Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 1:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 7:06 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Martijn schreef:
Klopt er iets niet in het aangifteprogramma Voorlopige Aanslag 2022. Ik vul mijn spaarvermogen in maar zie bij box 3 niet de berekening van 31 % belasting over het belastbaar inkomen uit sparen en beleggen. Doe ik iets fout met het invullen van de waarden ?


Heb je een vermogen van meer dan 31.747 per persoon maar minder dan 50.650? Dan moet je het vermogen wel invullen maar is de uitkomst 0.
Ik krijg wel een uitkomst in Box3. De verkeerde weliswaar. Ze rekenen met 0,00% over het spaardeel i.p.v. -0,01% zoals aangekondigd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 7:58 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
Heb je een vermogen van meer dan 31.747 per persoon maar minder dan 50.650?

Ik zit hier dus boven. Indien ik verschillende scenario´s door reken in de aangifte programma van de Belastingdienst. Zie ik wel de opbouw, naar hoe de Belastingdienst richting het belastbaar inkomen Box 3 komt, maar daarna niet de 31 % belasting die geheven gaat worden hierover en uiteindelijk moet uitkomen naar het verzamelinkomen, die je bij het inkomen uit werk en woning uit Box 1 bij moet tellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 10:36 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Martijn schreef:
Citaat:
Heb je een vermogen van meer dan 31.747 per persoon maar minder dan 50.650?

Ik zit hier dus boven. Indien ik verschillende scenario´s door reken in de aangifte programma van de Belastingdienst. Zie ik wel de opbouw, naar hoe de Belastingdienst richting het belastbaar inkomen Box 3 komt, maar daarna niet de 31 % belasting die geheven gaat worden hierover en uiteindelijk moet uitkomen naar het verzamelinkomen, die je bij het inkomen uit werk en woning uit Box 1 bij moet tellen.


ik zie die 31% gewoon staan helemaal op het eind bij 'berekening inkomstenbelasting".

Inkomstenbelasting box 1 ....

Inkomstenbelasting box 3
Inkomstenbelasting box 3: 31% van € oo.ooo
Verrekening buitenlandse bronbelasting box 3


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 10:38 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
BillGates schreef:
Martijn schreef:
Klopt er iets niet in het aangifteprogramma Voorlopige Aanslag 2022. Ik vul mijn spaarvermogen in maar zie bij box 3 niet de berekening van 31 % belasting over het belastbaar inkomen uit sparen en beleggen. Doe ik iets fout met het invullen van de waarden ?


Heb je een vermogen van meer dan 31.747 per persoon maar minder dan 50.650? Dan moet je het vermogen wel invullen maar is de uitkomst 0.
Ik krijg wel een uitkomst in Box3. De verkeerde weliswaar. Ze rekenen met 0,00% over het spaardeel i.p.v. -0,01% zoals aangekondigd.




Is er overigens nog kans dat je de VA 2022 voor 31-12-21 kunt/mag betalen of tillen ze dat naar januari. Ik krijg normaal een VA eind januari. Maar het is nu wel de moeite waard om e.e.a. te besparen in mijn geval.?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 11:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Als je hem al wilt betalen, moet je deze wel in kunnen zien, dus altijd heel fijn die meldingen…. dat er een VT of VA is.

In de Mijn Belastingdienst omgeving, staat er dus een VA of VT klaar dd 15.01.2022.

Echter kan/mag ik niet inzien. De PDF is niet inzichtelijk , maar zou per post komen.
Erg jammer dat er geen PDF beschikbaar is. Ben benieuwd waar ze zelf op gekomen zijn

Ook in de tool voor 2022, stond nog niets ingevuld, die was leeg

Soms kon je de PDF inzien via Mijn Overheid, maar ook daar niets.

