Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 4:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 nov 2008 11:00 pm 

Geregistreerd: ma 24 nov 2008 10:31 pm
Berichten: 6
Doordat het conflict is "opgelost" is deze post verwijderd.


Laatst bijgewerkt door josef_cremer op vr 09 jan 2009 2:35 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 12:11 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik heb geen ervaring met ABN-AMRO, maar misschien kun je iets met de site van Kifid.

Daar komt ook deze informatie vandaan :

Als u een klacht heeft over een financiële dienstverlener, dan zult u deze eerst schriftelijk moeten voorleggen aan de directie van het bedrijf waar u deze klacht over heeft. Iedere financiële dienstverlener is volgens de Wft verplicht een interne klachtenprocedure te hebben. Als het bedrijf na het volgen van deze procedure niet met een passende oplossing voor uw klacht komt, kunt u uw klacht voorleggen aan Kifid.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 12:42 am 

Geregistreerd: ma 24 nov 2008 10:31 pm
Berichten: 6
Karel Spaargraag schreef:
Ik heb geen ervaring met ABN-AMRO, maar misschien kun je iets met de site van Kifid.


Karel bedankt voor je goede tip :D
De klachtprocedure van ABN-Amro heb ik op de site van ABN-Amro zelf gevonden en heb vandaag direct opgestuurd. Wanneer hier negatief op wordt gereageerd meld ik mij bij kifid


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 3:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Misschien ook iets voor Trosradar,Vara?Kassa of de consumentenbond ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 9:22 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
@ KREMER: Wat zegt artikel 30 van de algemene voorwaarden precies?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 10:27 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Blikoortje schreef:
@ KREMER: Wat zegt artikel 30 van de algemene voorwaarden precies?



Artikel 30. Opzegging van de relatie
De relatie tussen de cliënt en de bank kan zowel door de
cliënt als door de bank worden opgezegd. Indien de bank
de relatie opzegt, zal zij de cliënt desgevraagd de reden
van die opzegging meedelen. Na opzegging van de relatie
zullen de tussen de cliënt en de bank bestaande individuele
overeenkomsten zo spoedig mogelijk worden afgewikkeld
met inachtneming van de daarvoor geldende termijnen.
Tijdens die afwikkeling blijven deze Algemene
Voorwaarden van kracht.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 11:52 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Dat neemt niet weg dat hij gewoon een klacht in kan dienen, en die zal ook volgens de voorschriften afgehandeld moeten worden.
Als de bank er verder niet officieel op in wil gaan kan hij zeker een klacht indienen bij Kifid, waar ABN-AMRO ook is aangesloten.

Edit: ik zie boven aan de brief staan, 1-11-2007.
Heb je deze mededeling vorig jaar al gehad ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 1:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Is dit niet een uit de hand gelopen grap??

Zoals ik las "Sanne kon haar lach bijna niet inhouden"

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 3:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik zag dat de (speculatieve?) passage over de vermeende 'buitenechtelijke relatie tussen Jerry en Sanne' gelukkig is geschrapt.
Gelukkig maar want een dergelijke aan smaad grenzende opmerking, wellicht bedoeld om deze mensen persoonlijk te raken', doet uw klacht natuurlijk ook in een enigszins ander daglicht komen staan.
In een kleine gemeenschap als Boxmeer kennen vele mensen elkaar persoonlijk.
Het gebruik van voornamen en eerste letter van de achternaam vind ik daarom ook al niet kies.

Wat de kwestie inhoudelijk betreft, ik vind het erg vreemd en kan me niet voorstellen dat een bank zomaar een klant zou wegzenden. Iets zal er toch wel aan de hand zijn, waarbij ik niet uitsluit dat beide partijen wellicht iets te verwijten zou zijn in hun communicatie.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 4:09 am 

Geregistreerd: ma 24 nov 2008 10:31 pm
Berichten: 6
Doordat het conflict is "opgelost" is deze post verwijderd.


Laatst bijgewerkt door josef_cremer op vr 09 jan 2009 2:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 4:27 am 

Geregistreerd: ma 24 nov 2008 10:31 pm
Berichten: 6
En wat zij mij ook nog vertelde is dat alles wat ik daar tijdens elke bezoek heb gezegd is genoteerd in hun systeem. Ik vraag me af of dat wel mag. Ze mogen misschien notitie's maken over de afspraken die ik heb gemaakt maar alles letterlijk noteren?

En wie weet wat de wettelijke opzegtermijn is waneer een bank een rekening wil opheven?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 9:35 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Dit lijkt een echte Kafka :D

Ik heb het bericht gelezen en kreeg inderdaad ook de indruk dat het hier om een grap ging.
Maar aan de andere kant zitten er veel kenmerken in die zo typerend zijn voor dit soort onrecht.

Als klant zou ik me gewoon bij een andere bankfiliaal melden.

Aan de andere kant zou ik willen aandringen op een gesprek met het filiaal waar de problemen mee zijn, en neem dan wel iemand mee. Hoeft niet meteen een advocaat te zijn, maar iemand die het gesprek kan noteren, of desnoods een bandrecordertje. Schrijf ook even de vragen van te voren op, waar je zeker antwoord op wil. Dit om alles duidelijk te krijgen. Als je dan nog grond hebt kun je eventueel naar het Kifid. Maar ik vraag me af of je al die moeite moet doen.

Instellingen vinden niks van mensen, ook niks van klanten. Ook niet van hun eigen personeel. Dit is niet alleen voor een bank maar voor veel bedrijven. Voor je het weet heb je een probleem met het personeel, dat er over een half jaar niet eens meer werkt.

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 11:10 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
josef_cremer schreef:
En wat zij mij ook nog vertelde is dat alles wat ik daar tijdens elke bezoek heb gezegd is genoteerd in hun systeem. Ik vraag me af of dat wel mag. Ze mogen misschien notitie's maken over de afspraken die ik heb gemaakt maar alles letterlijk noteren?


Ik meen dat je het recht hebt alle persoonlijke gegevens die de bank over je geregistreerd heeft op te vragen.
http://www.cbpweb.nl/downloads_brochures/bro_WBP.pdf
Zie o.a. pagina 6.

Een eventueel verzoek daartoe zou ik via het hoofdkantoor doen. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 11:21 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Gesprekken opnemen?
Dit dient vooraf aan de client bekend gemaakt te worden dat het gesprek opgenomen wordt.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 11:38 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Icesave today,I save schreef:
Gesprekken opnemen?
Dit dient vooraf aan de client bekend gemaakt te worden dat het gesprek opgenomen wordt.


Volgens mij mag je dat gewoon zonder toestemming doen.
Alleen is tijdens een eventuele rechtzaak dergelijk materiaal ongeldig, i.v.m. onrechtmatig verkregen bewijs.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO