Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 2:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kiezen van de looptijd
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 7:23 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Ervan uitgaande dat je het geld voor langere tijd kan missen (> 5 jaar) en wilt vastzetten voor een bepaalde tijd, wat zijn dan de beweegredenen bij het kiezen van de looptijd? De huidige rente en de te verwachte rente of de looptijd van de reeds in het bezit zijnde deposito's of altijd maar voor maximaal 1 jaar etc?

Zijn er mensen die een bepaalde economische factor (korte rente, bundfuture, de prijs van aardappelen :wink: of weet ik veel) volgen waarmee kan worden ingeschat waar de spaarrente de komende tijd heen gaat? (omhoog of omlaag)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:12 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
weet niet, ga altijd voor vrij opneembaar. Als ik weer het gevoel heb dat ik echt geld over heb voor langere tijd koop ik vastgoed.

Beste spaarrekening kom ik achter.

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:14 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Als ik zo vrij mag zijn, koop je dan vastgoed om te verhuren of ga jezelf verhuizen naar een duurder huis?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:26 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Je kunt verschillende varianten kiezen, net wat je belangrijk vindt. Je kan verhuizen (woongenot plus hogere eindwaarde bij verkoop), maar ja dan neem je eigenlijk pas resultaat als je het eerschil neemt tussen het eerste huis dat je kocht en het laatste huis dat je verkoopt. Dan ben je misschien al te oud om ervan te genieten of misschien helaas al dood. Ik plan in ieder geval om te sterven in mijn eigen huis ipv. een verpleeghuis.

Je kan verhuren. Je vangt de huur (min de kosten uiteraard) maar hebt een gedoe met huurders. En dat is altijd gedoe. Maar goed, je bent vrij om te kiezen hoe je dat regelt.

Je kan ook participeren in een vastgoedclub. Geen omkijken naar, spreiding in meerdere objecten, maar geen mogelijkheid om zelf te sturen of te regelen.

Je vermoed waarschijnlijk al wel dat ik neig naar optie twee en/of drie.

Als je nog even geduld hebt. Ik heb uit ´de markt´ vernomen dat er binnen een jaar hier in NL ook in grote getale executie verkopen gaan plaatsvinden. IS misschien een mooie koopkans voor optie 1, 2 of misschien wel 3.

dek

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:35 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Heb je zelf ervaring met het aankopen van vastgoed om te verhuren en raad je dit andere (beginnende) mensen aan? Zo ja, hoe pak je zoiets aan? Waar moet je opletten etc?

PS misschien dat dit onderwerp niet thuis hoort op dit forum, maar ben wel reuze geinteresseerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:44 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Mijn tip zou zijn:

bepaal goed je eigen situatie, kijk een tijdje goed naar de markt. Kies een of twee proefobjecten en volg die een tijdje. Maak voor beide een businessplan met exploitatie cijfers en bedenk hoe je aan huurders komt. Houd de hypotheekrentes goed in de gaten. Bedenk hoeveel tijd je er voor vrij kunt maken en ga eens naar een huizenveiling.

En kom dan tot de conclusie dat je er te weinig vanaf weet of te weinig tijd of energie hebt.

nee, grapje.

Alles hangt af van locatie, en hoeveel energie je erin kunt steken. En de exploitatiecijfers natuurlijk.

Praat ook eens met je bank. Negen van de tien keer hebben ze ervaringen met andere klanten die de zelfde kant opgegaan zijn. Of praat eens met je oude huiseigenaar van je studentenkamer.

Dek

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 9:52 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
dek schreef:
En kom dan tot de conclusie dat je er te weinig vanaf weet of te weinig tijd of energie hebt.


LOL

tja, wat betreft de bank, je hebt ze soms nodig, maar als het om adviezen gaat waarbij (grote) bedragen zijn gemoeid, dan heb ik daar altijd een beetje moeite mee. Ze zitten daar niet alleen voor mij (lees: de klant), maar ook voor hun eigen hachie (zie bijv. woekerpolissen).
(Gelukkig nooit op studentenkamers gezeten, kon gewoon dagelijks op-en-neer reizen)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 10:35 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
MMMmmm. mijn ervaringen met mijn plaatselijke rabobank zijn toch anders.

Ik word daar goed ondersteund en voorzien van advies. ook als dat advies niet rechtstreeks of zelfs recht tegenover een verkoop van een raboprodukt staat. Mijn ervaring is dat ze graag willen meedenken.

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO