Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 mei 2019 7:01 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Vandaag ook mijn aangiftes binnen. Eer ervan heb ik zoals altijd op de minimum gezet -1 euro om niet te hoeven betalen.
Op de (definitieve) aanslag staat te betalen €45 . Ook op de acceptgiro staat totaal te betalen €45

Vroeger stond op aangifte altijd te betalen € 0 als je onder de grens zat. Hebben jullie het ook zo ontvangen? De grens voor 2018 is toch €46 ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 mei 2019 8:06 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Zal wel een reden hebben, bv:
'Een kleine ‘maar’: als je over 2018 een voorlopige aanslag hebt gehad waarbij je moest betalen, geldt deze aanslagdrempel van €46 niet.'

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 mei 2019 8:12 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Dat is nieuw voor mij.
Inderdaad, ik had over 2018 een voorlopige aanslag waarbij ik moest betalen. Dan heb ik dus voor niks zitten vogelen om op 45 euro uit te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 mei 2019 10:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
JandeV schreef:
Zal wel een reden hebben, bv:
'Een kleine ‘maar’: als je over 2018 een voorlopige aanslag hebt gehad waarbij je moest betalen, geldt deze aanslagdrempel van €46 niet.'


Maar, zoals uit de formulering al volgt, wél bij een negatieve voorlopige aanslag. Valt niet uit te leggen deze onzin :roll:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019 1:05 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
obligataire schreef:
Valt niet uit te leggen deze onzin
Dat weet ik niet. Ik heb nooit om uitleg gevraagd en ik heb er ook geen behoefte aan.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019 9:16 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
obligataire schreef:
JandeV schreef:
Zal wel een reden hebben, bv:
'Een kleine ‘maar’: als je over 2018 een voorlopige aanslag hebt gehad waarbij je moest betalen, geldt deze aanslagdrempel van €46 niet.'


Maar, zoals uit de formulering al volgt, wél bij een negatieve voorlopige aanslag. Valt niet uit te leggen deze onzin :roll:

Wat JandeV schrijft, klopt. Ik heb het gecheckt. Ik vind het ook onzin, maar helaas moet ik 45 euro aftikken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019 11:03 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Is ook niet altijd waar. Ook bij een betaalde voorlopige aanslag zijn er situaties dat de aanslaggrens wél van toepassing is.
Dus ook in deze situatie Wenzel, kan het schuiven met aftrekposten en dividenden zinvol zijn. Het aangifteprogramma bepaalt geheel correct of de aanslaggrens wel of niet van toepassing is en zegt dat dan ook. Dus als het schuiven er voor zorgde dat je niets hoeft te betalen, zal er bij de definitieve aanslag rekening mee worden gehouden.

Voor de belangstellenden: deze situatie doet zich voor als achteraf blijkt (na de aftrekposten, dividenden, groene heffingskortingen e.d.)
dat de betaalde voorlopige aanslag niet nodig was geweest. Je krijgt dan de volledige voorlopige aanslag, ongeacht de hoogte daarvan, terugbetaald. Voorbeeld:
Verschuldigde belasting 5000 euro
Loonheffingen= 4800 euro
Dividendbelasting = 60 euro
Extra groene heffingskorting = 100 euro
Voorlopige aanslag betaald 200 euro.

Zonder VA zou de aanslag 5000 - 4800 -60 -100 = 40 euro zijn. En dat is beneden de aanslaggrens.
Je krijgt daarom nu de volle VA van 200 euro terug en niet slechts 160 euro.......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2019 3:29 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
BillGates schreef:
...
Dus ook in deze situatie Wenzel, kan het schuiven met aftrekposten en dividenden zinvol zijn. Het aangifteprogramma bepaalt geheel correct of de aanslaggrens wel of niet van toepassing is en zegt dat dan ook. Dus als het schuiven er voor zorgde dat je niets hoeft te betalen, zal er bij de definitieve aanslag rekening mee worden gehouden.
...

Ik ga nog mee aan de slag, heb nog paar weken de tijd. Misschien lukt het nog wel om wat van die 45 euro terug te verdienen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019 1:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Hier hetzelfde gehad, doordat per abuis de VT nog een keer verstuurd was over 2018.

We kregen daardoor een voorlopige aanslag die 46 euro minder was dan verwacht.

Op 14 mei nog een keer ingediend 3e keer. (met de voorlopige aanslag 2018 daarin verrekend)
De een moet 46 euro betalen (valt weg), en de ander krijgt diezelfde 46 euro wel terug. (volgens het programma)

De aanslag was ook nog niet definitief, terwijl we normaal wel gelijk een definitieve aanslag krijgen.

Dus ga ik ervan uit dat die 46 euro alsnog terug komt.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2019 11:44 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Vandaag bericht... zelfs 1 euro bonus (Rente)... 47 EUR terug te ontvangen, en is nu gelijk definitieve aanslag 8)

Dus tip... aanslag voor 1 maart doen, teruggaaf te laag indienen, het verschil na 1 mei indienen, krijg je rente over het verschil, omdat je het bedrag dan na 1 juli pas ontvangt.

Waar is de tijd, dat je je geld eerder had, dan het bericht.. dagtekening 18 juli.. met een beetje geluk volgende week de poen..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO