Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 mei 2011 9:43 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
namliam schreef:
3.02% maargoed....

Stja dat mag misschien zo wel zijn ( Bij LPB staar zelf geen 3.02% maar 2.98, op die 3.02 zul je wel uitkomen als rente over rente neemt )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 mei 2011 12:24 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 06 apr 2011 9:40 am
Berichten: 52
Ik heb niks meer met/bij Moneyou. Van een trendsetter zijn ze vrij rap verworden tot een vertraagde trendvolger, iets wat je wel vaker ziet bij nieuw op de kapitaalmarkt opererende instellingen. De internetspaarrekening van FBTO was een jaar of 3, 4 terug ook zo'n proefballonnetje. Over nog een jaar ligt Moneyou een procent achter op de top kan ik nu al voorspellen, het is en blijft namelijk een dochter van ABN AMRO en die bank staat nou niet bepaald bekend om z'n pro-actieve benadering waar het rentevergoedingen aangaat. Hoho hoor ik u denken, nu geven de ABN AMRO-boys anders maar mooi voor de 10 jaars deposito de hoogste rente (samen met NIBC). Weer een proefballonnetje, binnen enkele maanden zie je ABN AMRO (sjonge kunnen ze trouwens geen andere naam voor die club verzinnen dan de afgezaagde initialen van 3 samengesmolten banken...) niet meer in de Spaarinformatie-lijsten terug. Het blijft frequent checken van de (hoogst) geboden rentes als je je geld niet wilt zien verdampen, en daar is Spaarinformatie.nl een erg handige tool bij :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011 12:35 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Arnoud83 schreef:
Andere ideeen?

Ik heb er nog eens over nagedacht dat de gewone spaarrekening even veel opbrengt als de kwartaalrekening.
MY heeft de onhebbelijke gewoonte spaarders met een kwartaalrekening telkens in het nauw te drijven.
(Denk o.a. aan in een kwartaal de rente te verlagen.)
Ze kunnen immers een kwartaal lang toch geen kant op, zonder de bonusrente in gevaar te brengen!

Eigenlijk had de kwartaalrekening natuurlijk meer moeten opleveren dan een vrij opneembare spaarrekening.
Dat is toch voor de meesten onder ons de drijfveer om zich aan bijzondere voorwaarden te binden?
Toch gebeurt het niet.
Wie ongeschonden weg wil zal tot 1-7 moeten wachten.
Zullen we wedden dat vlak voor die datum er wél weer een verschil in rente tussen die 2 rekeningen zal ontstaan?
Geen leuk spelletje, dames en heren van MY en inmiddels erg doorzichtig, dat telkens sollen met kwartaalrekeninghouders!! :evil:

Vanuit MY zakelijk gezien misschien wel enorm handig gedaan telkens, maar ik draag u inmiddels voor, voor een award voor de meest onbetrouwbare bank m.b.t. een spaarrekening met bijzondere voorwaarden.
En met die uitspraak zal MY het voorlopig moeten doen.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011 10:32 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
@1500 schreef;
Ik heb er nog eens over nagedacht dat de gewone spaarrekening even veel opbrengt als de kwartaalrekening.
MY heeft de onhebbelijke gewoonte spaarders met een kwartaalrekening telkens in het nauw te drijven.
(Denk o.a. aan in een kwartaal de rente te verlagen.)
Ze kunnen immers een kwartaal lang toch geen kant op zonder de bonusrente in gevaar te brengen ! ....

Van site Moneyou;
http://www.moneyou.nl/sparen/particulie ... ening.aspx
Let op
Normaal gesproken ontvang je op de MoneYou Kwartaal Spaarrekening bij tussentijdse opnames alleen de basisrente en niet de bonusrente. Zolang de rente op de MoneYou Spaarrekening en de MoneYou Kwartaal Spaarrekening gelijk is (2,60%*), ontvang je ook bij een tussentijdse opname van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening de basis- en bonusrente.

Ik vind dit heel netjes van Moneyou

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 mei 2011 3:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Bedankt voor de aanvullende info Intrest.
Ik heb er geen mailtje over gekregen en een nieuwe rekening bij MY schaf ik ook niet iedere dag aan. :roll: :mrgreen:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 10:26 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Ik herhaal daarom nogmaals: het ideale moment om van je kwartaalrekening af te komen!

Kan iemand me uitleggen waarom sommigen dit soort rekeningen nog hebben? Ik heb ze ooit ook gehad toen het nog wel interessant was, omdat je echt een hogere rente daarvoor kreeg, maar ik heb het afgelopen jaar geen kwartaalrekening gezien die niet in rente overtroffen werd door meerdere andere vrij opneembare rekeningen (met of zonder saldo-beperkingen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 12:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Kom gewoon weer met rekeningen die een hoger % geven, bij een bepaald saldo..

Rabobank heeft dit nu ook weer ingevoerd, echter zelfs met 100k, is % nog erg laag (2,3%)
Je kan wel beter met minder.

bv 0,15% meer als bij de normale variant.

Ik geloof dat dergelijk verschillen tot 0,25% opliepen (DSB d8 ik bij 25000 euro saldo)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 8:20 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
De rente staat zomaar ineens op 2,7 %.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 8:34 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Vreemd, op de site staat nog 2,6%. Bij de rekening staat 2,7%.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 8:35 am 
Stuiver

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 9:52 am
Berichten: 62
Rente staat inderdaad op 2.7% op beide spaarrekeningen
Echter nog geen officieel bericht van MY ontvangen, ben benieuwd of
er een foutje is gemaakt.
Geeft in ieder geval wel concurentie met de andere banken.

_________________
De enige bank die ik vertrouw is de vensterbank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 8:51 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Heb gebeld, medewerker wist van niets. Na ruggespraak kwam hij met de mededeling dat m.i.v. vandaag de rente 2,7% is.
Vandaag worden klanten per e.mail geïnformeerd.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun 2011 10:51 am 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Vervolg van de discussie op viewtopic.php?f=44&t=5485


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO