Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 9:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 6:33 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Ik was eens benieuwd naar het volgende:

Zelf houd ik in excel een overzicht bij van de inkomsten en uitgaven endergelijke per transactie, hier heb ik een mooie tabel achter met codes (soort grootboekrekeningen) die dan weer samen worden gevoegd in verdichtingen zodat je posten krijgt als Salaris, Vaste Kosten, Woonlasten, Auto ed.

Nu was ik benieuwd of er hier meer mensen zijn die aan het einde van het jaar een financieel verslagje op stellen, ik doe dit sinds 3 jaar en je krijgt wel een mooi beeld vind ik zelf door de jaren heen.

Ik heb hiervoor 5 tabbladen, inkomsten (salaris, vakantiegeld ed.), rentebaten, uitgaven, sparen, en liquidemiddelen per 1-1 en 31-12.

Wat doen jullie, of helemaal niets?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 6:44 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ja, zoiets doe ik ook. Heb ook alles in een mooie spreadsheet staan. Zelfs een mooi overzicht per jaar met of ik er dat jaar beter of slechter op ben geworden. En wat ik in totaal aan belasting heb betaald, etc. etc. Kun je dan weer leuke grafiekjes van maken. En voorspellingen die nooit uitkomen :)

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 9:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Sinds enkele maanden ben ik gestart met alles invoeren in Orov, Offline Rekening Overzicht.

Het leuke is dat je hiermee een veel beter beeld hebt van je uitgavenpatroon, wat je vaste lasten zijn etc...
Ik heb zelf in eerste instantie ook gewerkt met een Excell bestand, het leuke van een programma als Orov vind ik echter dat je de overzichten die je bij je internetbankieren kunt binnenhalen, weer probleemloos kunt importeren in Orov.
Orov maakt hierbij trouwens gebruik van een Acces database.

http://www.orov.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 12:44 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Eerlijk gezegd: ik doe het alleen als het echt nodig is. Zo heb ik laatst alle vaste lasten op een rijtje gezet en uitgerekend hoeveel ik ongeveer aan dagelijkse uitgaven kwijt ben. En ik deed dat handmatig op een kladpapiertje... :wink:
Maar mijn spaarrekeningen hou ik wel goed bij m.b.v. rentetrekker en een excel-sheet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 11:27 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Ik gebruik MS Money voor al mijn geldzaken.
Ik voer (zover mogelijk automatisch) al mijn transacties in en daar worden dan categorieeen aan gekoppeld.
Het programma kan daarna allerlei rapportages tonen over uitgaven, inkomsten, veranderingen, etc.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO