Wat een vreselijke bank is dat KNAB eigenlijk. Nu heb ik een prepaid gekocht, enkel en alleen om de KNAB op de Ipad te kunnen gebruiken. Dat werkt bij installatie via eenmalig een sms-verificatie, en kan niet naar een vast nummer (zoals dat bij DigiD wel kan bijvoorbeeeld).
Maar denk maar niet dat je het nieuwe 06-nummer zomaar in je account krijgt!
Online lijkt dat te kunnen, maar na twee pogingen gebeurde er niets. Dan maar zelf contact opgenomen met de helpdesk.
Ja, de aanvraag is niet goed gegaan. Omdat het systeem het niet aankan een nieuw nummer in te voeren (er stond er nog geen). Alleen wijzigen kan. De website geeft geen melding dat dat niet kan. Ondertussen nergens een melding, je hoort er gewoon niks van.
Maar hoe krijg ik dat nummer er dan in?
"Door een bedrag over te maken van je oude rekening waarmee je de aanvraag voor KNAB deed".
Ja, maar die is dus opgeheven, ik ben niet voor niets naar KNAB gegaan..
"Dan een factuur van de provider van het nieuwe opsturen".
Kan niet, want ik kocht deze prepaid van Lebara bij Albert Heijn voor € 0,99. Die hebben ze af en toe in de aanbieding, inclusief € 5 beltegoed. Na de verificatie gebruik ik het nummer niet meer en doe de SIM-kaart weg (verloopt toch al vanzelf na x tijd).
"Dan een nutsaanslag van gemeente (OZB) plus een voor-en achterkant van paspoort".
Kan ook niet niet, er is geen OZB aanslag van het bedrijfje (aan huis) en er is ook geen ID op bedrijfsnaam.
Alles is nu in handen van de "afdeling die er over gaat". Die zijn er mee aan het worstelen. Gebeurt nog niks dus.
Een bank die alles online wil doen, waarbij het gewoon niet mogelijk is een prepaid 06-nummer toe te voegen aan je account.
Het is erger dan ik dacht.