Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 9:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 10:38 am 
Gulden

Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen, ik heb zojuist ondervonden dat ik wel op de website van de Belastingdienst kan inloggen, maar ik kan daarna mijn gegevens voor de Belastingaanslag niet ophalen.

Dramatische slecht, mocht dit een commercieel bedrijf zijn zou er langzamerhand koppen gaan rollen op de IT afdeling.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 11:20 am 
Knaak

Veel slechter dan andere jaren. Zou dit te maken hebben met de nieuwe programmatuur, nieuwe layout/uiterlijk van de aangifte 2020? Dat deze de servers zwaarder belast dan de oude versie? Of draait deze site op een oude laptop in de kelder van de belastingdienst?

Citaat:
Mijn Belastingdienst is tijdelijk niet bereikbaar. Dit komt doordat het maximale aantal mensen is ingelogd.

5? 10? Veel meer zal het niet zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 1:04 pm 
Vijfje

Grrr 500 betalen… nog nazien waar het misgaat, en aanpassen voor 2021

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 7:51 pm 
Vijfje

juanj schreef:
Grrr 500 betalen… nog nazien waar het misgaat, en aanpassen voor 2021

Dat komt door de provinciale solidariteitstoeslag, omdat Brabant vorig jaar relatief zwaar getroffen is door corona en dus veel hogere zorguitgaven had.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 8:15 pm 
Vijfje

Denk eerder door een luxe probleem, maar kan weer niet inloggen….

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 8:29 pm 
Knaak

Ik durf niet eens in te loggen, bang dat ik honderden euro's moet bijbetalen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 8:45 pm 
Vijfje

Je zal toch moeten :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 8:58 pm 
Gulden

Ondertussen knutselen ze verder bij de Belastingdienst, lees de volgende mededeling op hun website:
Citaat:
De afgelopen dagen werden problemen ondervonden met het doen van aangifte via Mijn Belastingdienst. Vanavond (2 maart) wordt tussen 19.00 uur en 20.30 uur geprobeerd de storing op te lossen. Dit betekent dat het tijdelijk niet mogelijk is om in te loggen via Mijn Belastingdienst en de aangifte-app en aangifte te doen. De werkzaamheden duren tot 20.30 uur en we hopen dat daarmee de problemen zijn opgelost.

De website is opgefrist met een nieuwe mededeling:
Citaat:
Het is op dit moment erg druk op Mijn Belastingdienst
Lukt het niet om in te loggen, doe dan op een later moment belastingaangifte.

Toch wel een mooie suggestie als de website al bijna 2 dagen plat ligt, advies doe vooral aangifte overdag , na 22.00 in de avond of in het weekend.

Makkelijker kunnen ze het niet maken :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021 11:08 pm 
Daalder

Ieder jaar worden er in de eerste 2 weken nog fouten gehaald uit het aangifteprogramma en de vooringevulde gegevens zijn nog niet compleet. Ik snap niet dat piet particulier zo nodig in de eerste dag(en) aangifte wil/moet doen. Je komt er echt niet hoger door 'op de stapel'.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021 9:43 am 
2 Kwartjes

Hier vanochtend een poging gewaagd en ik kon aangifte doen. Ik vond alle gegevens die ik zou willen/moeten aanvullen terug, behalve het saldo van de Duitse N26 rekening. Die hoefde ik niet in te vullen, want alles samen viel onder de grens. Alle vooraf ingevulde gegevens klopten trouwens, bij controle van de opgaven.

Omdat ik niet verwacht dat er iets gecorrigeerd gaat worden (alles matchte tenslotte) de boel maar verstuurd. Ben ik er maar weer af. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021 12:43 pm 
Gulden

Ook ik heb na rond middernacht de vooraf ingevulde belastingaanslag gecontroleerd te hebben, vanochtend de aanslag om 08.15 kunnen versturen.

Opvallend dat ze blijkbaar de spaargelden bij de Advanzia Bank niet vooraf ingevuld hadden, die heb ik maar weer ingevuld.

Ik ben er weer vanaf en als alles meezit krijg ik € 458 retour van de Belastingdienst, daar wordt een mens vrolijk van op een mistige woensdagochtend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021 3:46 pm 
Knaak

Martijn schreef:
Opvallend dat ze blijkbaar de spaargelden bij de Advanzia Bank niet vooraf ingevuld hadden...
Nederland kan buitenlandse banken niet verplichten het saldo door te geven, er is slechts afgesproken dat de uitgekeerde rente wordt doorgegeven.
Het saldo op buitenlandse rekeningen, ook bij N26, zul je in de meeste gevallen dan ook zelf moeten invullen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021 6:08 pm 
Gulden

Je hebt gelijk JandeV, de Advanzia Bank stuurt meestal aan het begin van het jaar een brief, met daarin de waarde van de rente van het jaar wat je daarvoor genoten hebt. Maar uiteindelijk zullen de Europese overheden wel te horen krijgen wat het saldo was op 1/1.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021 6:34 pm 
Vijfje

Advanzia moet ik elk jaar handmatig vullen, nu ben ik toch gestopt bij die club in Mei 2020, dus probleem opgelost voor de aangifte van 2021

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2021 8:58 pm 
Knaak

BillGates schreef:
Oh verschrikkelijk de Aangifte 2020. Weer een website die is aangepast aan tablets of zo. Koeienletters en slechter leesbaar contrast als je het met de vorige versies vergelijkt. Op een PC kun je beter uitzoomen naar 90% (Ctrl icm - toets) om het een beetje overzichtelijk te houden. Maar je scrollt je een ongeluk.

De papieren aangifte is ook nog altijd mogelijk, als ik mij niet vergis. Of toch niet meer? Die geeft geen vastlopers en voutmeldingen... ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]