Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 1:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
stuiver schreef:
......... Maar stel over 18 maanden gaat de inflatie naar de 10%. Ik vraag me af of het gebeurd, maar aangezien de ECB enige jaren de monetaire geldhoeveelheid jaarlijkst met 10-13% heeft toe laten nemen is het niet ondenkbaar. Stel de spaarrente gaat daarop naar de 12%. Dan ga je toch een aantal jaren te weinig rente ontvangen :roll: Of het gebeurt is lastiger te zeggen, maar onmogelijk kunnen we het niet achten?

Beetje science fiction :wink: :wink:

Maar stel dat er een kern van waarheid inzit, dan ben je natuurlijk uitstekend ingedekt als je ook nog een hypotheek hebt met een rentevaste periode.
Als die bedragen ongeveer even hoog zijn ben je ingedekt.

Persoonlijk ben ik banger voor een langdurige periode van uiterst lage rente.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 3:04 pm 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 2:37 pm
Berichten: 24
Nu dan toch maar naar de Anadolu :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 3:46 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
pasopjegeld schreef:
Nu dan toch maar naar de Anadolu :?

Ik had juist twee maanden geleden m'n Anadolu rekening opgeheven omdat ik liever alles bij MoneYou (toen nog 5,1%, je kunt het je bijna niet meer voorstellen) had. Maar sinds die tijd is MoneYou in een vrije val terechtgekomen. Ik verwacht echter dat Anadolu zich ook in deze concurrentiestrijd (wie biedt de laagste rente) mee laat sleuren.
Het enige (voorlopig) zekere is de 5,27% bij Centraal Beheer. Ik moet even zien wat ik tot september echt niet meer nodig heb, anders gaat alles daarheen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 4:33 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Ik snap de belangstelling voor die Centraal Beheer rekening niet zo goed. De rekening loopt nog een half jaar. Opnemen van geld tijdens dat half jaar is zodanig duur, dat je wel gek moet wezen om geld op te nemen, dus in feite staat je geld vast. Je hebt als het ware een deposito voor een half jaar, tegen een fraaie rente. Maar over een half jaar komt dat geld weer vrij. Met de huidige ontwikkelingen lijkt het me zeer waarschijnlijk dat dan de variabele spaarrente nog lager ligt dan nu, en dat de depositorentes ook zijn gedaald. Als je toch je geld vast gaat zetten, is het dan niet verstandiger om nu een wat langer lopend deposito af te sluiten, zodat je langer verzekerd bent van een mooi rendement?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 5:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Als je al veel geld meerjarig vast hebt staan, is de CB een mooie aanvulling. Een mix van kort en lang is altijd handig.
Een half jaar is te overzien en je kan aan (een deel van) het geld komen indien gewenst (1%, kosten en minimaal 15 euro meen ik).

Na september kan er verlengd worden. Omdat het met Achmea nogal slecht gaat momenteel denk ik dat ze met een mooi verlengingsbod gaan komen. Zie ook de FBTO Doelsparen rekening.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2009 7:34 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
reneva schreef:
Als je toch je geld vast gaat zetten, is het dan niet verstandiger om nu een wat langer lopend deposito af te sluiten, zodat je langer verzekerd bent van een mooi rendement?

Zeker, maar wanneer je het over een half jaar weer nodig hebt, is het een goede optie.
Wanneer je echt 100% zeker weet dat je het geld de eerste jaren toch niet nodig hebt, kun je het beter vast zetten (alhoewel dat nu lang niet meer zo leuk is als een tijdje geleden).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO