Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 9:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 6:33 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Ik was eens benieuwd naar het volgende:

Zelf houd ik in excel een overzicht bij van de inkomsten en uitgaven endergelijke per transactie, hier heb ik een mooie tabel achter met codes (soort grootboekrekeningen) die dan weer samen worden gevoegd in verdichtingen zodat je posten krijgt als Salaris, Vaste Kosten, Woonlasten, Auto ed.

Nu was ik benieuwd of er hier meer mensen zijn die aan het einde van het jaar een financieel verslagje op stellen, ik doe dit sinds 3 jaar en je krijgt wel een mooi beeld vind ik zelf door de jaren heen.

Ik heb hiervoor 5 tabbladen, inkomsten (salaris, vakantiegeld ed.), rentebaten, uitgaven, sparen, en liquidemiddelen per 1-1 en 31-12.

Wat doen jullie, of helemaal niets?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 6:44 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ja, zoiets doe ik ook. Heb ook alles in een mooie spreadsheet staan. Zelfs een mooi overzicht per jaar met of ik er dat jaar beter of slechter op ben geworden. En wat ik in totaal aan belasting heb betaald, etc. etc. Kun je dan weer leuke grafiekjes van maken. En voorspellingen die nooit uitkomen :)

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 9:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Sinds enkele maanden ben ik gestart met alles invoeren in Orov, Offline Rekening Overzicht.

Het leuke is dat je hiermee een veel beter beeld hebt van je uitgavenpatroon, wat je vaste lasten zijn etc...