Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 5:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Ik zou de overstapservice gebruiken bij overstappen naar andere bank
ja 29%  29%  [ 6 ]
nee 71%  71%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 21
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overstapservice
BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 1:50 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Morgen start bij mij de overstapservice en ga ik van de giro naar de rabo. Ik had gezegd dat ik zou vertellen hoe het gaat. Dus hier laat ik weten of alles soepeltjes verloopt, wat ik hoop natuurlijk, of dat de overstapservice toch niet zo goed is.

Mijn inkomen is al op de rabo binnengekomen, maar dat moest ik zelf doorgeven.
Hopelijk gaan de vaste lasten nu allemaal ook vanzelf.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 aug 2008 10:23 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ik ben benieuwd je ervaringen te lezen.

Op dit moment "zit" ik ook in het overstapgebeuren. Tot nu toe lijkt de service als zodanig goed te werken: alles loopt inderdaad netjes via de nieuwe bank, en naar aanleiding van een bericht van overstapservice zijn er zelfs ook al 2 incasso's gewijzigd (het loopt nu 2 maanden dus nu kan ik dat merken).

Wel heb ik overal waar dat makkelijk mogelijk was, ook zelf mijn nieuwe nummer doorgegeven. Met makkelijk bedoel ik: via bijvoorbeeld internet, of door aanvraag van een gratis wijzigingskaartje. Bedrijven die je naar een (duur) telefoonnummer willen laten bellen of postzegels willen laten plakken, heb ik nog even overgeslagen.

Over hoe de oude bank er mee om gaat, ik ben er nog steeds niet gerust op. Heb ruim 2 weken geleden de passen ingeleverd etc. Zaterdag brief in de bus van dat bankfiliaal, waarom er geen inkomen meer op mijn rekening binnen komt. Huh? Het restje saldo op de rekening hebben ze ook nog niet doorgestort (dat zou "vanzelf" gaan, ja ja). Ik zal van de week maar weer even langslopen...

Ik ben van plan de overstapservice zo kort mogelijk te houden. Ik wacht nog een paar weken en dan zijn, verwacht ik, alle belangrijke bedrijven wel op de hoogte en zeg ik de oude bankrekening definitief op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 1:57 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Heeft iemand enig idee hoelang een opgeheven (bank)nummer uit de roulatie blijft?
Stel, er kom toch geld binnen (na de overstapservice) dan neemt eventueel iemand anders mooi het bedrag voor je in ontvangst. :cry:
Naam/nummercontrole stelt m.i. soms ook niet veel voor.

(Zojuist een test gedaan met een heel oud gironummer van mij.
Staat inmiddels op naam van iemand anders!)

Citaat:
Ik ben van plan de overstapservice zo kort mogelijk te houden.

Waarom? Kost toch niets!
Persoonlijk zou ik 'm zo lang mogelijk laten lopen, vanwege eventueel 'verdwaalde betalingen'.
Een smak geld terug van de belasting ofzo, om maar even iets leuks te noemen. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 11:25 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Paul209 schreef:
Citaat:
Ik ben van plan de overstapservice zo kort mogelijk te houden.

Waarom? Kost toch niets!
Persoonlijk zou ik 'm zo lang mogelijk laten lopen, vanwege eventueel 'verdwaalde betalingen'.
Een smak geld terug van de belasting ofzo, om maar even iets leuks te noemen. :lol:


Kost niks nee, maar SNS wel. Zolang ik de betaalrekening niet ophef (mag niet ivm overstapservice) neem ik een product af en brengen ze maandeijkse kosten in rekening... :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 12:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Kost niks nee, maar SNS wel. Zolang ik de betaalrekening niet ophef (mag niet ivm overstapservice) neem ik een product af en brengen ze maandeijkse kosten in rekening... :evil:


Dat je de oude rekening ook aan dient te houden, dat wist ik niet.

Persoonlijk vind ik de overstapservice een oplossing welke nergens op slaat, ten opzichte van bijv. nummerbehoud bij mobiele telefonie.
Toen de regering i.v.m. vrije marktwerking aandrong op flexibele oplossing hiervoor, kwamen de banken met dit wangedrocht.
De kansen op een verandering daarin, zijn m.i. met de komst van IBAN- en BIC-nummers vrijwel verkeken.
Het bankwezen zal er waarschijnlijk als de kippen bij zijn erop te wijzen dat de nummers daardoor bankgebonden zijn. :evil:
www.iban.org

Kortom, niet goed, weinig flexibel en voor de eindgebruiker een kosten verhogend systeem, blijkt nu wel weer.
Klagen! Zoveel mogelijk.

N.B. Overstapservice is niet mogelijk bij een zakelijke rekening, zo is mijn ervaring.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 9:33 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Upc ging moeiteloos en is via de overstapservice (voortaan OSS) van mijn nieuwe rekening afgeschreven. Staat keurig bij via OSS.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep 2008 10:14 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Tot nu toe gaat het allemaal perfect en zijn alle vaste lasten via de overstapservice uitgevoerd en via het nieuwe rekeningnummer betaald. Ik heb geen klachten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 sep 2008 9:58 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Die ervaring heb ik ook: alle boekingen worden keurig doorgesluisd. In die zin werkt de overstapservice wat mij betreft zoals die zou moeten.

Het venijn zit er meer in, dat elke bank er schijnbaar op zijn eigen wijze (eigenwijze) mee om gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 6:18 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Alle afschrijvingen zijn nu een keer voorbij gekomen en alles ging prima met de overstapservice. Ik heb absoluut geen klachten. :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO