Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Rabo bankieren klantvriendelijkheid.
https://forum.spaarinformatie.nl/rabobank-f19/rabo-bankieren-klantvriendelijkheid-t10869.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  piet_pecunia [ do 13 okt 2022 8:41 pm ]
Berichttitel:  Rabo bankieren klantvriendelijkheid.

Rabo bankieren klantvriendelijkheid. Een drama!

Ik zal blij zijn als ik mijn Rabo-rekening eindelijk weer op kan doeken.
Ze zijn kennelijk alleen maar bezig met “Houd uw geld veilig, herken fraude” etc. In alle mail, op alle pagina's, in de App, ...etc. etc. maar gebruiksgemak ho maar!

Vorig jaar een rekening geopend i.v.m. een Groen-depot.
Zowel de Rabo Scanner als Internetbankieren een drama voor iemand die niet goed ziet, zoals ik.

Het Rabo Scanner schermpje is heel klein en daar kun je niets aan veranderen (loep dus, zo lang dat nog kan). Het toetsenbord is echter twee keer flut.
Soms moet je meerdere keren drukken op een toets om een getal er in te krijgen en soms komen er meerdere getallen bij één keer drukken.
De pincode gaat vaak niet goed en dan is je kaart niet meer bruikbaar.
Dan moet je naar een betaalautomaat gaan op de kaart weer te activeren met je PIN.

De Rabo Scanner gebruik je ook om in te loggen op Internetbankieren.
Nog erger!
In de browser komt er een vierkant kleurvlak dat je in moet scannen met de Scanner, nadat je de PIN in getikt hebt. Dan krijg je een code, een getal van 6 (8?) cijfers, dat je in moet kloppen op je computer. Dat lukt mij dus niet! Vooral omdat op alles een timer zit.
Voordat ik de tekens scherp krijg en ze in kan kloppen op mijn keyboard krijg ik “in no time” het bericht, dat de scan is verlopen! Dan kan ik vervolgens ook niet meer de rest van de toegangscode inkloppen, omdat het veld grijs (niet actief) wordt. En dan de hele riedel maar weer opnieuw proberen... uiteraard met een maximum van 3 keer. Hier is echt niet over nagedacht :twisted:
Voor het gemak kun je ook gebruik maken van inloggen, zoals in de Rabo App, met je 5-cijferige code. Daarvoor heb je dan wel de Rabo Scanner procedure nodig. Die moet je dan wel om de 3 maanden vernieuwen, met de inmiddels gevreesde Rabo Scanner procedure.

Wat een lol, wat een bedrijf!

Auteur:  erikk [ vr 14 okt 2022 8:22 am ]
Berichttitel:  Re: Rabo bankieren klantvriendelijkheid.

ik dacht dat ze op verzoek ook grotere rabo scanners hadden, voor mensen die dat nodig hebben

Auteur:  piet_pecunia [ vr 14 okt 2022 2:57 pm ]
Berichttitel:  Re: Rabo bankieren klantvriendelijkheid.

erikk schreef:
ik dacht dat ze op verzoek ook grotere rabo scanners hadden, voor mensen die dat nodig hebben

Er is de Random Reader Comfort...en nog wat zaken als Rabo Scanner Grip etc. https://www.rabobank.nl/toegankelijkheid

Echter, ... "Dat lukt mij dus niet! Vooral omdat op alles een timer zit."
Ik gebruik een loep dus dat gaat wel... althans als ik de tijd had :shock:
Loep oppakken, lezen, neerleggen, naar het toetsenbord, naar het scherm, zoeken, scherpstellen,...etc. en dat een paar keer.
Het is een kwestie van 10 of 20 seconden en dan gaat het slot er weer op en mag je opnieuw beginnen...of niet meer natuurlijk.
Bizar.

Auteur:  groentje [ vr 14 okt 2022 8:49 pm ]
Berichttitel:  Re: Rabo bankieren klantvriendelijkheid.

Dat klinkt als het zelfde onding als wat ING uitreikt. Heb ooit daar iemand met NAH (niet aangeboren hersenletsel) mee geholpen, was inderdaad nauwelijks werkbaar, voor mij al niet, laat staan voor de hulpvrager...

Auteur:  piet_pecunia [ za 15 okt 2022 2:35 pm ]
Berichttitel:  Re: Rabo bankieren klantvriendelijkheid.

groentje schreef:
Dat klinkt als het zelfde onding als wat ING uitreikt. Heb ooit daar iemand met NAH (niet aangeboren hersenletsel) mee geholpen, was inderdaad nauwelijks werkbaar, voor mij al niet, laat staan voor de hulpvrager...

NAH (niet aangeboren hersenletsel), ik vrees dat ik ook daar een ervaringsdeskundige in ben, hersenbloeding beleggen-droog-brood-f85/sparen-beleggen-t10290.html?hilit=hersenbloeding#p98765 en meer voor Jan beleggen-droog-brood-f85/sparen-beleggen-t10290.html?hilit=hersenbloeding#p98853
Daar ben ik redelijk goed onderuit gekomen (wat heet?) met wat dingetjes waaronder een afasie. Dat laatste is vooral lastig als ik hulp krijg!
Helaas ook een diplopie (geen diepte meer) aan over gehouden. In combinatie met nu een (progressieve) Maculadegeneratie het gedoe met zien.

Auteur:  groentje [ ma 17 okt 2022 9:37 pm ]
Berichttitel:  Re: Rabo bankieren klantvriendelijkheid.

Ai, afschuwelijk Piet, sterkte net alles, dat is wel heel veel tegenslag bij elkaar.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/