Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 12:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 2:15 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Zo snel heb ik dat nog nooit meegemaakt....

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 10:40 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Met een kater even het programma gedownload. Maar kon je vroeger volstaan met het totaal saldo van al je spaarrekeningen, nu moet je per bank/rekening opgeven wat je saldo is. Althans dat is wat ik snel even constateerde. Dus dit wordt weer een lange invuloefening.


Laatst bijgewerkt door Father Ted op za 01 jan 2011 2:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 10:58 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik zet meestal de totalen in 1 regel, volgens mij is dat ook goed.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 11:54 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ik gaf ook altijd totaalbedragen op. Dat werd ook gevraagd. Eventueel kon je met de rekenhulp specificeren, maar dat was niet verplicht.

Nu wordt gevraagd om per spaarrekening en per belegging (groen of gewoon) te specificeren en de naam en het rekeningnummer op te geven. Dus totaliseren zal wel niet meer de bedoeling zijn.
Overigens controleert hij of een van de twee, naam of rekeningnummer, is ingevuld.

In de toelichting bij sparen (niet bij beleggen) staat de foutieve? tekst:
Citaat:
Geef het totaal aan van uw bank- en spaartegoeden op de peildatums 1 januari 2010 en 31 december 2010.

Bovendien vraagt hij nu een specificatie van de fiscaal bevoordeelde beleggingen bij "Beleggingen" en niet meer bij heffingskortingen. Vroeger kon je die bij je vermogen gewoon buiten beschouwing laten, nu moet je het daar wel specificeren.
En ik zie dat de te verrekenen dividendbelasting per rekeningnummer gespecificeerd moet worden.

Dit gaat een meerjaren invuloefening worden. En dan durven ze nog te beweren dat ze het makkelijker maken....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 12:59 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Ik heb die bedragen via de rekenhulp altijd al gespecificeerd.
Als je totaliseerde moest je mijns inziens ook alle cijfers achter de komma mee optellen.
Door te specificeren kon je ze per rekening weglaten en dat leidde tot een uitkomst die enkele Euro's lager was.

Ik ben tenslotte Nederlander en met wat knip- en plakwerk valt het wel mee met de moeite.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 1:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik had nog even hoop dat de bankgegevens vanaf dit jaar wellicht automatisch gevuld zouden kunnen worden via de vooraf ingevulde aangifte (VIA).
Technisch zou dat best moeten kunnen. Echter dit item wordt nog niet genoemd.

http://www.belastingdienst.nl/particuli ... P205_18270

Overigens denk ik dat het specificeren van bankrekeningen nog steeds een vrijwillig karakter draagt.

Je kan namelijk:

1. Gegevens per bankinstelling invullen bij 'bank' (en dan in het veld 'rekeningnummer' bijvoorbeeld het woordje 'totaal' invoeren. Het hoeft namelijk geen numerieke waarde te zijn(!).
2. Het eindtotaal ineens invullen (verder idem als 1)

Uit de toelichting blijkt nergens dat een gespecificeerde opgaaf vereist is, en anders had men het invullen wel zodanig moeilijk gemaakt dat je, zonder de precieze gegevens ingevuld te hebben, niet naar een volgende pagina zou kunnen doorgaan. Maar dat is dus niet aan de orde.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 2:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Voorheen nam ik dus ook mijn totaal op 31-12 mee in de peildatum van het volgende jaar. Dus wat ik ingevuld had op het vorige belastingformulier, maar nu moet ik 1 januari 2010 aanhouden, kan ik mijn afschriften weer gaan zoeken met bijgeschreven rente's. pfffffff


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 3:09 pm 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
zie trouwens ook nergens waar ik mijn contant geld in kan vullen, had ik dus even flink wat geld moeten opnemen en in januari weer terugstorten, gemiste kans?? Dan moeten ze maar zorgen dat je het ergens in kunt vullen, zoals eerdere jaren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan 2011 3:27 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
edwin schreef:
Voorheen nam ik dus ook mijn totaal op 31-12 mee in de peildatum van het volgende jaar. Dus wat ik ingevuld had op het vorige belastingformulier, maar nu moet ik 1 januari 2010 aanhouden, kan ik mijn afschriften weer gaan zoeken met bijgeschreven rente's. pfffffff


Ik begrijp *jou* niet, of jij begrijpt mij niet. Voor de aangifte over 2010 is er nog niets veranderd in peildata.

Jouw manier kun je over 2010 nog gewoon aanhouden (saldo 31-12-2009 = saldo 1-1-2010).

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO