Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 12:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 5:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Eigenlijk vind ik dit wel een hele mooie optie voor de mensen die IceSave of NIBC niet veilig genoeg vinden en/of geen rompslomp willen met eventuele garantieregelingen.
Mijn vermoeden is dat deze club minder snel om zal vallen dan eerder genoemden, bovendien een leuke rente ;-)

Voor w.b. het renteoverzicht e.d., idd leuk dat mutaties ook te downloaden zijn.

Oftewel, wordt voor mij de tweede keus naast IceSave, dit ipv Argenta dan... ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 7:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Veilig sparen: ABN en Fortis pas eind 2009 één bank

Spaarders die zowel rekeningen bij ABN Amro als Fortis hebben, bankieren officieel bij twee gescheiden instellingen. Pas eind 2009, als ABN Amro Nederland officieel bij Fortis komt, tellen de twee banken als één voor het depositogarantiestelsel.

...

Bron:Z24

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Depositogarantiestelsel
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 2:23 pm 

Geregistreerd: do 25 sep 2008 2:18 pm
Berichten: 1
Pas met het depositogarantiestelling op dat Moneyou en ABN-AMRO als één gezien worden. Dus als je geld bij zowel de AAB en Moneyou hebt staan kan je maar één keer beroep doen op het garantiestelsel!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 5:17 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 25 sep 2008 5:11 pm
Berichten: 52
Spaarbig schreef:
Pas met het depositogarantiestelling op dat Moneyou en ABN-AMRO als één gezien worden. Dus als je geld bij zowel de AAB en Moneyou hebt staan kan je maar één keer beroep doen op het garantiestelsel!


Volgens mij klopt dit niet.

Op hun website zeggen ze dat ABN AMRO Bank N.V. en ABN AMRO Hypotheken groep B.V (waaronder MoneYou valt) afzonderlijk van elkaar onder het deposito garantiestelsel van De Nederlansche Bank vallen

Citaat:
Hoe veilig is mijn geld bij MoneYou?
Je spaarrekening bij MoneYou wordt aangehouden bij ABN AMRO Hypotheken Groep. Deze beschikt over een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB).
Zo wordt je spaargeld gedekt door het depositogarantiestelsel. Daarnaast is ABN AMRO Bank aansprakelijk voor de verplichtingen van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V.

Zowel ABN AMRO Bank N.V. als ABN AMRO Hypotheken groep B.V. beschikken over zelfstandige bankvergunningen en vallen daardoor ieder afzonderlijk van elkaar onder het deposito garantiestelsel van De Nederlansche Bank ( www.dnb.nl).



Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 5:29 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Het is 'nog al een lijst' met abn amro licenties
ABN AMRO Agaathbank B.V. Rotterdam
ABN AMRO Agaathbank II B.V. Rotterdam
ABN AMRO Bank (Luxembourg) S.A. Kirchberg
ABN AMRO Bank N.V. ABN AMRO Hoare Govett Amsterdam
ABN AMRO Consumer Finance N.V. Amsterdam
ABN AMRO Groenbank B.V. Rotterdam
ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. Florius Amersfoort


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 8:39 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Het gaat bij MoneYou sneller en klantvriendelijker dan bij ABN.AMRO.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 5:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Inderdaad, ik heb vandaag telefonisch contact gehad en ben zeer klantvriendelijk te woord gestaan. Het inlog probleem (dat niet aan mij lag overigens) werd per direct opgelost. Ja, daar kunnen anderen nog wel een puntje aan zuigen. Ik hoop wel dat ze gezien de, volgens mij hevige, Fortis perikelen overeind blijven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 5:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Daar zou ik mij voorlopig nog geen zorgen over maken:
Citaat:
Is mijn spaargeld of deposito veilig bij ABN AMRO
Ja, uw spaargeld of deposito is veilig bij ABN AMRO en de uitbetaling van uw rente loopt geen gevaar. De hoogte en uitkeringsdata van de uitkering op uw deposito zijn contractueel vastgelegd. De rentevergoeding op uw spaarrekening kan fluctueren op basis van de renteschommelingen in de markt, maar wordt contractueel op vaste momenten uitgekeerd. De diverse onderdelen van ABN AMRO blijven tot het moment van afsplitsing naar, c.q. overdracht aan, een van de consortium partners integraal onderdeel van de ABN AMRO groep, bestaande uit ABN AMRO Holding N.V. en haar groepsvennootschappen. De ABN AMRO groep is juridisch zelfstandig. RFS Holdings B.V. is de meerderheidsaandeelhouder in ABN AMRO Holding N.V., waarin Fortis op haar beurt, net als de andere leden van het consortium, een aandelenbelang heeft. De drie consortium partijen (Fortis, RBS & Banco Santander) vormen gezamenlijk het consortium. In het hypothetische geval dat een van de consortium partners failliet gaat (een scenario dat zeer zeker niet aan de orde is), geldt dat niet voor het consortium en lopen de door ABN AMRO te verrichten uitkeringen al evenmin daardoor direct gevaar.
Bron: fortis.nl

_________________
Luister naar dj doboy


Laatst bijgewerkt door Doboy op vr 26 sep 2008 5:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 5:45 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Bron?

Edit: Bron toegevoegd zie ik ;-)


Laatst bijgewerkt door Moneymaker op vr 26 sep 2008 7:04 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 5:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik zou alleen geen deposito nemen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 7:39 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Gisteravond 1 euro overgeboekt (vanaf de "trage" [=offline] Friesland Bank, die de betaling pas vandaag uitvoerde), maar het bedrag staat dan ook meteen vandaag op de MoneYou rekening, en is ook meteen rentedragend.

Da's nog geen twee dagen tussen eerste aanvraag en rentedragend spaarbedrag!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 8:51 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
SpaarXL schreef:
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Gisteravond 1 euro overgeboekt (vanaf de "trage" [=offline] Friesland Bank, die de betaling pas vandaag uitvoerde), maar het bedrag staat dan ook meteen vandaag op de MoneYou rekening, en is ook meteen rentedragend.

Da's nog geen twee dagen tussen eerste aanvraag en rentedragend spaarbedrag!


De aanvraag gaat inderdaad snel, echter het overboeken (en dus activeren) tot op heden nog niet echt. Gisteren betaling online uitgevoerd (vanaf Postbank.nl) en vandaag (tot op dit moment) nog niet zichtbaar op de MoneYou rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 9:16 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Pipo33 schreef:
SpaarXL schreef:
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Gisteravond 1 euro overgeboekt (vanaf de "trage" [=offline] Friesland Bank, die de betaling pas vandaag uitvoerde), maar het bedrag staat dan ook meteen vandaag op de MoneYou rekening, en is ook meteen rentedragend.

Da's nog geen twee dagen tussen eerste aanvraag en rentedragend spaarbedrag!


De aanvraag gaat inderdaad snel, echter het overboeken (en dus activeren) tot op heden nog niet echt. Gisteren betaling online uitgevoerd (vanaf Postbank.nl) en vandaag (tot op dit moment) nog niet zichtbaar op de MoneYou rekening.


Bij mij precies hetzelfde. T zal wel na t weekend worden voor we de rekening echt kunnen gebruiken


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 11:31 pm 

Geregistreerd: vr 26 sep 2008 11:23 pm
Berichten: 13
Ik heb op donderdag 25-09-2008 om 13.17 uur een spaarrekening aangemaakt bij MoneYou... om 13.19 uur een bevestiging ontvangen via mail en om 19.16 uur een mailtje gekregen dat mijn rekening is aangemaakt. Om 20.20 uur heb ik een boeking gedaan naar de nieuwe rekening en vandaag, vrijdag 26-09-2008 rond 17.00 uur is mijn rekening geactiveerd. Alles bij elkaar 1.5 dag.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 3:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 2:10 pm
Berichten: 39
Op rtlZ hoorde ik dat abn zelfstandig blijft als het zo slecht blijft gaan met het aandeel fortis.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO