Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Opheffen Moneyou........
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010 7:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Kan voortaan op de volgende manier (dus niet meer via een mail aan de klantenservice)

(voor mij is dit nieuw, misschien voor andere lezers ook).


MoneYou heeft geïnvesteerd in een nieuwe mogelijkheid om het regelen van bankzaken zo eenvoudig mogelijk te maken. Je kunt daarom vanaf 15 maart aanstaande zelf online rekeningnummers opheffen. We willen je vriendelijk verzoeken om de gewenste spaarrekening(en) zelf na deze datum te sluiten.

Het opheffen van rekeningnummers regel je via de persoonlijke pagina. Na het sluiten van een rekening, keren wij de resterende rente direct aan je uit op de tegenrekening. Wanneer je de laatste spaarrekening bij MoneYou opheft, is er geen mogelijkheid meer om het Financieel Jaaroverzicht over 2009 te raadplegen. Hou hier rekening mee als je de laatste spaarrekening bij MoneYou opheft.

Wij vinden het uiteraard jammer dat je de spaarrekening bij ons gaat sluiten en we hopen je in de toekomst weer als klant van MoneYou te mogen verwelkomen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010 10:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@obligataire Ja das inderdaad nieuw. Dat kwartaalsparen is OKe en heb daarom 2 weken terug m'n eerst geopende vrije rekening via een mailtje nog kunnen opzeggen, maar dit is makkelijker voor hen en voor ons.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010 1:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dat is mooi, want ik had toch wel een aantal nutteloze rekeningen geopend t.b.v. Euroclix :mrgreen:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010 11:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Ik heb vorige week ook een kwartaalrekening geopend, maar gezien de renteverschillen twijfel ik nog steeds of ik dit wel had moeten doen.
Uiteraard, het gaat maar om 0,2-0,3% (kwartaal- en normaal sparen) tov de hoogste aanbieders en het is maar een paar tientjes.... maar toch.... :roll:

Wat me overigens opviel; we hebben nu geen rentedatum meer die 1 of 2 dagen vooruit staat, maar nu is dus je geld gewoon een dag zoek.
Dinsdag overboeken van de ABN-AMRO lopende rekening (rentedatum 2/3), woensdag pas als rentedatum op de MoneYou rekening (rentedatum 3/3).
Stomme vraag misschien, maar dan mis ik toch 1 rentedag? Of is het zo dat de afboekdag als gehele dag rentetrekkend is bij ABN-AMRO en de opboekdag als gehele dag rentetrekkend is bij MoneYou?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 maart 2010 10:09 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Dat laatste lijkt me niet het geval, want dat zou betekenen dat je in situaties waar het wel gaat zoals het m.i. hoort (afboeken van de ene bank en bijboeken bij de andere bank op dezelfde dag) je dubbele rente krijgt op de overschrijfdag.

De situatie is er sinds 1 november niet duidelijker op geworden met dit soort geintjes. Wie van de twee banken pikt nou die dag in? Mag dit nou zomaar? Ik kan geen enkel redelijk excuus bedenken voor het verdwijnen van die dag. Ik kan me evntueel nog voorstellen dat er bij de bank waar het bedrag van af gaat niemand met zijn armen over elkaar zit te wachten totdat ik wat over wil schrijven en dat het een dag duurt voordat ze mijn opdracht uitvoeren, maar dan zou ik verwachten dat het geld een dag later vertrektr en dan wel op dezelfde dag weer aankomt bij de ontvangende bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 maart 2010 9:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ik weet dat bij Moneyou naar Rabo voor 15:00 moet doen, dan staat het er nog dezelfde dag op.

Van rabo naar Moneyou voor 12:00 staat er bij (mij) aan het eind van de dag bij Moneyou op... je dient gewoon op tijd je opdracht door te geven, als bij mij tot nu toe altijd goed gegaan...

ik denk trouwens dat ABN de smokkelaar zou zijn.. echter heeft dit geen nut. aangezien Moneyou/ABN hetzelfde is.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 maart 2010 8:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Als je volgens de nieuwe methode een Moneyou rekening beëindigt, kun je er tevens voor kiezen om de klantrelatie op te heffen.
In dat geval krijg je alvast een jaaropgaaf voor 2010 als PDF uitgereikt.
Handig.
Tenminste, als je dat ding goed weet te bewaren. De meeste mensen lukt dat niet? :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO