Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 4:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 12:41 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Je kunt bij Moneyou meerdere spaarrekeningen onder je hoofdspaarrekening aanmaken.

Die 'sparen voor een doel'-rekeningen staan dus in hetzelfde scherm als je hoofdspaarrekening.

Nu dacht ik dat ik DIRECT vanaf mijn betaalrekening (die elders loopt) een bedrag op een van mijn doelen zou kunnen storten.
Op de site heb ik niet gelezen dat dit niet direct kon (maar misschien heb ik ook domweg niet goed genoeg gekeken).
De storting die ik heb gemaakt vanaf mijn betaalrekening Direct naar een van mijn moneyou-doelspaarrekeningen is echter teruggeboekt naar mijn betaalrekening.


terugstorting van moneyou op mijn betaalrekening schreef:
XXXX.XX.XXX ABN AMRO bij € 10,00


UW BET TGV XXXXXXXXXX IS ONJUIST
PROEFSTORTING VAKANTIEGELD
REKENING



Wil je dus geld reserveren voor een doel ... dan moet je dus eerst het geld daarvoor op je hoofdrekening bij Moneyou storten EN daarna doorboeken naar een van je 'onder'spaarrekeningen bij Moneyou.

Een klein beetje omslachtig ... ik had gedacht periodieke stortingen te gaan doen voor al mijn doelen vanaf mijn betaalrekening ...

Maar goed, nu ik het weet ... wel werkbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 1:45 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Uh, nee. Dat is niet juist. Denk ik.
Waarschijnlijk is er iets anders mis gegaan.

Ik gebruik ook meerdere rekeningen bij Moneyou en daar kan ik gewoon rechtstreeks naar overmaken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 3:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Hm ... ik had 3 sub-rekeningen aangemaakt ... en 3x 10euro daarheen gestort en alle drie de stortingen zijn teruggekomen.
Op het scherm zie ik dat ieder van die 'sub'-rekeningen zijn eigen rekeningnummer heeft bestaande uit 9 cijfers. Je zou inderdaad denken dat je rechtstreeks vanaf je betaalrekeningnummer naar zo'n 9 cijferig moneyou-spaarrekeningnummer zou moeten kunnen overboeken.

Ik heb voor de zekerheid alles nog een keer gecontroleerd en de rekeningnummers waar ik die proef-tientjes naartoe heb overgeboekt zijn juist (rekeningnummer). Waar zou het dan aan kunnen liggen?

Ik ga het voor de zekerheid gewoon nog een keer proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: SUB rekening
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 8:33 pm 

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 11:16 pm
Berichten: 12
de subrekening heeft hetzelfde tegenrekening nummer

eventueel een nieuwe rekening openen met als tegenrekening het nummer dat aan het doel gekoppeld is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 9:14 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Ik heb de bedragen overgemaakt van exact dezelfde bank(betaal)rekening, dus daar kan het niet aan liggen.

Misschien een HiCkUp in het systeem? ;) :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 4:09 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 1:05 pm
Berichten: 100
Aangemaakte rekeningen worden pas na 1 werkdag geactiveerd.
Alles werkt gewoon hoor... Je bent gewoon te snel geweest.
:roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 3:45 pm 

Geregistreerd: di 27 mei 2008 11:17 am
Berichten: 26
obligataire schreef:
Uh, nee. Dat is niet juist. Denk ik.
Waarschijnlijk is er iets anders mis gegaan.

Ik gebruik ook meerdere rekeningen bij Moneyou en daar kan ik gewoon rechtstreeks naar overmaken.



Zojuist gebeld met MoneYou ,omdat ik een tweede spaarrekening wil openen (subrekening)
Onderstaande tekst is te lezen op hun website, doch blijkt niet te kloppen.

"Bij MoneYou kun je je spaarrekening onderverdelen in verschillende rekeningen en vervolgens elke rekening een eigen omschrijving meegeven. Deze rekeningen hebben ook een eigen nummer. Het is dan ook mogelijk om een bedrag direct op deze rekeningen over te boeken en je kunt ook bedragen direct van deze subrekeningen naar je tegenrekening overboeken."

Bij overboekingen naar de subrekening, dient eerst op de hoofdrekening te worden gestort, daarna naar deze subrekening.
Naar de tegenrekening precies andersom.
De medewerkster vertelde mij dat dit om veiligheidsredenen is.
Ik vind het erg omslachtig.
Je moet rechtstreeks hiernaar kunnen overboeken en terug naar de tegenrekening.
Voor mij geen optie.
Ik heb haar verteld dat het dan onjuist staat geciteerd op de website.Zij zou dit nakijken en zonodig corrigeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 5:03 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
Onzin, je kan gewoon heen en weer storten van/naar een subrekening naar/van de tegenrekening bij een andere bank. Al meerdere malen gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 7:25 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 03 jan 2009 10:23 pm
Berichten: 61
Ik maak ook naar verschillende subrekeningen over en dat is tot nu toe altijd goed gegaan.
Echter, na het openen van een nieuwe subrekening duurt het 1 werkdag totdat deze geactiveerd is en je ook van je tegenrekening kunt overboeken.

Vanmorgen nog naar 2 verschillende subrekeningen overgeboekt, zojuist gecheckt en staat er al op.
Ik zou zeggen, probeer het nog eens of het nu, een tijdje later, wel lukt en laat ons het resultaat weten.

Greetz,
Jacqueline


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO