Forum SpaarInformatie | Sparen | SpaarRente | SpaarBanken | En meer
https://forum.spaarinformatie.nl/

Overstapservice
https://forum.spaarinformatie.nl/rabobank-f19/overstapservice-t846.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  Money [ zo 17 aug 2008 1:50 pm ]
Berichttitel:  Overstapservice

Morgen start bij mij de overstapservice en ga ik van de giro naar de rabo. Ik had gezegd dat ik zou vertellen hoe het gaat. Dus hier laat ik weten of alles soepeltjes verloopt, wat ik hoop natuurlijk, of dat de overstapservice toch niet zo goed is.

Mijn inkomen is al op de rabo binnengekomen, maar dat moest ik zelf doorgeven.
Hopelijk gaan de vaste lasten nu allemaal ook vanzelf.

Auteur:  groentje [ zo 17 aug 2008 10:23 pm ]
Berichttitel: 

Ik ben benieuwd je ervaringen te lezen.

Op dit moment "zit" ik ook in het overstapgebeuren. Tot nu toe lijkt de service als zodanig goed te werken: alles loopt inderdaad netjes via de nieuwe bank, en naar aanleiding van een bericht van overstapservice zijn er zelfs ook al 2 incasso's gewijzigd (het loopt nu 2 maanden dus nu kan ik dat merken).

Wel heb ik overal waar dat makkelijk mogelijk was, ook zelf mijn nieuwe nummer doorgegeven. Met makkelijk bedoel ik: via bijvoorbeeld internet, of door aanvraag van een gratis wijzigingskaartje. Bedrijven die je naar een (duur) telefoonnummer willen laten bellen of postzegels willen laten plakken, heb ik nog even overgeslagen.

Over hoe de oude bank er mee om gaat, ik ben er nog steeds niet gerust op. Heb ruim 2 weken geleden de passen ingeleverd etc. Zaterdag brief in de bus van dat bankfiliaal, waarom er geen inkomen meer op mijn rekening binnen komt. Huh? Het restje saldo op de rekening hebben ze ook nog niet doorgestort (dat zou "vanzelf" gaan, ja ja). Ik zal van de week maar weer even langslopen...

Ik ben van plan de overstapservice zo kort mogelijk te houden. Ik wacht nog een paar weken en dan zijn, verwacht ik, alle belangrijke bedrijven wel op de hoogte en zeg ik de oude bankrekening definitief op.

Auteur:  Paul209 [ ma 18 aug 2008 1:57 am ]
Berichttitel: 

Heeft iemand enig idee hoelang een opgeheven (bank)nummer uit de roulatie blijft?
Stel, er kom toch geld binnen (na de overstapservice) dan neemt eventueel iemand anders mooi het bedrag voor je in ontvangst. :cry:
Naam/nummercontrole stelt m.i. soms ook niet veel voor.

(Zojuist een test gedaan met een heel oud gironummer van mij.
Staat inmiddels op naam van iemand anders!)

Citaat:
Ik ben van plan de overstapservice zo kort mogelijk te houden.

Waarom? Kost toch niets!
Persoonlijk zou ik 'm zo lang mogelijk laten lopen, vanwege eventueel 'verdwaalde betalingen'.
Een smak geld terug van de belasting ofzo, om maar even iets leuks te noemen. :lol:

Auteur:  groentje [ ma 18 aug 2008 11:25 am ]
Berichttitel: 

Paul209 schreef:
Citaat:
Ik ben van plan de overstapservice zo kort mogelijk te houden.

Waarom? Kost toch niets!
Persoonlijk zou ik 'm zo lang mogelijk laten lopen, vanwege eventueel 'verdwaalde betalingen'.
Een smak geld terug van de belasting ofzo, om maar even iets leuks te noemen. :lol:


Kost niks nee, maar SNS wel. Zolang ik de betaalrekening niet ophef (mag niet ivm overstapservice) neem ik een product af en brengen ze maandeijkse kosten in rekening... :evil:

Auteur:  Paul209 [ ma 18 aug 2008 12:16 pm ]
Berichttitel: 

groentje schreef:
Kost niks nee, maar SNS wel. Zolang ik de betaalrekening niet ophef (mag niet ivm overstapservice) neem ik een product af en brengen ze maandeijkse kosten in rekening... :evil:


Dat je de oude rekening ook aan dient te houden, dat wist ik niet.

Persoonlijk vind ik de overstapservice een oplossing welke nergens op slaat, ten opzichte van bijv. nummerbehoud bij mobiele telefonie.
Toen de regering i.v.m. vrije marktwerking aandrong op flexibele oplossing hiervoor, kwamen de banken met dit wangedrocht.
De kansen op een verandering daarin, zijn m.i. met de komst van IBAN- en BIC-nummers vrijwel verkeken.
Het bankwezen zal er waarschijnlijk als de kippen bij zijn erop te wijzen dat de nummers daardoor bankgebonden zijn. :evil:
www.iban.org

Kortom, niet goed, weinig flexibel en voor de eindgebruiker een kosten verhogend systeem, blijkt nu wel weer.
Klagen! Zoveel mogelijk.

N.B. Overstapservice is niet mogelijk bij een zakelijke rekening, zo is mijn ervaring.

Auteur:  Money [ wo 27 aug 2008 9:33 am ]
Berichttitel: 

Upc ging moeiteloos en is via de overstapservice (voortaan OSS) van mijn nieuwe rekening afgeschreven. Staat keurig bij via OSS.

Auteur:  Money [ di 02 sep 2008 10:14 am ]
Berichttitel: 

Tot nu toe gaat het allemaal perfect en zijn alle vaste lasten via de overstapservice uitgevoerd en via het nieuwe rekeningnummer betaald. Ik heb geen klachten.

Auteur:  groentje [ di 02 sep 2008 9:58 pm ]
Berichttitel: 

Die ervaring heb ik ook: alle boekingen worden keurig doorgesluisd. In die zin werkt de overstapservice wat mij betreft zoals die zou moeten.

Het venijn zit er meer in, dat elke bank er schijnbaar op zijn eigen wijze (eigenwijze) mee om gaat.

Auteur:  Money [ ma 22 sep 2008 6:18 pm ]
Berichttitel: 

Alle afschrijvingen zijn nu een keer voorbij gekomen en alles ging prima met de overstapservice. Ik heb absoluut geen klachten. :D

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/