Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 3:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Orders plaatsen
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 3:32 pm 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 3:27 pm
Berichten: 2
Hallo,

Ik heb 2 vragen over rabobank beleggen ( orders plaatsen )

1. Tijdens het plaatsen van een order staat het vakje limiet, wat wil dit zeggen of waarom moet je dit invullen?
2. Kun je via internet 24 uur per dag orders plaatsen of zijn hier tijden aan verbonden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orders plaatsen
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 3:49 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Stefan919 schreef:

1. Tijdens het plaatsen van een order staat het vakje limiet, wat wil dit zeggen of waarom moet je dit invullen?


Een limiet geeft het bedrag aan waarvoor de door jou gewenste opties, aandelen of obligaties maximaal mogen worden gekocht, dan wel minimaal moeten worden verkocht. Het is in de regel verstandig om een limiet te stellen, zodat je niet voor een vervelende verrassing gesteld kunt worden. Je geeft dan een zgn. gelimiteerde order. Stel je geen limiet, dan plaats je een 'bestens' order. De order zal dan worden uitgevoerd tegen de eerste koers die tot stand komt nadat je je opdracht hebt geplaatst.

Stefan919 schreef:
2. Kun je via internet 24 uur per dag orders plaatsen of zijn hier tijden aan verbonden?


Orders die na het sluiten van de beurs worden geplaatst, zullen pas op de volgende beursdag worden uitgevoerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orders plaatsen
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 4:11 pm 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 3:27 pm
Berichten: 2
Bedankt voor je reactie!

Als ik nu 50 aandelen wil kopen van € 6.50 p.a. en ik wil dat deze bijvoorbeeld verkopen als ze € 8 waard zijn, moet ik dan de limiet op € 8 zetten?
Ik heb gelezen dat er ook kosten aan verbonden zijn wanneer je een limiet plaatst, klopt dit?
En wordt een order meteen uitgevoerd als ik deze heb verzonden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orders plaatsen
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 6:44 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Stefan919 schreef:
Als ik nu 50 aandelen wil kopen van € 6.50 p.a. en ik wil dat deze bijvoorbeeld verkopen als ze € 8 waard zijn, moet ik dan de limiet op € 8 zetten?


Wanneer je ze nog moet kopen en je maximaal 6,50 euro per aandeel wilt betalen moet je de limiet op 6,50 euro zetten. Nadat de transactie is uitgevoerd kun je een verkooporder plaatsen. Wil je je aandelen voor niet minder dan 8 euro per stuk verkopen, dan zet je de limiet op 8 euro.

Stefan919 schreef:
Ik heb gelezen dat er ook kosten aan verbonden zijn wanneer je een limiet plaatst, klopt dit?
En wordt een order meteen uitgevoerd als ik deze heb verzonden?


Ja, er zijn kosten, ongeacht je een gelimiteerde order of een bestens order plaatst. Je betaalt zowel voor het plaatsen van kooporders als voor verkooporders. Daarnaast betaal je bewaarloon. De hoogte van de kosten verschilt per bank. Je doet er verstandig aan de tarieven van jouw bank na te kijken (staan op de website van de bank vermeld) voor je een order plaatst. Het plaatsen van een aandelenorder met een omvang van enkele honderden euro's zal vanwege de kosten vermoedelijk niet snel lonend zijn. Die kosten moet je immers optellen bij de prijs van je aandelen en kunnen bij kleine orders een behoorlijk percentage vormen van de totale kosten.

Stefan919 schreef:
En wordt een order meteen uitgevoerd als ik deze heb verzonden?


Een bestens order wordt tijdens beursuren onmiddellijk uitgevoerd (tenzij je opdracht een fonds betreft waarin nauwelijks of geen handel in plaats vindt). Een gelimiteerde order wordt uitgevoerd zodra de koers de opgegeven limiet heeft bereikt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orders plaatsen
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 8:41 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Hoewel beleggen erg interessant is, gaat dit forum over sparen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO