Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017 4:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Wordt bij Savedo iedere klant afzonderlijk gedekt door het buitenlandse depositostelsel, of vallen alle deposito's van Savedo ondergebracht bij bijvoorbeeld de CKV-Bank onder één Savedo-account?

Of anders gezegd, ben ik klant bij de CKV bank en ben ik dus tot 100.000 gedekt door het depositogarantiestelsel, of is Savedo klant bij CKV namens mij en tientallen of honderden anderen die gezamenlijk onder het depositogarantiestelsel vallen.

Hamvraag!

(tevens gemaild aan Savedo, ik deel hun reactie hier wel).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017 5:44 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Je wordt rekeninghouder bij CKV en geniet aldus van een depositobescherming van € 100.000 per persoon. Dit staat ook op je rekeningafschrift. https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/prod ... +-+CKV.pdf

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2017 7:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Savedo bevestigt dit:

Als u via Savedo een deposito rekening opent, dan heeft u bij de bank die u heeft uitgekozen een deposito-rekening die op uw naam staat. Elke rekeninghouder is per bank tot €100.000 gedekt onder het depositogarantiestelsel van het betreffende land.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2017 11:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Als ik via Savedo een deposito bij de Slowaakse Privatbanka open dan moet ik de vraag beantwoorden of ik in geval van een geschil met die bank een beroep wil doen op het Slowaakse bankenverbond of op de Nederlandse rechtbank. Die keuze wordt daarna vastgelegd in het deposito-contract. Waarom is dat, hemeltjelief. En voor de Savedo-klanten hier: geldt dat ook bij andere banken? Die keuze is vervolgens alleen telefonisch nog te veranderen, want dat is de enige manier om een openstaande deposito-aanvraag te annuleren. Hemeltjelief, hemeltjelief!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2017 12:25 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Los van Savedo, dezelfde clausule staat in de voorwaarden van de Big Bank.

Artikel :

9.1. De wetgeving van Estland wordt toegepast op het Contract. Alle geschillen die voortvloeien uit het Contract die niet door
wederzijdse onderhandelingen kunnen worden geschikt, zullen worden beslecht door een rechtbank van de vestiging van de
Bank, tenzij dit zich anders voortvloeit door de toepasselijke wet of door het Contract. Geschillen voortvloeiende uit contracten
op afstand (zoals contracten gesloten via internet, e-mail, telefoon, fax, brief) zullen worden behandeld door de Rechtbank van
de woonplaats van de Cliënt, of, indien de Cliënt daartoe besluit, door de rechtbank van de vestiging van de Bank.

Deze voorwaarden worden alleen opgenomen in je deposito contract , just in case indien er een geschil optreed. Daarbij is de wetgeving van het land waar de Bank waarbij je een deposito afsluit leading.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2017 12:00 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Bedankt Martijn.

Er is een belangrijk verschil met de werkwijze van Savedo. BigBank laat de klant vrij in geval van een geschil:
Geschillen ... zullen worden behandeld door de Rechtbank van de woonplaats van de Cliënt, of, indien de Cliënt daartoe besluit, door de rechtbank van de vestiging van de Bank

Savedo dwong mij echter bij het afsluiten van het deposito voor het één of het voor het ander te kiezen. Die keuze wordt opgenomen in het formulier deposito-aanvraag. Ik koos voor bijstand door mijn eigen rechtbank. Bij de andere keuze, ondersteuning door het Slowaakse bankenverbond, gaf Savedo aan dat ik me in dat geval "in de Slowaakse taal" zou moeten verdedigen.
Forum van geschillenbeslechting De Klant gaat ermee akkoord dat eventuele geschillen tussen de Klant en de Aanbieder beslecht worden door het: Het standaard Gerecht

Dit is m.i. in geval van een bankfaillissement een voor de rekeninghouder ongunstige clausule, reden waarom ik opnieuw twijfel aan bankieren via Savedo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2017 1:21 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
, @stuiver

Waarom via Savedo als je ook rechtstreeks online bij de Bigbank een deposito kan afsluiten. De rentes die ze geven zijn bijna gelijk. Bigbank gevestigd in Estland is ook Euroland.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: za 16 dec 2017 7:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Martijn, daar heb je best wel gelijk in. Verschillen: 4 en 5 jaar CKV via Savedo is 1,8% en BigBank 1,44% resp. 1,55%. Bij 10 jaar biedt BigBank duidelijk de beste rente 2,0% (CKV via Savedo 1,75%). En BigBank gaf bij de verlenging van mijn deposito 0,1% meer rente dan voor nieuwe deposito's, waarbij je looptijd en inleg mag wijzigen. Ze herinnerden me per mail en ik meen ook SMS eraan of ik wilde verlengen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: wo 20 dec 2017 9:23 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
€ 200,- CKV bonus is binnen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018 1:03 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Ze zijn behoorlijk desperaat om aan geld te komen bij CKV.
Naast 200,- bonus nu ook nog 40,- cashback via een cashbacksite.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: di 26 jun 2018 6:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Mail ontvangen dat vooringevulde bronbelastingformulier klaarstaat in klantomgeving. Downloaden, printen, ondertekenen en opsturen naar antwoordnummer. Klaar.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2018 12:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Per mail ontvangstbevestiging gekregen van het ingevulde bronbelastingformulier. Nog steeds geen klagen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: vr 13 jul 2018 5:33 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Bij opening van een nieuw deposito bij BNI Europa, J&T Banka, of Privatbanka, met een minimale looptijd van 12 maanden en een minimale inleg van €12.500, komt u in aanmerking voor een bonus tot wel €250.
Bron: e-mail Savedo

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: do 29 nov 2018 10:42 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Vanochtend de renteuitkering gekregen van CKV. 1 dag later dan de rentevervaldatum. Dat wel. Maar nog steeds geen spijt van mijn beslissing.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Savedo
BerichtGeplaatst: di 24 aug 2021 4:24 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Citaat:
Bij deze informeren wij u over de nieuwste ontwikkeling bij Savedo.
 
Vanaf heden gaan de twee bedrijven Raisin GmbH, exploitant van de Raisin- en (in Duitstalige markten) WeltSparen-platformen, en Deposit Solutions GmbH, exploitant van Savedo GmbH en (in Duitsland) ZINSPILOT, samen verder onder de naam Raisin DS GmbH.
Bron: E-mail

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO