Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 10:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2021 10:42 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Uit het niets blokkeert je bank per direct je bankrekening. Je wordt verdacht van fraude. Je kunt niet meer bij je geld en kunt niets meer betalen. Je wordt behandeld als crimineel, maar je hebt helemaal niets verkeerds gedaan.
......
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... hiet-door/

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2021 12:24 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
aflevering van september 2020 :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2021 8:48 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Ik los al een paar jaar maximaal mijn hypotheken (1x aflossingsvrij, 1x annuïteit) af, zo'n 18k per jaar. Begin dit jaar bericht van Aegon: toon even aan waar je dat geld vandaan hebt, want witwassen en terrorisme. Dit is een vraag die ze alleen horen te stellen bij ernstige verdenkingen, als het geld van rekeningen op dezelfde naam komt dan hoeft dat niet.

Ik heb tot op heden nog geen vraag waarom Aegon mij verdenkt van witwassen of terrorisme. Ik denk dat ze het zelf ook niet weten en iedereen vragen naar de herkomst van geld. Dat ik bezig ben met witwassen of terrorisme is uiteraard belachelijk en aangezien ik recent nog gescreend ben door de MIVD voor een project waar ik nu gedetacheerd ben ligt het ook niet voor de hand dat Aegon daar bewijzen van heeft. Anders had de MIVD ze wel gevonden, gezien de gegevens die ik allemaal moest invullen.

Uiteindelijk voldoende bankafschriften aangeleverd zodat Aegon tevreden is... Onhandig, omdat het geld op diverse (en een opgeheven Moneyou) rekeningen stond. Tegenwoordig een aparte spaarrekening waar ik regelmatig na binnenkomst salaris geld op stort, die ik exclusief voor het extra aflossen gebruik. Want ik verwacht de vraag nog wel eens, gezien mijn structurele extra aflossen. Is dan eenvoudiger aan te tonen waar het geld vandaan komt... Maar van de zotte dat het moet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2021 10:08 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Ik krijg elke maand wel een verzoek om informatie. De banken struinen het internet af naar mijn naam. En ja hoor ze vinden ook een BV met mijn naam.
Citaat:
Kunt u ons voorzien van een nadere toelichting op uw huidige arbeidssituatie, de werkzaamheden en de bijbehorende bedrijfsactiviteiten? Kunt u tevens ter onderbouwing van uw antwoorden, de benodigde documentatie meezenden?

Zucht...

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO