Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO
https://forum.spaarinformatie.nl/abn-amro-f18/wat-toch-mee-maak-bij-abn-amro-t1920.html
Pagina 1 van 2

Auteur:  josef_cremer [ ma 24 nov 2008 11:00 pm ]
Berichttitel:  Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Doordat het conflict is "opgelost" is deze post verwijderd.

Auteur:  Karel Spaargraag [ di 25 nov 2008 12:11 am ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Ik heb geen ervaring met ABN-AMRO, maar misschien kun je iets met de site van Kifid.

Daar komt ook deze informatie vandaan :

Als u een klacht heeft over een financiële dienstverlener, dan zult u deze eerst schriftelijk moeten voorleggen aan de directie van het bedrijf waar u deze klacht over heeft. Iedere financiële dienstverlener is volgens de Wft verplicht een interne klachtenprocedure te hebben. Als het bedrijf na het volgen van deze procedure niet met een passende oplossing voor uw klacht komt, kunt u uw klacht voorleggen aan Kifid.

Auteur:  josef_cremer [ di 25 nov 2008 12:42 am ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Karel Spaargraag schreef:
Ik heb geen ervaring met ABN-AMRO, maar misschien kun je iets met de site van Kifid.


Karel bedankt voor je goede tip :D
De klachtprocedure van ABN-Amro heb ik op de site van ABN-Amro zelf gevonden en heb vandaag direct opgestuurd. Wanneer hier negatief op wordt gereageerd meld ik mij bij kifid

Auteur:  Majoor Kees [ di 25 nov 2008 3:01 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Misschien ook iets voor Trosradar,Vara?Kassa of de consumentenbond ?

Auteur:  Blikoortje [ di 25 nov 2008 9:22 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

@ KREMER: Wat zegt artikel 30 van de algemene voorwaarden precies?

Auteur:  IkSpaar [ di 25 nov 2008 10:27 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Blikoortje schreef:
@ KREMER: Wat zegt artikel 30 van de algemene voorwaarden precies?



Artikel 30. Opzegging van de relatie
De relatie tussen de cliënt en de bank kan zowel door de
cliënt als door de bank worden opgezegd. Indien de bank
de relatie opzegt, zal zij de cliënt desgevraagd de reden
van die opzegging meedelen. Na opzegging van de relatie
zullen de tussen de cliënt en de bank bestaande individuele
overeenkomsten zo spoedig mogelijk worden afgewikkeld
met inachtneming van de daarvoor geldende termijnen.
Tijdens die afwikkeling blijven deze Algemene
Voorwaarden van kracht.

Auteur:  Karel Spaargraag [ di 25 nov 2008 11:52 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Dat neemt niet weg dat hij gewoon een klacht in kan dienen, en die zal ook volgens de voorschriften afgehandeld moeten worden.
Als de bank er verder niet officieel op in wil gaan kan hij zeker een klacht indienen bij Kifid, waar ABN-AMRO ook is aangesloten.

Edit: ik zie boven aan de brief staan, 1-11-2007.
Heb je deze mededeling vorig jaar al gehad ?

Auteur:  Icesave today,I save [ wo 26 nov 2008 1:58 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Is dit niet een uit de hand gelopen grap??

Zoals ik las "Sanne kon haar lach bijna niet inhouden"

Auteur:  obligataire [ wo 26 nov 2008 3:06 pm ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Ik zag dat de (speculatieve?) passage over de vermeende 'buitenechtelijke relatie tussen Jerry en Sanne' gelukkig is geschrapt.
Gelukkig maar want een dergelijke aan smaad grenzende opmerking, wellicht bedoeld om deze mensen persoonlijk te raken', doet uw klacht natuurlijk ook in een enigszins ander daglicht komen staan.
In een kleine gemeenschap als Boxmeer kennen vele mensen elkaar persoonlijk.
Het gebruik van voornamen en eerste letter van de achternaam vind ik daarom ook al niet kies.

Wat de kwestie inhoudelijk betreft, ik vind het erg vreemd en kan me niet voorstellen dat een bank zomaar een klant zou wegzenden. Iets zal er toch wel aan de hand zijn, waarbij ik niet uitsluit dat beide partijen wellicht iets te verwijten zou zijn in hun communicatie.

Auteur:  josef_cremer [ do 27 nov 2008 4:09 am ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Doordat het conflict is "opgelost" is deze post verwijderd.

Auteur:  josef_cremer [ do 27 nov 2008 4:27 am ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

En wat zij mij ook nog vertelde is dat alles wat ik daar tijdens elke bezoek heb gezegd is genoteerd in hun systeem. Ik vraag me af of dat wel mag. Ze mogen misschien notitie's maken over de afspraken die ik heb gemaakt maar alles letterlijk noteren?

En wie weet wat de wettelijke opzegtermijn is waneer een bank een rekening wil opheven?

Auteur:  alphons [ do 27 nov 2008 9:35 am ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Dit lijkt een echte Kafka :D

Ik heb het bericht gelezen en kreeg inderdaad ook de indruk dat het hier om een grap ging.
Maar aan de andere kant zitten er veel kenmerken in die zo typerend zijn voor dit soort onrecht.

Als klant zou ik me gewoon bij een andere bankfiliaal melden.

Aan de andere kant zou ik willen aandringen op een gesprek met het filiaal waar de problemen mee zijn, en neem dan wel iemand mee. Hoeft niet meteen een advocaat te zijn, maar iemand die het gesprek kan noteren, of desnoods een bandrecordertje. Schrijf ook even de vragen van te voren op, waar je zeker antwoord op wil. Dit om alles duidelijk te krijgen. Als je dan nog grond hebt kun je eventueel naar het Kifid. Maar ik vraag me af of je al die moeite moet doen.

Instellingen vinden niks van mensen, ook niks van klanten. Ook niet van hun eigen personeel. Dit is niet alleen voor een bank maar voor veel bedrijven. Voor je het weet heb je een probleem met het personeel, dat er over een half jaar niet eens meer werkt.

Auteur:  Paul209 [ do 27 nov 2008 11:10 am ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

josef_cremer schreef:
En wat zij mij ook nog vertelde is dat alles wat ik daar tijdens elke bezoek heb gezegd is genoteerd in hun systeem. Ik vraag me af of dat wel mag. Ze mogen misschien notitie's maken over de afspraken die ik heb gemaakt maar alles letterlijk noteren?


Ik meen dat je het recht hebt alle persoonlijke gegevens die de bank over je geregistreerd heeft op te vragen.
http://www.cbpweb.nl/downloads_brochures/bro_WBP.pdf
Zie o.a. pagina 6.

Een eventueel verzoek daartoe zou ik via het hoofdkantoor doen. :wink:

Auteur:  Icesave today,I save [ do 27 nov 2008 11:21 am ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Gesprekken opnemen?
Dit dient vooraf aan de client bekend gemaakt te worden dat het gesprek opgenomen wordt.

Auteur:  Paul209 [ do 27 nov 2008 11:38 am ]
Berichttitel:  Re: Wat ik nu toch mee maak bij ABN-AMRO

Icesave today,I save schreef:
Gesprekken opnemen?
Dit dient vooraf aan de client bekend gemaakt te worden dat het gesprek opgenomen wordt.


Volgens mij mag je dat gewoon zonder toestemming doen.
Alleen is tijdens een eventuele rechtzaak dergelijk materiaal ongeldig, i.v.m. onrechtmatig verkregen bewijs.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/