Hoelang duurt het voor de “post” versie opgestuurd word?
Wel echt ouderwets hoor

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 11:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
svanke schreef:
BillGates schreef:
Martijn schreef:
Klopt er iets niet in het aangifteprogramma Voorlopige Aanslag 2022. Ik vul mijn spaarvermogen in maar zie bij box 3 niet de berekening van 31 % belasting over het belastbaar inkomen uit sparen en beleggen. Doe ik iets fout met het invullen van de waarden ?


Heb je een vermogen van meer dan 31.747 per persoon maar minder dan 50.650? Dan moet je het vermogen wel invullen maar is de uitkomst 0.
Ik krijg wel een uitkomst in Box3. De verkeerde weliswaar. Ze rekenen met 0,00% over het spaardeel i.p.v. -0,01% zoals aangekondigd.




Is er overigens nog kans dat je de VA 2022 voor 31-12-21 kunt/mag betalen of tillen ze dat naar januari. Ik krijg normaal een VA eind januari. Maar het is nu wel de moeite waard om e.e.a. te besparen in mijn geval.?

In het verleden kon je de VA al begin november invullen. Maar ik heb die nog nooit datzelfde jaar nog kunnen betalen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021 11:42 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
Ik zie die 31% gewoon staan helemaal op het eind bij 'berekening inkomstenbelasting"

Dank Svanke, nu heb ik wel gezien dat de 31 % gerekend wordt over het veronderstelde rendement over sparen en beleggen.

Jammer dat de ´gratis´ aangeboden Groen Deposito van Moneyou niet meer bestaat.

Wat een gedoe allemaal einde van het jaar om je vermogen naar beneden te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2021 12:25 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Doboy schreef:
In het verleden kon je de VA al begin november invullen. Maar ik heb die nog nooit datzelfde jaar nog kunnen betalen.


Oke. Ik heb hem via belastingdienst wel ingevuld (ze voeren de gegevens van aanslag 2020 automatisch is). Maar heb hem maar niet ingestuurd. Dan raken ze in de war met de VA die in januari 22 krijg toegestuurd. Ik bewaar hem maar om de aanslag te herzien.

Op belastingdienst staat over de VA22: Als je terug krijg, krijg je half december21 bericht. ALs je moet betalen pas in januari22

Bovendien hebben ze de renteregeling, die in 2021 was teruggebracht van 4% naar 0,01% verlengd naar 30-6-22. Dus vooruit betalen is alleen maar leuk als je voor 31-12-21 kunt betalen. Dat wordt dus weer in termijnen betalen in 2022.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2021 12:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Heb het al gevonden, na wat gepuzzel met het aangifteprogramma.
Het zit het in de belastingvrije voet van 48 EUR van mijn partner.. op deze manier betaal je tot 110k geen belasting over je spaargeld :D

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 dec 2021 6:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Belangrijkste wijzigingen en parameters 2022

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ingen-2022


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2021 4:00 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Wat ik apart vind, is dat mijn partner, er op achteruit gaat met haar netto maandinkomen, terwijl het tarief voor de eerste schijf omlaag gaat, en de heffingskortingen omhoog.

Op loonwijzer.nl zie ik dat ze meer loonheffing moet betalen, dat is toch vreemd als het tarief omlaag gaat?
Dus met hetzelfde maandinkomen, heeft ze volgende jaar toch 2 EUR minder per maand.

Inkomen is net geen 20k (met 28 uur per week)

Ik zelf hou wel meer over, maar het inkomen is ook hoger

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2021 10:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ja klopt Juanj.
Bij bijv. 19950 (net geen 20K) is de belasting 6 euro lager, de AHK 51 euro hoger maar de Arbeidskorting 92 euro minder.
Alles bij elkaar is de belasting 35 euro per jaar meer. Naar beneden afgerond is dat 2 euro per maand.

Dat komt dus door het langere traject van de AK en het lagere opbouw% per verdiende euro.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2021 11:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Dankje de gelukkig 14 EUR die ik extra krijg (zonder reguliere verhoging) compenseert e.e.a.

Maar had gehoopt op last minute reparatie

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO