Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 03 mei 2024 8:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2024 2:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
DNB: verduurzaming gaat te langzaam
Als bevolking niet meewerkt, dan verplicht spaargeld inzetten om woning te verduurzamen.
.......
https://www.telegraaf.nl/financieel/137 ... rduurzamen

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2024 5:11 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
Oplossing voor alle problemen: iets verbieden. Of iets verplichten. Klaar!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2024 5:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Terwijl we juist meer kolen en gas moeten verstoken en meer CO2 moeten uitstoten. We moeten echt iets gaan doen aan de afkoeling van de aarde. Het is belachelijk koud tegenwoordig. Veel kouder dan vroeger.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2024 7:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 170
Nou weet ik niet of ook voor wat dit bericht betreft DNB gelijk staat met Klaas Knot, maar zo ja, dan denk ik toch dat die man zo langzamerhand hulp met verplichte opname nodig heeft?
Persoonlijk zet ik trouwens liever wachtgeld van Nederlandse- en EU-politici voor dit doel in, dan zijn we een stuk eerder van het milieuprobleem af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2024 6:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 sep 2023 7:59 pm
Berichten: 41
Wat bereikt hij hier nou mee? Verdeeldheid?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2024 7:17 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3951
Wat leidt niet tot verdeeldheid, dan?
Zelfs als rechts gratis bier belooft, eist radicaal rechts nog gratis chablis.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 apr 2024 10:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Dan ook verplicht meer op de fiets gaan. Hoe gek kan je het maken?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 apr 2024 10:13 am 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1655
Waarom een individueel huishouden dat niet zelf mag bepalen is een raadsel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 apr 2024 11:23 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 170
Nou, dat is niet zo moeilijk: de politici (dus niet de technici, dat zijn de mensen die er verstand van hebben), de politici hebben bepaald dat wij qua land op een zeker moment energieneutraal moeten zijn. Naarmate die datum in zicht komt zal blijken dat dat niet haalbaar is, dus de huishoudens verplichten om de verwarming van huis en douchewater op een andere manier gestalte te geven lijkt dan een oplossing. (En dan “lijkt”, want in de 2e kamer zijn ze met 150 personen, en die daarbuiten met grofweg 17.000.000 , dus die laatste groep gaat dat waarschijnlijk winnen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 apr 2024 12:01 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3951
Dan lijkt het met de verdeeldheid wel mee te vallen.
("lijkt", want een deel van die 17.000.000 Nederlanders begrijpt wel hoe democratie werkt, of vindt wel degelijk dat ongehinderde opwarming van het klimaat niet zo'n heel goed idee is.)

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 apr 2024 12:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 sep 2023 7:59 pm
Berichten: 41
De warmtepompen lonen volgens mij nog lang niet, en ik heb om veel redenen grote twijfels of het milieu daar uiteindelijk mee gered zal worden. Het is vooral een boost voor de economie (lenen, lenen, uitgeven).
Besparen op je verbruik loont wel. Daar is geen verplichting voor nodig. Met dit soort uitspraken bereikt hij niets anders dan weerstand.

Waar is de helpende hand gebleven i.p.v. de harde hand?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 apr 2024 1:56 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6743
Warmtepomp is nog te duur, zeker voor ons verbruik
En in 2018 nog net een nieuwe verwarming gehangen.
Bij concrete subsidies (50% van aanschaf of zo)is het nog te overwegen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 apr 2024 2:26 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 170
JandeV schreef:
of vindt wel degelijk dat ongehinderde opwarming van het klimaat niet zo'n heel goed idee is.
Klopt, lastig feit is alleen dat de toestand van het klimaat geen gevolg is van hoe we momenteel leven, maar meer van het feit dat we sinds grofweg 1860 aardolie (en steenkool) gebruiken om het leven te leiden wat we als aangenaam ervaren. Stoppen of zelfs terugdraaien van de huidige gang van zaken is helaas slechts beperkt, of vrijwel niet, mogelijk.
Aardig detail als illustratie: ik hoor de laatste tijd her en der op tv en radio dat politici het misschien wel verstandig vinden om een kerncentrale achter de hand te hebben voor de zeldzame gevallen dat er geen licht en/of weinig of geen wind is. Welnu, de geschatte voorraad aardgas is (met het huidige mondiale verbruik) ongeveer voor 200 jaar, voorraad uranium is iets van 160 jaar. Scheelt dus wel iets in de uitstoot, maar ook maar relatief kort (over het “doorschuiven naar volgende generaties” gesproken). Ook wordt kernenergie tegenwoordig zelfs als “duurzaam” aangemerkt, misschien een wat optimistische voorstelling van zaken als je de halfwaardetijd van plutonium van 24.000 jaar even in gedachten neemt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 apr 2024 3:01 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3951
jpv schreef:
Stoppen of zelfs terugdraaien van de huidige gang van zaken is helaas slechts beperkt, of vrijwel niet, mogelijk.
Ik zou niet weten, waarom niet.
"Technici" genoeg die beweren dat we zonder noemenswaardige hinder onze huidige levensstijl kunnen voortzetten, maar dan zonder CO2-uitstoot. Er zijn er zelfs die beweren dat het zonder kernenergie kan, in tegenstelling tot voorstanders van kernenergie noemen die dat dan ook niet "duurzaam".
Maar er zijn natuurlijk ook mensen die elke verandering of aanpassing als "hinder" zien, al zijn dat er in Nederland heus geen 17.000.000.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 apr 2024 6:26 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 170
JandeV schreef:
Ik zou niet weten, waarom niet.

Ik kan natuurlijk een poging wagen om je een beetje te helpen. Ik woon in een vrijstaand huis, goed geïsoleerd, zuinig met stoken. En ik werkte in een gasgestookte elektriciteitscentrale van een fabriek.
Mijn gasverbruik thuis: 1100 kuub. Per jaar. Gasverbruik fabriek: 285.000 kuub. Per dag.

Wij draaiden met dat gasverbruik 15 megawatt. Een paar straten verderop stond de grote centrale, 600 megawatt, 20.000 ton kolen per week. E-verbruik heel Nederland: 14.000 megawatt (oude situatie, dus zonder warmtepompen). Ik zou werkelijk niet weten hoe we dat moeten draaien, en dan ook nog zonder kerncentrale. En dan is het ook nog eens mijn vak.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO