Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:49 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
Op internet heeft DNB deze lijst gezet:http://www.dnb.nl/binaries/Lijst%20banken%20in%20Nederland_tcm46-189143.pdf.

Aangezien MoneYou valt onder ABN AMRO HYPOTHEKEN, is dat wellicht de reden dat ze er niet tussen staan???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:54 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 5:44 pm
Berichten: 9
Bijvoorbeeld Alex staat er ook niet bij. Heeft denk ik met de volgende quote te maken.


Citaat:
Het kan zijn dat uw bank onder een andere handelsnaam werkt dan de naam waarop de vergunning is afgegeven. Dat is de reden dat het register vaak namen telt die net iets anders zijn dan op het hierbij opgegeven lijstje. De handelsnamen waaronder wordt gewerkt zijn vaak eenvoudiger dan de officiële namen van de bedrijven die de vergunning dragen.


Bron.


Laatst bijgewerkt door plofpenny op vr 10 okt 2008 6:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 6:18 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
Net gebeld, ze snapten het ook niet maar stellen dat ze een eigen bankvergunning hebben (ABN HYPOTHEKEN) maar wel in het geheel onder ABN AMRO vallen, dus ik hoefde me geen zorgen te maken. Toch was het logischer geweest als er ook ABN AMRO HYPOTHEKEN onder ABN AMRO NV had gestaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:03 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Het antwoord van DNB:

In antwoord op uw vraag d.d. 25 september jl. kunnen wij u meedelen dat ABN AMRO Hypotheken Groep B.V., AAHG, (handelsnaam Moneyou) en ABN AMRO Bank N.V. ieder apart als vergunninghoudende financiële instelling in het register Wet financieel Toezicht (Wft) op grond van artikel 2:12 lid 1, 2:13 lid 1 of 3:111 zijn opgenomen. Derhalve is voor deze instellingen het depositogarantiestelsel in beginsel van toepassing. Om te kunnen vaststellen of de door u af te nemen producten daadwerkelijk onder het depositogarantiestelsel vallen, kunt u zich wenden tot deze bovengenoemde instellingen. Deze instellingen moeten aan kunnen geven of de aangeboden producten onder dit garantiestelsel vallen.

MoneYou:

Hartelijk dank voor uw getoonde interesse in MoneYou Sparen.
De spaarrekening bij MoneYou wordt aangehouden bij ABN AMRO Hypotheken Groep. Deze beschikt, net als de ABN AMRO Bank, over een eigen vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB).

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 7:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Moneyou staat toch gewoon met naam en toenaam in de registers van DNB
Zoek op moneyou via http://www.registers.dnb.nl/dnb/default ... uageID=NLD


Kredietinstelling en financiële instelling details

Hieronder ziet u de details van de gekozen instelling. In het overzicht ziet u welke vergunningen, vrijstellingen danwel verklaringen deze instelling heeft.

Voor meer informatie over Kredietinstellingen kunt u contact opnemen met de Informatiedesk van De Nederlandsche Bank. Telefoonnummer: 0800 - 020 1068. E-mail: info@dnb.nl.

Indien er een einddatum vermeld wordt, betekent dit dat de financiële onderneming deze financiële dienst per genoemde einddatum niet meer mag verrichten. Dit besluit is zes weken na de vermelde einddatum onherroepelijk tenzij er binnen de gestelde termijn bezwaar is aangetekend.


Statutaire naam: ABN AMRO Hypotheken Groep B.V.
Handelsnaam: Moneyou, Florius
Statutaire plaats: Amersfoort
Land: Nederland
Toelichting:


Vergunning
Financiële Dienst Activiteit Begindatum Einddatum
Uitoefenen van het bedrijf van bank met beleggingsdiensten (2:13 lid 1) 01 - In ontvangst nemen van deposito's en andere terugbetaalbare gelden 01 okt 00


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 7:54 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
plofpenny schreef:
Bijvoorbeeld Alex staat er ook niet bij. Heeft denk ik met de volgende quote te maken.


Staat er wel tussen hoor: Alex valt onder de BinckBank!
Via de site van de desbetreffende aanbieder is vaak via links als 'over ons' e.d. veel terug te vinden.. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 7:15 am 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 5:44 pm
Berichten: 9
Je hebt de strekking van dit onderwerp duidelijk niet begrepen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 1:58 pm 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 7:27 pm
Berichten: 20
Misschien begrijp ik het nog niet zo goed maar in het wft(wet op het financieel toezicht) register dat op de site van de DNB staat komt ook Argenta voor en we weten allemaal dat Argenta een andere garantie heeft.

In de lijst met namen die op de site van de DNB staat van banken die volledig onder de Nederlandse garantie vallen komt Moneyou niet voor.

Ik vindt dit raar want ze schrijven op hun site dat ze een zelfstandige bankvergunning hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 2:29 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
@Hevaro

Waar gaat dit eigenlijk nog over? Net als bij Icesave is het duidelijk dat veel mensen geen benul hebben bij wat voor soort instelling men nu eigenlijk een spaarrekening heeft lopen of wil openen. Maar, als iemand nu eens de moeite zou nemen om op de site van Moneyou te kijken in plaats van maar wat gissingen te doen, zou dat de zaak al zeer verhelderen en overbodige opmerkingen en vragen besparen.

Maar goed, hier een link voor het antwoord: http://www.moneyou.nl/Sparen/Veelgestel ... sparen.htm

En dit antwoord staat dus helemaal bovenaan deze topic ook al! En ook BillGates schreef dit al. Lees nou eens eerst...en ga dan pas vragen stellen!

Duidelijkheid en helderheid genoeg voorhanden, denk ik zo!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Laatst bijgewerkt door jody op ma 13 okt 2008 2:38 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 2:33 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Hevaro schreef:
Misschien begrijp ik het nog niet zo goed maar in het wft(wet op het financieel toezicht) register dat op de site van de DNB staat komt ook Argenta voor en we weten allemaal dat Argenta een andere garantie heeft.


Ach ja ...... Argenta heeft net als Icesave een gedeelde garantiestelling. Dus het eerste gedeelte valt onder het Belgische garantiestelsel en daarboven onder het DSG van DNB. Logisch dus dat Argenta op de site van DNB te vinden is, want DNB wordt geacht toezicht te houden op de liquiditeitspositie van het Nederlandse kantoor van Argenta. Ik neem tenminste aan dat het je hier om gaat?

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 2:48 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Hevaro schreef:
Misschien begrijp ik het nog niet zo goed maar in het wft(wet op het financieel toezicht) register dat op de site van de DNB staat komt ook Argenta voor en we weten allemaal dat Argenta een andere garantie heeft.


Argenta heeft de status van bijkantoor. Daarom staat het in het Wft-register. Dit valt te zien wanneer men in het scherm van de gevonden zoekresultaten de naam van de instelling aanklikt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO