Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 7:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2012 7:31 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
Citaat:
woensdag 5 september 2012 - Kristof De Paepe

MoneYou, een dochter van het Nederlandse ABN AMRO, start vandaag in België met twee spaarrekeningen met hoog rendement.
De online bank MoneYou is reeds actief in Duitsland en Nederland met een aanbod hoogrentende spaarrekeningen. In 2001 ging MoneYou in Nederland van start en sleepte sindsdien al tweemaal het “Gouden Spaarvarken” , de Nederlandse prijs voor de best renderende spaarrekening, in de wacht. MoneYou zal in België een spaarrekening aanbieden met hoge basisrente en een tweede met hoge getrouwheidspremie.


lees meer


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2012 8:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ze zitten qua rente niet voor van Nederland vandaan...
En op 2e plek in Belgische rentes (http://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html)

Weet iemand trouwens waarom het systeem van getrouwheidspremie gebruikt word? (Wellicht dat dit ooit al eens is uitgelegd op het forum)

In andere landen is dit toch net als in Nederland geregeld?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2012 8:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Om te grote fluctuaties in de spaarsaldi bij de banken te voorkomen en zo de stabiliteit van de banken te verzekeren.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 sep 2012 10:19 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ok bedankt

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 9:31 am 

Geregistreerd: vr 07 sep 2012 8:53 am
Berichten: 5
Doboy schreef:
Om te grote fluctuaties in de spaarsaldi bij de banken te voorkomen en zo de stabiliteit van de banken te verzekeren.


Dat is inderdaad officieel de reden. Echter is het voor de banken een handige maatregel om minder rente te moeten uitbetalen. Doordat de getrouwheidspremie verplicht is (zie voor meer info dit topic op spaargids: http://www.spaargids.be/forum/nieuwe-sp ... tml#p33089) om van de vrijstelling van roerende voorheffing tot 1.830€ te kunnen genieten, hebben zo goed als alle spaarrekeningen een GP. De basisrente mag wel alle dagen schommelen. Dit is heel onrechtvaardig omdat de rente die zogezegd aangeboden wordt via reclame in de meeste gevallen niet effectief wordt uitbetaald. De meeste mensen zijn niet bezig met hun spaarrekening en denken een redelijke rente te krijgen. In de praktijk wordt deze rente amper uitbetaald.

Het valt mij wel op dat er vele NL banken in België een bijhuis oprichten, na NIBC eind vorig jaar is MoneYou de tweede NL bank die op een jaar tijd een bijhuis opricht. Daar jullie al meer ervaring hebben met MoneYou lijkt het mij wel tof indien jullie de ervaringen die jullie in NL ervaren met deze bank hier eens zouden kunnen plaatsen. Zo kunnen wij, Belgen, al iets meer te weten komen van deze bank. Evenals de situatie van ABN Amro in NL nu, de moeder van MY. Voor zover wij weten is dit nog steeds een genationaliseerde bank. Klopt dit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 10:11 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Vaganzza schreef:
...... Daar jullie al meer ervaring hebben met MoneYou lijkt het mij wel tof indien jullie de ervaringen die jullie in NL ervaren met deze bank hier eens zouden kunnen plaatsen. Zo kunnen wij, Belgen, al iets meer te weten komen van deze bank. Evenals de situatie van ABN Amro in NL nu, de moeder van MY. Voor zover wij weten is dit nog steeds een genationaliseerde bank. Klopt dit?
Zowel MoneYou als ABN Amro hebben een apart hoofdstuk hier op het forum, waarin alle tot dusver besproken onderwerpen over die banken over een lange periode terug zijn te lezen.
Zoek dus even naar de juiste "knoppen" hier op de site (banken) en ga er wat "dieper" in. Voor je er erg in hebt, zit je dan opgescheept met uren leesvoer over je favoriete bank...... :)

Voor het gemak hieronder de link naar MY en AA:
viewforum.php?f=44
viewforum.php?f=18


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 10:22 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Vaganzza schreef:
.........lijkt het mij wel tof indien jullie de ervaringen die jullie in NL ervaren met deze bank hier eens zouden kunnen plaatsen. Zo kunnen wij, Belgen, al iets meer te weten komen van deze bank. Evenals de situatie van ABN Amro in NL nu, de moeder van MY. Voor zover wij weten is dit nog steeds een genationaliseerde bank. Klopt dit?


Er is inderdaad héél veel leesvoer over deze bank.
Ik zou als volgt kunnen samenvatten: qua handelingsgemak is het een internetbank zoals vele andere. Dus goed. De rente is zeer redelijk (gezien het huidige klimaat).
En omdat het hier gaat om een NL staatsbank (en dat blijft voorlopig nog wel zo) is het voor zowel Belgen als Nederlanders één van de meest betrouwbare banken die er zijn (zonder chauvinistisch te willen zijn....) Misschien wel de beste keus voor dit moment als je voor zekerheid plus een redelijke rente gaat.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 11:46 am 

Geregistreerd: vr 07 sep 2012 8:53 am
Berichten: 5
Ik was zeker nog van plan om nog heel veel te lezen over deze banken. Van een korte samenvatting zoals hierboven (waarvoor dank trouwens!) kan ik echter al een "toon" afleiden.

Ik ben in ieder geval al blij dat er bij ons een speler bij gekomen is die hopelijk nog wat meer het vuur aan de lont zal brengen. 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2012 8:50 am 

Geregistreerd: vr 07 sep 2012 8:53 am
Berichten: 5
De start in België loopt niet zonder problemen. Je moet de topics op spaargids er maar eens op nalezen.

http://www.spaargids.be/forum/vraag-het ... u-f54.html

Ik vind hier op het forum niets over dergelijke problemen in Nederland. Of zijn er ook hier mensen met dergelijke ervaringen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO