Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 1:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 10:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Weet iemand of het bij de Rabobank mogelijk om bankafschriften op te vragen uit bv 2002, en dan ook nog eens van een opgeheven betaalrekening? (wellicht tegen een vergoeding)

Zijn er regels voor een bank omtrend dit soort dingen?

Ik wil namelijk kunnen aantonen dat bepaalde betalingen vanaf 2001 t/m 2005 gedaan zijn, echter betreft het een rekening die in 2006 is opgeheven.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 10:56 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 10:49 am
Berichten: 88
op de site van de rabobank heb ik het volgende gevonden, maar dit gaat terug tot zeven jaar:

Gevolgen niet bewaren rekeningafschriften
Als u uw rekeningafschriften niet bewaart of als deze verloren zijn gegaan, kunt u online tot zeven jaar terug kopieën van uw rekeningafschriften aanvragen.

Jaarlijks zijn de eerste twee kopieën gratis indien dit kopieën betreft van afschriften die niet ouder zijn dan 15 maanden. Meer afschriften of afschriften die ouder zijn dan 15 maanden kosten € 5 per stuk. U ontvangt de kopie binnen enkele dagen thuis.

Ik zou er een telefoontje aan wagen naar het kantoor waar je rekening liep wat ze voor je kunnen doen en wat de kosten zijn.

Suc6!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 1:02 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Opgeheven zijn van de rekening zou geen verschil mogen maken. Tot 7 jaar terug zou er moeten zijn. 10 jaar moet je vragen (bellen). Laat het weten ik ben benieuwd.
Laat ze in het gesprek weten wat je precies zoekt; dat kan mogelijk de kosten beperken doordat je wellicht minder stukken hoeft te hebben.

Laat je in een eerste gesprek niet afschuiven; niet iedere bankmedewerker is even goed op de hoogte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 5:54 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Nou mensen,

Bedankt voor alle reacties.. zal vandaag eens gaan informeren.

Ik weet precies wat ik zoek, echter weet ik niet of het banknr van de ontvangende partij hetzelfde is gebleven.

Heb namelijk een overzicht opgevraagd bij Fortis (over betaalde lijfrente premies)
Nu komen zij op een ander bedrag over de jaren 2001-2005, en ik weet voor 99,99% zeker,
dat het meer was dan zij nu aangeven.

Ik zal laten weten wat er uit komt.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 9:57 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
juanj schreef:
Heb namelijk een overzicht opgevraagd bij Fortis (over betaalde lijfrente premies)
Nu komen zij op een ander bedrag over de jaren 2001-2005, en ik weet voor 99,99% zeker,
dat het meer was dan zij nu aangeven.

Ai, voel ik nu een geschilletje aankomen met o.a. de financiële tovenaar waar jij alle vertrouwen in had, m.b.t. "een beetje" merkwaardige en bijna ongeloofwaardige constructies?
Lenen en terug lenen o.i.d., de door de jaren heen ultieme geld-verdwijn-truc?
Zal wel niet, toch?
Zo ja, mag je er wel als de donder achteraan gaan en tevens de bezittingen van de tovenaar (laten) inventariseren.
Vertrouwen is goed, controle nog beter...

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 2:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Ik vraag mij af. Vandaag de dag kun je ook digitaal afschriften downloaden en afdrukken. Deze zijn neem ik aan ook rechtsgeldig indien men iets moet bewijzen?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 2:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Die zijn wel rechtsgeldig, maar je kunt niet langer terug dan 15 maanden volgens mij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 5:31 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Piggy schreef:
Vandaag de dag kun je ook digitaal afschriften downloaden en afdrukken. Deze zijn neem ik aan ook rechtsgeldig indien men iets moet bewijzen?
Dat onderwerp is al meermaals aan de orde geweest dus het heeft weinig zin dat hier te herhalen. Ik zou maar snel papieren afschriften aanvragen als ik jou was.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 7:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Hoe kom je erbij dat digitale afschriften niet rechtsgeldig zijn? Zie hier:

-ING-bank

-SNS-bank

Momenteel ontvang ik papieren afschriften van mijn normale huisbank, echter niet meer van de spaarbanken en de beleggingsmaatschappijen. Wat voor nadelige gevolgen zou het dan voor mij hebben als ik van de laatste 2 alleen maar digitale afschriften heb?

Ik ga eens navragen bij het juridisch loket hoe mijn rechten met een digitaal afschrift zijn.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 8:18 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Piggy,

Met de zoekfunctie moet je hierrover een en ander kunnen vinden. Woordspelletjes van banken ga ik niet op in gezien dit volgens mij al uitvoerig genoeg aan de orde was. Je hebt echt een papieren afschrift nodig als je juridisch rechtsgeldig iets moet kunnen aantonen.
Maar als jij het woord van sinterklaas gelooft dat zwarte piet echt bestaat dan vindt ik het ook best. En zwarte piet bestaat ook inderdaad echt want je kunt hem tenslotte zelf zien rond begin december.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 9:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Je beantwoord mijn vraag niet:

Wat voor nadelige gevolgen kan het voor mij hebben als ik alleen digitale afschriften heb van mijn rekeningen bij spaarbanken en beleggingsmaatschappijen?

Ik heb wel papieren afschriften van mijn normale huisbank.

Trouwens sinterklaas bestaat! Griekenland heeft niet voor niets weer een zak met geld gekregen....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Laatst bijgewerkt door Piggy op wo 24 okt 2012 10:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 9:45 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
@1500

Helaas.... mis...
Die betalingen waar ik het over heb, zijn niet door 'mijn' 'tovernaar' behandeld/verwerkt.
Dat is nu juist het probleem, was het maar zo.

Dit is een kwestie tussen ASR en mij (zonder 'tovernaar')
Vandaag een email gestuurd naar de Rabo, kijken wat hun reactie is, als dit niet afdoende is, ga ik wel eens bellen...

Ik laat het weten...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 okt 2012 5:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Reactie Rabobank...

Het is mogelijk om rekeningafschriften van een opgeheven betaalrekening opnieuw op te vragen.

Het is mogelijk afschriften aan te vragen tot maximaal 7 jaar terug. Het gaat hierbij om een maandoverzicht. de kosten hiervoor zijn €5,- per afschrift.
Hierbij zou u aan moeten geven wat het rekeningnummer is waarvan u de afschriften zou willen ontvangen en de maand waarom het gaat.


7 jaar.. daar heb ik dus niets aan..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 okt 2012 6:27 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Het juridisch loket geeft een heel tactisch antwoord:

Het hangt van de instantie af of ze een digitale afschrift goedkeuren (exacte woorden weet ik zo niet meer).

Een digitale afschrift kan dus heel goed rechtsgeldig zijn, maar ook heel goed niet rechtsgeldig zijn. 1 ding is zeker, wettelijk is er blijkbaar nog niks vastgelegd dat alle partijen digitale afschriften wettelijk moeten accepteren....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO