Rabo bankieren klantvriendelijkheid. Een drama!
Ik zal blij zijn als ik mijn Rabo-rekening eindelijk weer op kan doeken.
Ze zijn kennelijk alleen maar bezig met “Houd uw geld veilig, herken fraude” etc. In alle mail, op alle pagina's, in de App, ...etc. etc. maar gebruiksgemak ho maar!
Vorig jaar een rekening geopend i.v.m. een Groen-depot.
Zowel de Rabo Scanner als Internetbankieren een drama voor iemand die niet goed ziet, zoals ik.
Het Rabo Scanner schermpje is heel klein en daar kun je niets aan veranderen (loep dus, zo lang dat nog kan). Het toetsenbord is echter twee keer flut.
Soms moet je meerdere keren drukken op een toets om een getal er in te krijgen en soms komen er meerdere getallen bij één keer drukken.
De pincode gaat vaak niet goed en dan is je kaart niet meer bruikbaar.
Dan moet je naar een betaalautomaat gaan op de kaart weer te activeren met je PIN.
De Rabo Scanner gebruik je ook om in te loggen op Internetbankieren.
Nog erger!
In de browser komt er een vierkant kleurvlak dat je in moet scannen met de Scanner, nadat je de PIN in getikt hebt. Dan krijg je een code, een getal van 6 (8?) cijfers, dat je in moet kloppen op je computer. Dat lukt mij dus niet! Vooral omdat op alles een timer zit.
Voordat ik de tekens scherp krijg en ze in kan kloppen op mijn keyboard krijg ik “in no time” het bericht, dat de scan is verlopen! Dan kan ik vervolgens ook niet meer de rest van de toegangscode inkloppen, omdat het veld grijs (niet actief) wordt. En dan de hele riedel maar weer opnieuw proberen... uiteraard met een maximum van 3 keer. Hier is echt niet over nagedacht
Voor het gemak kun je ook gebruik maken van inloggen, zoals in de Rabo App, met je 5-cijferige code. Daarvoor heb je dan wel de Rabo Scanner procedure nodig. Die moet je dan wel om de 3 maanden vernieuwen, met de inmiddels gevreesde Rabo Scanner procedure.
Wat een lol, wat een bedrijf!
_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto
