Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 25 feb 2024 6:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 jan 2023 8:44 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6714
Wat is de link van de online omgeving?
Ik heb nog niets vernomen na het versturen van de documentatie afgelopen maandag

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2023 8:57 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2494
Het account is actief. Onder Kontoubersicht -> Kontodetails -> Konditionen is de rentevoet te zien (2,0% tot 50k, daarboven 0,4%).
De e-mailmelding van een nieuw bericht in mijn postvak (Postfach) op 28.12 had betrekking op een bericht dat me op 27.12 is toegezonden. Het bevestigt de opening van de rekening en de voorwaarden en looptijd van de actierente. De komende zes maanden kan ik daarvan profiteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2023 7:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6714
Hmm.. lekker handig.. krijg nu een bericht dat het toch een "natte" handtekening moet zijn..
Dat is toch niet meer van deze tijd.. weer een week erbij.. :-(
Sehr geehrter Herr
vielen für die Übersendung der Erklärung zur Steuerpflicht.
Wir weisen Sie darauf hin, dass eine Unterschrift in Form von einer digitalen Unterschrift nicht zulässig ist. Bitte unterschreiben Sie die Erklärung zur Steuerpflicht eigenhändig, bevor Sie uns die Korrektur zusenden.
Sofern Sie uns Erklärung nicht zurücksenden ist eine Kontoeröffnung nicht möglich.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2023 7:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2494
Overschrijving vandaag van Rabo -> VW. Staat er nog dezelfde dag op. Overschrijving VW -> Rabo gisteravond, staat er vandaag op. "Ietsje" sneller dus dan afboeken bij Trade Republic.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 jan 2023 8:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6714
Trade republic tientje vandaag terug gehad.
Had nog wel ff nog een centje gepakt dmv PUK

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 jan 2023 7:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2494
Duitsers kunnen per vandaag 2.20% vrij opneembaar krijgen bij een Spaanse bank met een Duitstalige website. De top voor vrij opneembaar is nog niet bereikt... :D
https://www.suressedirektbank.de/de/spa ... =tagesgeld


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2023 6:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2494
VW heeft vanmiddag de eerste rentebijschrijving gedaan. Op de dag waarop zij dat zullen doen volgens hun eigen schrijven. Netjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2023 6:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6714
Nou lekker, eindelijk een reactie, maar het lijkt erop, dit mijn identificatie via Video niet doorgekomen is, ze vragen om te identificeren, terwijl dat al gedaan is.

Beste lange mail

//

Sehr geehrter Herr Dr. Juan Jansen,

für die Freigabe eines Produktes oder einer Vollmacht hat uns der Gesetzgeber verpflichtet, Ihre Identität anhand einer amtlichen Bestätigung Ihrer Personalien festzustellen. Diese gesetzliche Auflage müssen alle Banken beachten, die für Kunden ein neues Konto eröffnen oder Kunden im Neubestand aufnehmen.

Bitte lassen Sie Ihre Identität bestätigen und senden uns ein Auslandslegitimationsformular zu.

Sie finden das benötigte Formular zum Download auf unserer Webseite
www.vwfs.de/service/antraege-formulare unter „Allgemeines“ à „Auslandslegitimation“.

Auf dem Auslandslegitimationsformular sind die Behörden/Personen aufgeführt, die für Sie die Identitätsfeststellung vornehmen dürfen.

Legen Sie einfach das Formular zusammen mit Ihrem gültigen Reisepass oder Personalausweis bei der jeweiligen Stelle vor.

Sobald die Unterlagen im Original bei uns eintreffen, werden wir das Plus Konto TopZins freigeben.

Alternativ gibt es aus zahlreichen Ländern (ohne Gewähr) heraus die Möglichkeit, Ihre Legitimation auch sicher und bequem von zu Hause zu erledigen.

Über den Link antrag.vwfs.de/legitimation können Sie die Legitimation einfach und kostenfrei in wenigen Schritten per Video-Ident durchführen. Alternativ gehen Sie bitte auf unsere Webseite www.vwfs.com und klicken oben rechts auf „Menü“ à „Kundenservice“ à „Anträge&Formulare“ à „Allgemeines“ à Online-Legitimation.

Für die Identitätsfeststellung per Videochat benötigen Sie:

· Ihren Personalausweis oder Reisepass,
· Ihr Mobiltelefon sowie
· einen PC mit Webcam, Mikrofon und Lautsprecher.

Wenn Sie die Identitätsfeststellung per Smartphone/Tablet vornehmen möchten,
dann folgen Sie ebenfalls den oben genannten Schritten oder scannen direkt mit einer
entsprechenden App den nebenstehenden QR-Code ab.

Bitte beachten Sie, dass Sie für die Legitimation per Smartphone/Tablet die App „POSTIDENT“ der Deutschen Post herunterladen müssen.
Wir empfehlen, dass Sie sich die App vorab aus dem entsprechenden App/-PlayStore installieren um einen reibungslosen Ablauf gewährleisten zu können.

//

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jan 2023 8:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2494
Gezien de titulatuur boven de brief ("Herr Dr.") verwacht ik een gunstige verder verloop. :wink:
Overigens, wat blijkt, VW Bank heeft geen geweldige S&P-rating. Short term A-2 (da's heel behoorlijk), long term BBB+ (niet denderend).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jan 2023 9:49 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Ik heb de mail even door chatgpt laten vertalen:
Citaat:
"Geachte heer ....,

Voor de goedkeuring van een product of machtiging is de wetgever ons verplicht om uw identiteit vast te stellen aan de hand van een officiële bevestiging van uw persoonlijke gegevens. Deze wettelijke verplichting geldt voor alle banken die een nieuw account openen voor klanten of klanten in nieuwe situaties opnemen.

Gelieve uw identiteit te laten bevestigen en ons een formulier voor buitenlandse legitimatie te sturen.

U kunt het vereiste formulier downloaden van onze website http://www.vwfs.de/service/antraege-formularen onder "Algemeen" -> "Buitenlandse legitimatie".

Op het formulier voor buitenlandse legitimatie staan de instanties/personen die uw identiteit mogen vaststellen.

Leg het formulier gewoon voor samen met uw geldige paspoort of identiteitskaart bij de betreffende instantie.

Zodra de originele documenten bij ons binnenkomen, zullen we de Plus-rekening TopZins vrijgeven.

Er zijn alternatieven beschikbaar uit vele landen (zonder garantie) om uw legitimatie vanuit huis veilig en gemakkelijk te verwerken.

Via de link antrag.vwfs.de/legitimation kunt u de legitimatie eenvoudig en gratis in een paar stappen via video-identificatie verwerken. Of ga naar onze website http://www.vwfs.com en klik rechtsboven op "Menu" -> "Klantenservice" -> "Aanvragen&Formulieren" -> "Algemeen" -> "Online legitimatie".

Voor identiteitsverificatie via videochat heeft u nodig:

· Uw identiteitskaart of paspoort,
· Uw mobiele telefoon en
· Een PC met webcam, microfoon en luidspreker.

Als u de identiteitsverificatie wilt uitvoeren met een smartphone/tablet, volg dan ook de bovenstaande stappen of scan direct met een geschikte app de QR-code ernaast.

Let op: voor legitimatie via smartphone/tablet moet u de app "POSTIDENT" van Deutsche Post downloaden. We adviseren dat u de app van tevoren installeert uit de respectievelijke app/PlayStore om een soepele verwerking te garanderen."
Mijn Duits is minder dan dat van de bank, maar mijn Nederlands is beter dan dat van chatgpt. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jan 2023 10:00 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2494
Dat formuliertje heb ik niet in hoeven vullen. Vreemd. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jan 2023 1:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6714
ChatGPT, echt gouden uitvinding... :-)
Ik heb ze teruggemaild, waarom dit nodig is?
Ik heb in december die video identificatie gedaan via de Deutsche post app, dat was een heel gedoe, paspoort 100x op en neer bewegen, dan foto's maken.. wat een ellende
Als dat echt weer moet, dan steken ze die rekening maar waar de zon niet schijnt, als het zo moet.. :evil:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jan 2023 6:10 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2494
juanj schreef:
Ik heb ze teruggemaild, waarom dit nodig is?
Dat vraag ik me met jou af. Bij mij was het ondertekenen van zo'n formulier (bureaucratie ten top!) niet nodig.
Ik heb drie documenten met mijn woonadres ingestuurd. Wellicht maakt dat nu een verschil?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jan 2023 11:51 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6714
En vandaag in het Engels wederom de opmerking dat ik geen digitale handtekening mag gebruiken?!
Wat een rommeltje daar?!

Ik heb op de 13e een versie gestuurd met een "natte" handtekening, en ze gevraagd waarom dit nog een keer gestuurd moet worden.
Tevens gelijk gevraagd waarom het het allemaal zo lang duurt om een rekening te openen, ben ruim 1 maand bezig.
En ook gevraagd waarom identificatie nu weer opnieuw moet, en dat ze het maar even op moeten zoeken, de identificatie uit December

Tegen de tijd dat de aanvraag rond is, is die 2% achterhaald, of afgelopen.
Lijkt de overheid wel, ze werken daar langs elkaar heen, en de achterkant weet niet wat de voorkant doet

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 feb 2023 12:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6714
Hehe
Bevestiging onderweg
//
Sehr geehrter Herr…
bitte entschuldigen Sie die verzögerte Bearbeitung Ihres Anliegens.
Ihren Antrag haben wir bearbeitet.
Sie erhalten in den nächsten Tagen das Bestätigungsschreiben von uns.
//

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO