Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: lage rente TEB?
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 9:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 03 jun 2008 11:24 pm
Berichten: 74
ijslander schreef:
Ik zit bij meerdere banken (iceland, andolundi, credit europe) en deze bank. Maar die 4,6 is te mager. Waarom verhogen ze de rente niet? Ik wacht nog een paar dagen om te kijken of ze AKBank volgen anders gaat mijn geld naar een hoger echelon.


Die 4.6% is, volgens TEB, "Sparen met vijfsterren rendement".

TEB schreef:
Wij zijn op de hoogte van de recente ontwikkelingen op de markt, maar vooralsnog hebben wij geen intentie om de rente te verhogen.


:cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 10:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ze staan nu wel erg onderaan in de rij.
Ik ben serieus van plan om deze week nog alles leeg te halen bij TEB.
Hadden ze eerst alleen het nadeel dat het geen internet rekening was, nu hebben ze het bijkomende nadeel dat de geboden rente al maanden achterhaald is.

Gelukkig zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden die ruim boven de 4.6 zitten momenteel. :wink:

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 12:49 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Ik heb mijn rekening bij TEB al geplunderd.
Als de rente flink hoger wordt kom ik wel weer terug!

Dus TEB, komop, minimaal .7% erbij


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 1:27 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 7:16 pm
Berichten: 17
Heb een mailtje (met leesbevestiging) naar ze gestuurd met de vraag of ze de rente nog gaan verhogen.
Kreeg een automatisch bericht terug dat het mailtje is weggegooid zonder te lezen..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 3:46 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 7:16 pm
Berichten: 17
Toch nog een antwoord gekregen.
Citaat:
In antwoord op uw e-mail hieronder willen wij u tot onze grote spijt mededelen dat wij vooralsnog geen voornemens hebben om de huidige rente op de spaarrekening te verhogen. Zoals u weet is de rente op deze rekening variabel, wat inhoudt dat deze dagelijks gewijzigd kan worden. U kunt op onze website de rentestand bijhouden die dagelijks wordt bijgewerkt.

Inderdaad tijd om over te gaan op alternatieven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 3:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Tsja met het ontbreken van internetbankieren kon ik nog wel leven, maar deze rente is niet meer van deze tijd 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 6:48 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Karel Spaargraag schreef:
Ze staan nu wel erg onderaan in de rij.
Ik ben serieus van plan om deze week nog alles leeg te halen bij TEB.
Hadden ze eerst alleen het nadeel dat het geen internet rekening was, nu hebben ze het bijkomende nadeel dat de geboden rente al maanden achterhaald is.

Gelukkig zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden die ruim boven de 4.6 zitten momenteel. :wink:


Ik heb hetzelfde gedaan...maand geleden de gehele rekening leeg gehaald. Rekening is wel nog actief (mocht de rente ooit nog wat worden), maar zonder saldo. Als het tegen het einde van het jaar nog steeds niks is qua rente, dan hef ik de rekening op. Deze bank wil niet actief inspelen op de actuele marktsituatie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2008 1:04 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Raar trouwens, dat als je om je saldo vraagt, dat je dat op geen enkele manier te weten krijgt van zo'n "medewerkster".
Toen ze de tel. opnam was ze al te dom om de naam van de bank zonder fouten uit te spreken, en als ik dan nog zo behandeld word ben ik snel klaar.

Ik heb de afgelopen maanden diverse keren overboekingen gedaan, en had even geen tijd om de aantekeningen erbij te zoeken.
Ondanks mijn verweer dat mijn laatste afschrift van 1 Aug. was wilde ze me geen saldo informatie geven.
Het lijkt me toch niet moeilijk om daar een soort extra controlevraag aan toe te voegen, zodat ze zeker zijn met de eigenaar van de rekening te spreken.

Ik ben er klaar mee. De envelop met opzegging zit al dichtgeplakt en gaat zo op de bus.

Vanaf nu alleen nog banken die ook internet toegang hebben.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 9:19 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
obligataire schreef:
Tsja met het ontbreken van internetbankieren kon ik nog wel leven, maar deze rente is niet meer van deze tijd 8)


Nu prijzen ze zich op hun website www.tebnv.nl zelfs aan met 'Geen internet spaarrekening' naast zaken als 'Geen minimum inleg' en 'U krijgt een rente-op-rente effect'. Alsof het een meerwaarde is als je niet via internet je rekening kunt beheren. :roll:


Laatst bijgewerkt door joliehuis op do 25 sep 2008 3:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 2:55 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
joliehuis schreef:
... Alsof het een meerwaarde is als je niet via internet je rekening kunt beheren. :roll:
Er zullen genoeg mensen in Nederland zijn die dat inderdaad zo zien. (Zij die geen internet aansluiting hebben of er een beetje bang voor zijn.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 2:59 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
appeltje schreef:
joliehuis schreef:
... Alsof het een meerwaarde is als je niet via internet je rekening kunt beheren. :roll:
Er zullen genoeg mensen in Nederland zijn die dat inderdaad zo zien. (Zij die geen internet aansluiting hebben of er een beetje bang voor zijn.)


Wellicht, maar om dat nu op je EIGEN WEBSITE als meerwaarde aan te prijzen vind ik toch een gotspe eerlijk gezegd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 5:53 pm 

Geregistreerd: za 19 jul 2008 10:24 pm
Berichten: 22
Het schrikt in ieder geval meteen goed af!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep 2008 8:35 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Vandaag opgezegd.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Rente naar 4,9%
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 4:09 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 1:36 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Uden
Zie zojuist op de site van TEB dat de rente van 4,6 naar 4,9% is verhoogd. Niet in de top 3, maar toch de moeite waard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 4:21 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Aha, da's goed nieuws. Heb daar aardig wat geld staan. Ik zie dat ze nu ook kortlopende deposito's tot 1 jaar aanbieden. Dat deden ze eerder ook niet meen ik.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO