de deposito's bij Money You stelde al geen r**t voor, maar nu nog verder omlaag:

1 jaar: 2,5%
2 jaar: 2,75%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 7:26 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Dit is echt te gek voor woorden!

Als mensen deze deposito's überhaupt nog afsluiten zijn ze niet helemaal lekker...

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 8:37 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Met zulke deposito tarieven hoef je niet meer te adverteren. Dat is gewoon anti-reclame.
Het lijkt inmiddels wel of MoneYou onderdeel is geworden van de Rabo. :cry:
Jammer, het begon vorig jaar allemaal zo goed. :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 1:00 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 8:20 pm
Berichten: 74
Het lijkt erop dat ze deposito's gelijk gaan trekken met die van ABN-AMRO (moederbedrijf). Als ze dat met hun renterekening gaan zal er een bankrun ontstaan. Er zal ongetwijfeld een strategie achter schuilgaan, maar welke ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 1:10 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Hoe kan je hier een strategie in zien?

MoneYou zal de rente wel een beetje hoog moeten houden anders loopt echt iedereen weg!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 8:19 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Zou het kunnen dat er prijsafspraken binnen de Bankwereld zijn gemaakt wat betreft rentevergoedingen op spaargeld?

Ik bedoel ... dat ze min of meer een afspraak hebben waarbij ze om en om de rente telkens weer met een klein beetje naar beneden bijstellen tot die rond de 2% a 2,5% ligt???

De rente die ze willen geven op kortlopende deposito's geven dat -vrees ik- al aan.


Tevens denk ik dat we bij Moneyou op ZEER korte termijn ook weer een renteverlaging kunnen verwachten op 'vrij spaargeld'
Zeg van 4,5% naar 4% )-


Hoe lang duurt het dan dat ze ook met hun spaargeldvergoeding rond de 2,5% liggen?
2 maanden ... ? 3?


:twisted:


Ik heb overigens mijn spaargeld er al weggehaald en op langdurige deposito's gezet.
Bij een andere bank wel te verstaan ... want bij Moneyou is de rentevergoeding op deposito's diep treurig te noemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2009 9:52 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Viper schreef:
MoneYou zal de rente wel een beetje hoog moeten houden anders loopt echt iedereen weg!

Waarheen dan?
Helaas word ik niet vrolijk als ik naar de verschillende banken kijk en het rente niveau waar men inmiddels naar afgezakt is. Ik krijg ook het vermoeden van geheime afsprake/kartelvorming waar we als spaarders fors de dupe van zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009 7:16 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
jha schreef:
Viper schreef:
MoneYou zal de rente wel een beetje hoog moeten houden anders loopt echt iedereen weg!

Waarheen dan?
Helaas word ik niet vrolijk als ik naar de verschillende banken kijk en het rente niveau waar men inmiddels naar afgezakt is. Ik krijg ook het vermoeden van geheime afsprake/kartelvorming waar we als spaarders fors de dupe van zijn.

Als uitwijk kan je altijd deposito's nemen (ik geef toe, deze worden ook langzamer minder interessant).
Deze bieden nog een leuke rente en je hebt een garantie dat ze (tijdens de looptijd van je deposito) daar niets aan kunnen wijzigen.
Echter zijn ook deze bij MoneYou totaal niet interessant, bij MoneYou was alleen de hoge rente op vrij op te nemen geld (5,25% - wie herinnert zich deze tijden nog?) interessant.

Dus je kan in feite naar elke bank gaan, als je tenminste je geld voor langere tijd vast durft te zetten (denk aan 2 á 3 jaar).
Of je moet er héél zeker van zijn dat de rente de komende tijd weer zal stijgen.

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2009 12:22 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik ben blij dat ik een half jaar geleden een KlimSpaar Deposito bij Friesland Bank heb geregeld, beginnend bij 5% en oplopend tot 5,8% en bovendien na één jaar jaar zonder grote problemen te beeindigen. Dat laatste heb ik even overwogen, maar als ik al die keiharde dalingen zie (ook de 'prijsvechters' van weleer zijn niet meer wat het ooit waren), blijf ik maar even lekker zitten. :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO