Ze hebben wel e.e.a. veranderd bij de VA sinds 2023.. ze leggen deze blijkbaar altijd op, alleen met wat zij denken dat het moet zijn. (ook als je aangifte elk jaar nihil was) Wat ik tegenwoordig doe (voor mijn ouders bv) gelijk op 1 dec van het voorgaande jaar Zodra je AOW / pensioen krijgt, gaat het niet goed met de Loonheffing Dus of er word veel te veel ingehouden, of je krijgt veel te veel betaald. (wel LH korting 1500 EUR teveel gehad, geen LH korting 700 EUR te weinig gehad) Dit krijg je nooit goed met wel/geen loonheffingskorting (er zit niets tussen) Dus overal de korting aanzetten, dit apart zetten op een spaarrekening, en dan het jaar erop terugbetalen (dan heb je iig spaarrente gekregen over dat bedrag) Maar ze zijn wel aan de vrij late kant dit jaar, ik heb bevestiging gekregen van het door mij ingediende, vervolgens sturen ze ook nog een brief over wat hun denken dat het was, alleen met de melding " geen wijziging " Heb 6 brieven gehad over de aangifte.. ook zonde van die bomen, per mail/mijn overheid is voldoende.
_________________ Moderaten is een vak, geen gave...
|