Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 4:29 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
@Martijn

Juist, BSN staat in het paspoort, maar dan vragen ze je heel formulier in te vullen of je je belastingaangifte op te sturen. En dat gaat ze niets aan.


Um Ihr Konto aktivieren zu können, bitten wir Sie, uns einen unterschriebenen Nachweis, über Ihre Steuer-Identifikationsnummer des Landes, in welchem Sie steuerpflichtig sind, zuzusenden. Gerne können Sie die Kopie des offiziellen Dokumentes Ihrer Steuerbehörde, auf welchem die Steuer-Nummer ersichtlich ist, unterschreiben und uns zusenden, oder Sie senden uns das im Anhang befindliche Formular vollständig ausgefüllt und unterschrieben zurück.


Tja, dan niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 4:46 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
@Svanke

Citaat:
maar dan vragen ze je heel formulier in te vullen


Ik zou het formulier invullen, daar staat niets anders dan in je paspoort, goed ook je email en telefoonnummer.

Dit is alleen om gegevensuitwisseling met de Nederlandse belastingdienst mogelijk te maken ( tenzij je het geld daar zwart wil parkeren ) , met de EU maatregelen momenteel is nu alles transparant op het gebied van bankgegevens uitwisselen.

De enige mits in je persoonlijke privacy is het overzicht van je energie of telefoonrekening, maar ook daar heb ik niets te verbergen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2016 5:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
1 opmerking.

Betalingen geschiede binnen 1 dag. (dat zie je pas aan het eind van de maand op je bankafschrift)
- Ze vemelden welk bedrag als laatste in of uit gegaan is. (ook als je meerdere betalingen doet, is alleen de laatste van die dag zichtbaar)

Je krijgt een bevestiging als een betaling ontvangen/verstuurd is.
Het 'lijkt' alsof een betaling wellicht 2 dagen duurt (de mails lopen gewoon achter)

Maar als je achteraf je overboeking van je betaalrekening vergelijkt met de ontvangstdatum bij Advanzia, dan zie je dat het toch dezelfde dag ontvangen/verstuurd is.

Hier kwam ik ook pas later achter omdat de mail bevestigingen te laat verstuurd worden.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 10:33 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Even een update van de status van de rekening die ik geopend heb om te sparen bij de Advanzia Bank.

Het loopt toch iets minder voorspoedig dan gehoopt, blijkbaar is bij de opening van de rekening de tenaamstelling niet goed doorgekomen, mijn proefovermaking blijft hangen.

Ik moet wederom een bankafschrift laten zien ondertekend door mij met de exacte tenaamstelling anders mogen zij de ontvangen gelden niet accepteren. Zeker bij een en / of rekening gaat dit geheid problemen geven als je dit niet goed duidelijk maakt.

We wachten verder af of dit goed zal komen ( ik denk nu van wel ) maar echt makkelijk is het niet, zeker als de mevrouw aan de helpdesk geen Engels spreekt en ik in mijn schoolduits duidelijk moet maken wat het probleem is.

Update:

Ik heb een kopie gestuurd van mijn nederlandse bank waar het geld vandaan moet komen, deze staat met mijn voornamen afgekort, moet blijkbaar voluit geschreven worden?
Merkwaardig, 4 documenten opgestuurd met al hun vragen en het hangt hier op. Ik hoop dat ze dit accepteren anders boeken ze mijn gestorte bedrag terug, het lijkt wel een soort hordenloop, morgen hoor ik of dit goed komt, ik was positief maar dit wordt aardig naar beneden bijgesteld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016 5:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Het mag wat moeite kosten voor 0,9% extra rente (0,3% Rabobank nu) :D

Maar dan heb je ook wat

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 12:11 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
juanj schreef:
Het mag wat moeite kosten voor 0,9% extra rente (0,3% Rabobank nu) :D

Maar dan heb je ook wat


Kun je precies de belasting van betalen :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 6:10 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ben blij dat de vrijstelling voor dit jaar al opgehoogd is.

Nu nog de nieuwe percentage's voor de VRH

Wellicht een voordeel van de verlagingen van de Rabo, trekt het gemiddelde rente percentage naar beneden (voor de VRH staffel)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 9:41 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Vanochtend gebeld met Advanzia Bank, mijn geld wordt aangenomen, het lijkt wel of ik door een ballotagecommissie beoordeeld wordt.

Ik heb vier documenten moeten laten zien:

- Een kopie paspoort met een handtekening daarop
- Een door hun opgestelde formulier om de Nederlandse belastingautoriteit te informeren i.v.m. Europese richtlijnen.
- Een kopie van een recente afschrift telefoonrekening
- Een kopie van mijn laatste bankafschrift die ook nog ondertekend moest zijn

Zo'n zware check heb ik nog nooit gehad, goed met de Europese richtlijnen op het gebied van witwassen en belastingbetalingen moet je nou eenmaal secuur zijn, maar zo streng :roll:

Ik krijg per email nog bericht dat het geld op mijn spaarrekening aangekomen is en nu maar genieten van een in ieder geval tot januari 2017 1,2 % rente, dat gaat daarna volgens de medewerkster richting 0,7 % !


Update:

De email is aangekomen dat het geld door hun ontvangen is, via de online mogelijkheid kan ik ook de laatste transactie zien dat het startgeld per 15/09/2016 op mijn spaarrekening staat bij Advanzia bank. Ik moet zeggen binnen een week een spaarrekening openen in buitenland , valt me alleszins mee.


Laatst bijgewerkt door Martijn op vr 16 sep 2016 11:01 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 15 sep 2016 6:55 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Als het goed is exact t/m 26-01-2017 (dat heb ik op mail tenminste, en staat zo op de website)

Tot 27-01-2017

Ik zal de titel ff aanpassen, dan is het wat duidelijker

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016 9:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Mooi. Het staat erop. In de online omgeving zie ik het woord Quellensteuer. Ofwel bronbelasting. De ins en outs ken ik er niet van. Wordt het nog geheven? Ik kan het verrekenen met de inkomensbelastingaangifte komend jaar begrijp ik. Of ik kan de bank vooraf laten weten dat zij die Quellensteuer niet moeten heffen, en dat ik dat met onze BD opneem (via de IB-aangifte).

Bronbelasting Lux 1,2% * 35% = 0,43%
VRH NL in 2017 = 4 schijven, per saldo meer dan de Bronbelasting in Lux

Ik zie geen voordeel financieel in een van de twee manieren (wel of geen bronbelasting betalen in Lux). Is dat juist?

Zie ook de m.i. (wie ben ik) tegenstrijdige berichten bij de BD over het al dan niet kunnen voorkomen van gegevensuitwisseling...

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... onheffing/

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _voorkomen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016 9:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik heb destijds een formulier kunnen/moeten invullen of ik bronbelasting wil betalen.

http://www.advanziakonto.com/fileadmin/ ... r%20NL.pdf

Uiteraard heb ik Nee gekozen.
Want dan ben ik het rente voordeel (tijdelijk) kwijt, en loop ik dus de Rente over de Rente mis (tot mijn teruggaaf)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 sep 2016 10:48 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
@juanj

Ik heb jouw bijlage bekeken, volgens mij werd deze al een paar jaar geleden gebruikt , toen men in het buitenland nog kon kiezen voor gegevensuitwisseling van een rekening en/of bronbelasting betalen.

Sinds 1 januari 2015 heeft Luxemburg een gegevensuitwisseling met alle landen binnen de EU.

Momenteel stuurt de Advanzia Bank een bijlage waar ze vragen om de Burger Service Nummer en in welk binnen Europa men belastingplichtig is ( De mensen woonachtig in Luxemburg hebben geen keuze en betalen dus , let wel 10 % belasting over de bron zijn de rente inkomsten, dat is nog wat anders dan de gestaffeld VRH in Nederland oplopend tot meer dan 1,5 % belasting over het vermogen !).

Ik heb even een proefboeking met 1 euro retour gedaan, fantastisch dit SEPA gebeuren, gisteren opdracht gegeven aan de bank in Luxemburg vandaag op mijn Abn Amro Bank in Nederland op de rekening supersnel dus :D .

Update :

Dit is te lezen in de voorwaarden op de website betreffende de spaarrekening:

Citaat:
Fiscale behandeling van uw rente-inkomsten Rentebaten worden maandelijks, zonder aftrek van belasting bijgeschreven op uw Advanzia Spaarrekening (Uitzondering: Klanten die woonachtig zijn in Luxemburg). In verband met de automatische uitwisseling van informatie rapporteert Advanzia Bank SA jaarlijks uw rente-inkomsten aan de bevoegde belastingautoriteiten.


Wat nog wel handig is om iemand een volmacht te geven, daar bestaat op hun website een formulier voor, zie volgende link: http://www.advanziakonto.com/fileadmin/pdf/Advanzia_Bank_Bankvolmacht_NL.pdf


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 sep 2016 6:23 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Er zijn dus sinds mijn opening van de rekening in 2012 enkele dingen veranderd

En inderdaad supersnel ja, gewoon dezelfde dag (mits voor 12 uur) nog op de betreffende rekening.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2016 10:14 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Heb nu 10 dagen geleden alle documenten opgestuurd, ik heb er nu 2 remindermailtjes achteraan gestuurd, maar ik krijg geen reactie. Prima bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2016 11:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 30 dec 2010 12:59 pm
Berichten: 147
Heb je naar advanziakonto@advanzia.com gemaild??


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO