Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 maart 2022 1:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Citaat:
Vragenlijst herkomst van uw spaargeld
Begin mei staat er in uw NIBC Direct Sparen app of online omgeving MijnNIBCDirect een vragenlijst voor u klaar. Deze vragen gaan over de herkomst van uw spaargeld en waar u uw rekening voor gebruikt of gaat gebruiken. Als bank zijn wij namelijk wettelijk verplicht te onderzoeken waar het geld en vermogen van onze klanten vandaan komt en waar de spaarrekening voor gebruikt wordt of gaat worden. Heeft u de vragenlijst al ingevuld? Dan hoeft u dit niet nog een keer te doen.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 maart 2022 3:35 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Mijn saldo staat op 0, en ik was niet van plan er momenteel geld heen over te boeken. Steeds meer krijgt deze maatschappij trekjes van complete achterdocht , waar de mensen geld vandaan halen. Welke wet rechtvaardigt dit, bij de Leaseplan Bank heb ik nog nooit gehoord van een vraag waar ik mijn geld vandaan heb.

De Advanzia Bank heeft die vraag in Luxemburg wel aan mij gesteld, maar daar had ik een bedrag heen geboekt die boven een bepaalde limiet uitkwam.

Al mijn gelden zijn bekend bij de Belastingdienst, en ook de Abn Amro Bank heeft honderden mensen permanent in dienst om alle geldtransacties uit te pluizen, dus ook van mijn betaalrekening.

Ondertussen is het vandaag de dag verdomd moeilijk te achterhalen wat de Russen aan onroerend goed in Nederland hebben staan, dat lijken me echt diegene die de mazen van de wet aan het opzoeken zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 maart 2022 6:08 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Mij maakt het niets uit om die gegevens te delen .
Waarom is dat geheim?
Criminelen moet je het zo moeilijk mogelijk maken .
Je haalt die types er zo uit .
En dan denk je waarom ziet de politie het niet .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 maart 2022 9:15 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Lijkt me toch een stuk zinvoller dan de methode uit het verleden om risico's te beoordelen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/29/be ... n-a4105621

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 maart 2022 1:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
JandeV schreef:
Lijkt me toch een stuk zinvoller dan de methode uit het verleden om risico's te beoordelen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/29/be ... n-a4105621

Als je kunt onderbouwen dat onze vrinden uit laten we zeggen Marokko, Turkije of Somaliƫ, net zo enthousiast belasting betalen als een gemiddelde Noor of Zweed, dan is die oude methode wat achterhaald idd. :lol:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 maart 2022 2:25 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
obligataire schreef:
JandeV schreef:
Lijkt me toch een stuk zinvoller dan de methode uit het verleden om risico's te beoordelen:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/29/be ... n-a4105621

Als je kunt onderbouwen dat onze vrinden uit laten we zeggen Marokko, Turkije of Somaliƫ, net zo enthousiast belasting betalen als een gemiddelde Noor of Zweed, dan is die oude methode wat achterhaald idd. :lol:
Een te verwachten reactie van iemand die aangeeft zelf te "rommelen".

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 maart 2022 4:18 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
Ben heel lang spaarder geweest bij NIBC, na hardnekkig doorzeuren van de bank om gegevens aan te leveren mijn geld elders gestald! Ze wilden opnieuw kopie id en wilden dat ik vragenlijst invulde. Hieraan niet meegewerkt. Ze hadden rekening geblokkeerd, aangetekende brief gestuurd en uiteindelijk lopende deposito teruggestort. Afschriften sturen ze niet toe en ook geen jaaroverzicht na meerdere mailtjes. Vreselijk!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO