Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 13 nov 2024 8:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2024 12:55 pm 
Daalder

ABN Amro vereist volgend jaar minimaal Android 11 voor gebruik bank-app.
ABN Amro vereist vanaf volgend jaar maart minimaal Android versie 11 om van de bank-app gebruik te kunnen maken. Dat blijkt uit een melding binnen de bank-app. Iets waar niet alle klanten blij mee zijn.
.....
https://www.security.nl/posting/865154/ ... k+bank-app

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2024 3:14 pm 
Dubbeltje

Je kunt van die banken zeggen wat je wilt, maar ze hebben het toch maar mooi voor elkaar gekregen om de kosten van hun hardware naar de klant over te hevelen.
Zo kreeg ik een hele tijd geleden van mijn bank te horen dat mijn telefoon ongeschikt was (geworden) om mee te bankieren; toen ik een paar dagen op de sportclub kwam waren er al twee personen naar de winkel gerend om het nieuwste modelletje aan te schaffen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2024 3:24 pm 
Knaak

Die wilden natuurlijk al jaren een nieuwe, maar konden het bericht van de bank nu gebruiken om eindelijk instemming van hun partner af te dwingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2024 5:56 pm 
Gulden

Veiligheid staat voorop, maar soms heb ik het idee dat de fabrikanten van technologie bewust de ondersteuning niet te lang doen voor een I/Smart=phone voor de OS.
Hoelang is het nog mogelijk om een E-dentifier te gebruiken, om bij de Abn Amro bank in te loggen. Die gebruik ik naast mij Iphone nog steeds voor overboekingen. Ik wantrouw nog steeds apps op mijn mobiele telefoon.
Ondertussen 'groeit' het aantal mobiele telefoons per zoveel jaar in mijn kast ( ondertussen 3 stuks die niet gebruikt worden ), over duurzaamheid gesproken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2024 8:07 pm 
Dubbeltje

Martijn schreef:
Hoelang is het nog mogelijk om een E-dentifier te gebruiken, om bij de Abn Amro bank in te loggen. Die gebruik ik naast mij Iphone nog steeds voor overboekingen. Ik wantrouw nog steeds apps op mijn mobiele telefoon.
Dat vraag ik me ook al een tijdje af. Ik heb de indruk dat de banken zitten te wachten totdat de telefoon-app gebruikers veruit in de meerderheid zijn, en dan schuiven ze hun eigen inlog-apparaatjes eruit, zo van “als u bij ons wilt blijven bankieren dan schaf maar een smartphone aan, en anders maar niet”, of woorden van die strekking.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 nov 2024 10:09 pm 
Daalder

Mijn huisbank bewandelt die route ook.
Als de digipas sneuvelt krijg ik geen nieuwe.
Hoe verder om transacties goed te keuren?
Antwoord: hoog uw daglimiet maar op in de app.
De app heb ik overigens ook al eens verplicht moeten vernieuwen/vervangen.
Het is denk ik besmettelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 nov 2024 12:03 am 
Gulden

@1500
Citaat:
Als de digipas sneuvelt krijg ik geen nieuwe.
Daarom heb ik een aantal jaren gelden al een extra kastje aangevraagd. Als mijn huidige ermee ophoudt ( meestal alleen een batterij ) kan ik nog verder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 nov 2024 1:16 am 
Daalder

De vraag is dan of je die nog kan activeren.......

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 nov 2024 12:25 pm 
Daalder

Ik kreeg van de bank ook te horen dat de digipas op den duur zou verdwijnen.

Laatst bijgewerkt door 1500 op za 09 nov 2024 12:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 nov 2024 12:26 pm 
Gulden

@Svanke
Citaat:
De vraag is dan of je die nog kan activeren.......
Toen ik het apparaatje binnenkreeg heb ik die gelijk geactiveerd. Dus ik heb twee E-dentifiers die werken. Maar op de website van de Abn Amro bank zie je langzamerhand de dwingende hand van de verandering. Bij het inloggen staat al pontificaal de QR code om met de app in te kunnen loggen. Het kleine venstertje daaronder geeft nu nog in te loggen met de E-dentifier.
Ik denk dat ze meten hoeveel gebruikers nog met dit apparaatje inloggen. Vroeger kon je met een meegeleverde kabel makkelijker inloggen, maar dat is ook verleden tijd. Voor bedrijven is het wel een ding of het inloggen via een app moet of een kastje, lijkt mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 09 nov 2024 8:57 pm 
Daalder

Ah, dat wist ik niet. Bij ING van mijn vader moet eerst dat apparaatje onklaar worden gemaakt wil je een nieuwe krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2024 5:43 pm 
Gulden

Om de discussie toe te lichten over het uitfaseren van de E-dentifier. Lees de volgende weblink: https://www.security.nl/posting/800754/ABN+AMRO+gaat+e_dentifier+uitfaseren#:~:text=ABN%20AMRO%20kondigde%20december%202022,zelfstandig%20hun%20bankzaken%20kunnen%20doen.
Nee, klantvriendelijkheid en Banken in Nederland zijn anno 2024 niet meer met elkaar verbonden. Dat de de dagen dat je welkom werd geheten in een bankfiliaal als je als kind geld op je spaarrekening wilde storten, voorbij is begrijp ik.
Maar tot op heden zijn alle grootbanken zo ver dat:
- Op een aantal bankfilialen na alles gesloten is, bezoek persoonlijk is bijna niet meer mogelijk alleen nog op afspraak ( meestal in een plaats 50 km verderop ).
- Geldautomaten worden steeds schaarser en zijn meestal na sluitingstijd van een winkel of supermarkt niet toegankelijk ( men wil cash geld uitfaseren ).
- Alle communicatie moet nu telefonisch gebeuren, met chatbots etc.
- Bankzaken moeten de mensen veelal digitaal doen, dus internettoegang is noodzakelijk + apparatuur om toegang te krijgen ( moet je ook nog geen digibeet zijn )
- Kleingeld kun je nog wel storten echter alleen bij bouwmarkten, tegen extra kosten.
- Er wordt om toegang tot de bank apllicatie verwacht dat je een goed werkende mobiele telefoon hebt, met de laatste software versie en beveiliging.
Toevallig fietste ik vandaag langs bij het dit jaar gesloten Abn Amro bank filiaal in mijn woonplaats, dat is omgetoverd naar een filiaal voor kapitaalkrachtige klanten. De toegang bij de vroegere voordeur, hebben ze met een perkje planten en boompjes ( ingang is nu aan de achterkant ) gebaricadeerd.
Het lijkt er bijna op dat de banken niet meer zitten te wachten op de ´kleine´ particulieren klant.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2024 8:12 pm 
Knaak

Tja, persoonlijk zie ik het meeste toch als vooruitgang, Klantvriendelijkheid zou een punt zijn, maar waar vind je dat hedentendage nog, anders dan in "over ons" op websites van bedrijven?
Zo vind ik het niet erg om niet meer in de rij te staan bij de bank, zelfs niet meer bij een geldautomaat. Inloggen op websites met een smartphone (Digid) is wel zo handig en voor internetbankieren start ik al lang geen computer meer op. Wat mij betreft: ideaal, dit soort apps.
Ik betaal buiten de deur nu nog wel met kaarten, maar meer en meer gaat zelfs dat met mijn telefoon.
In mijn geval houd ik dat stukje hardware van mijzelf nogal automatisch up-to-date. Daar zijn kosten mee gemoeid. Dat is waar, maar ik kan ook weer niet stellen dat alleen banken daar de veroorzakers van zijn. Voor een deel wèl, daarom ben ik er wel mee ingenomen, afscheid te hebben kunnen nemen van de betaalbetaalrekening (betaalrekening waarvoor je moet betalen).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]