Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 08 jul 2025 5:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2025 9:13 am 
Stuiver

De rente op de Euro-Plus Spaarrekening gaat maandag 7 juli van 2% naar 1,8%.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2025 7:54 pm 
Gulden

Het gaat toch wel hard naar beneden, de vrij opneembare spaarrekening. Ik heb hier net een aardig groot bedrag op gezet, maar kijken wat te doen ik wil niet alles vastzetten in deposito's.
Met dank aan de ECB, dit terwijl de inflatie in Nederland vorige maand 3,1 % was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2025 11:12 pm 
Knaak

@Martijn
Heb tot eind sept. 2,7% bij Adanzia. Nog wat ruimte voor deposito's. Misschien 1 jaar Klarna 2,53% vast.
Nexent doet 3 mnd 2,5% v.o. en Openbank 6 mnd 2,4%.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2025 9:23 am 
Gulden

Citaat:
Heb tot eind sept. 2,7% bij Adanzia. Nog wat ruimte voor deposito's. Misschien 1 jaar Klarna 2,53% vast.
Nexent doet 3 mnd 2,5% v.o. en Openbank 6 mnd 2,4%.
- Advanzia bank is bij een stille spaarrekening sinds een jaar, na de hoge welkomstspaarpremie kan ik daar niet meer aan een actie deelnemen.
- Nexent ( = Credit Europe ) idem dito
- Garantie Bank idem dito
- Yapi kredi Bank idem dito
Ondertussen stappelen de verschillende spaarrekeningen zich op zodat mijn spreadsheet en boekje met wachtwoorden en inlog geggevens steeds langer wordt.
Het wordt een eenvoudige spaarder niet simpel gemaakt, ik ben benieuwd waar de fiscus aan het einde van het jaar mee gaat werken met de spaarrente om de IB 2025 in te kunnen vullen volgend jaar, dat moet wel onder de 1,45 % gaan uitkomen gemiddeld.
Toch maar weer een kortlopende deposito afsluiten denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2025 9:45 am 
Knaak

Martijn schreef:
ik ben benieuwd waar de fiscus aan het einde van het jaar mee gaat werken met de spaarrente om de IB 2025 in te kunnen vullen volgend jaar, dat moet wel onder de 1,45 % gaan uitkomen gemiddeld.
DNB zou vandaag de nieuwste statistiek over 2025 publiceren, maar zo te zien is het uitgesteld tot 1 augustus. De huidige stand is dat het gemiddelde spaarrendement in 2025 gestegen is t.o.v. 2024 van 1,44% naar 1,5325%.

Edit: inmiddels toch aangeleverd: 1,4940 % t/m mei 2025.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2025 3:43 pm 
Knaak

@Martijn
Advanzia is een kwestie van mailtje naar de klantenservice om op te zeggen. Direct nadat de sluiting is bevestigd kun je al opnieuw openen voor nieuwe welkomstrente. Leg je begin van de maand 5k+ in, dan geldt die rente bijna vier maanden, namelijk tot het eind van de derde maand na de 5k+ inleg.
Garantie heb ik van de week via de login een bericht gestuurd met verzoek tot opheffing. Weet niet hoe lang je moet wachten (als dat moet) om opnieuw nieuwe klantenrente te krijgen.
Bij Nexent heb ik lopende deposito's, maar je zult daar niet direct de hogere rente krijgen als je opnieuw klant wordt.
Bij Yapi heb ik 3.96 euro op de lopende rekening staan. Om dat op te nemen moet ik geloof ik bellen, nooit gedaan. Of vrij opneembaar daar leuk is, weet ik niet, want ik kies altijd voor gegarandeerde hogere welkomstrentes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 jul 2025 10:49 am 
Gulden

Ik heb gisteren toch maar twee kortlopende deposito's afgesloten bij de Garantibank en de Yapikredi bank tegen 2,05 % en 2 % . Ik weet, het kan hoger maar ik heb reeds een groot bedrag voor nog 5,5 jaar bij de Credit Europe ( = Nexent Bank, ik wordt confuus van alle naamsverandering van de spaarbanken de laatste tijd ) staan.

Wel apart dat ondanks je bij het afsluiten van een deposito bij de Yapi Kredi bank, je alsnog achteraf moet aangeven dat die niet automatisch verlengd moet worden, dit terwijl je bij het afsluiten aan gevinkt hebt dit niet automatisch te laten verlengen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]