Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 8:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorlopige aanslag 2021
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 8:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Is binnen! Betalingskorting is verlaagd van 4% naar 0,01% door de coronaregelingen, tja, dan maar weer in termijnen betalen. Cijfers zijn gebaseerd op oude getallen, en toch stijgt de aanslag enorm. Beter kunnen we het niet maken, leuker ook niet. Het wordt echt tijd dat die VRH eens op de schop gaat, want dit kan zo echt niet langer.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 8:21 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
henrid schreef:
Het wordt echt tijd dat die VRH eens op de schop gaat, want dit kan zo echt niet langer.
Je had Leijten en Omtzigt toch opdracht gegeven dit te regelen?
Wat mankeert er nu weer aan?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 8:49 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
henrid schreef:
Is binnen! Betalingskorting is verlaagd van 4% naar 0,01% door de coronaregelingen, tja, dan maar weer in termijnen betalen. Cijfers zijn gebaseerd op oude getallen, en toch stijgt de aanslag enorm. Beter kunnen we het niet maken, leuker ook niet. Het wordt echt tijd dat die VRH eens op de schop gaat, want dit kan zo echt niet langer.


Nou inderdaad de betalingskorting is wel heel minimaal.


Laatst bijgewerkt door myy op zo 10 jan 2021 10:13 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 9:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
JandeV schreef:
henrid schreef:
Het wordt echt tijd dat die VRH eens op de schop gaat, want dit kan zo echt niet langer.
Je had Leijten en Omtzigt toch opdracht gegeven dit te regelen?
Wat mankeert er nu weer aan?
Nu heb je toch echt een verkeerde quote in je archief gezocht, want ik weet niet eens wie die gasten zijn...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 9:24 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
henrid schreef:
JandeV schreef:
henrid schreef:
Het wordt echt tijd dat die VRH eens op de schop gaat, want dit kan zo echt niet langer.
Je had Leijten en Omtzigt toch opdracht gegeven dit te regelen?
Wat mankeert er nu weer aan?
Nu heb je toch echt een verkeerde quote in je archief gezocht, want ik weet niet eens wie die gasten zijn...
Je hebt gelijk. Het was een ander.
Maar goed, geef jij dan maar die opdracht want er komt anders bijzonder bijzonder weinig van terecht.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 10:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
JandeV schreef:
henrid schreef:
JandeV schreef:
Je had Leijten en Omtzigt toch opdracht gegeven dit te regelen?
Wat mankeert er nu weer aan?
Nu heb je toch echt een verkeerde quote in je archief gezocht, want ik weet niet eens wie die gasten zijn...
Je hebt gelijk. Het was een ander.
Maar goed, geef jij dan maar die opdracht want er komt anders bijzonder bijzonder weinig van terecht.
Ach de weerstand tegen de VRH wordt al jaren groter, door de Bond van Belastingbetalers met zijn rechtzaken, en voorstellen door de politiek om het eerlijker te maken. En als de rente echt nul blijft, dan gaat er heus wel iets gebeuren om pure spaarders te ontlasten. Trust me. En anders krijgen we vanzelf Trumpiaanse toestanden :wink:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2021 10:18 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
henrid schreef:
Is binnen! Betalingskorting is verlaagd van 4% naar 0,01% door de coronaregelingen, tja, dan maar weer in termijnen betalen. Cijfers zijn gebaseerd op oude getallen, en toch stijgt de aanslag enorm. Beter kunnen we het niet maken, leuker ook niet. Het wordt echt tijd dat die VRH eens op de schop gaat, want dit kan zo echt niet langer.
het kan dus wel werkelijk rentestanden hanteren in plaats van fictieve. Het enige leuke van een voorlopige aanslag is nu ook weer weg. Ik vertrouw erop dat ze bij te laat betalen nog wel het hoge percentage rekenen ?

Ps
Dat laatste was een grapje. Jan hoeft dit niet na te zoeken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2021 1:30 pm 

Geregistreerd: di 06 dec 2011 1:34 pm
Berichten: 29
De belastingdienst heeft de invordering rente i.v.m corona van 4 procent teruggebracht naar 0.01 procent. Omdat de korting voor betaling in een keer i.p.v termijnen hieraan gekoppeld is, krijg je maar 0,01 procent korting. Het lijkt mij handig om de voorlopige aanslag pas in december 2021 te betalen en die 0,01 procent boete voor lief te nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2021 4:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
karel schreef:
De belastingdienst heeft de invordering rente i.v.m corona van 4 procent teruggebracht naar 0.01 procent. Omdat de korting voor betaling in een keer i.p.v termijnen hieraan gekoppeld is, krijg je maar 0,01 procent korting. Het lijkt mij handig om de voorlopige aanslag pas in december 2021 te betalen en die 0,01 procent boete voor lief te nemen.


Ik zou m toch maar gewoon in 11 termijnen betalen :wink:

Zag gisteren een voorlopige aanslag IB 2021 van 15K. Was 1 euro korting op van toepassing :(

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021 1:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
karel schreef:
De belastingdienst heeft de invordering rente i.v.m corona van 4 procent teruggebracht naar 0.01 procent. Omdat de korting voor betaling in een keer i.p.v termijnen hieraan gekoppeld is, krijg je maar 0,01 procent korting. Het lijkt mij handig om de voorlopige aanslag pas in december 2021 te betalen en die 0,01 procent boete voor lief te nemen.

Krijg je dan ook geen verzuimboete als je dan pas betaalt?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021 2:46 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
En hier ook nog eens 343 euro MEER betalen over een bedrag aan alleen SPAAR geld dat lager :!: is geworden .
Echte dieven zijn het !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021 4:14 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Ik heb niet te klagen over de voorlopige aanslag 2021, ik heb een correctie gemaakt zodat ik iets meer geld retour krijg van de Belastingdienst over de inkomstenbelasting die ik teveel betaald zou hebben.

Ik blijf het jammer vinden dat je in de online programma van de Belastingdienst niet kan kiezen voor welk inkomensdeel de loonheffingkorting van toepassing kan zijn. In mijn geval wordt hij op het uit te keren pensioendeel gehanteerd, terwijl ik over het inkomen van vroegere dienstbetrekking, bij mij Gouden Handdruk leefrekening beter toegepast was geweest aangezien die hoger is qua bedrag.

In de definitieve Belastingaanslag wordt het toch weer recht getrokken in het jaar daarop.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021 4:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Doe maar nog wat zout in de wonde strooien van mensen die wel extra gepakt worden .
Het is zo oneerlijk als maar kan .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021 5:06 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Ik begrijp niet waarom jullie een zo laag mogelijke voorlopige aanslag willen. Mij kan die niet hoog genoeg zijn. Bij de definitieve aanslag wordt het inderdaad toch weer rechtgetrokken. En je bespaart VRH over het te veel betaalde. Zie het als een soort Groendeposito.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2021 8:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Martijn schreef:
Ik blijf het jammer vinden dat je in de online programma van de Belastingdienst niet kan kiezen voor welk inkomensdeel de loonheffingkorting van toepassing kan zijn. In mijn geval wordt hij op het uit te keren pensioendeel gehanteerd, terwijl ik over het inkomen van vroegere dienstbetrekking, bij mij Gouden Handdruk leefrekening beter toegepast was geweest aangezien die hoger is qua bedrag.


Je kunt dit dus sturen door het pensioendeel op te splitsen in 2 of 3 delen zodanig dat de Gouden Handdruk het hoogste inkomen is.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO