Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 11:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: KYC vragen
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2023 4:13 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 283
Inmiddels al de 2e keer dit jaar een KYC vragen van ING. Met veeldiverse bankrekeningen waar je geld mee schuift voor je extr 0.1% rente vragen ze waar komt je geld vandaan, waarom ontvang of stuur je geld etc. Ze houden je daar graag bezig met administatie.
Tijd om de rekening binnenkort eens op te heffen :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: za 29 apr 2023 4:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Bij mij maar liefst 5 vragen over het hoe en waarom ik in crypto doe. Terwijl ik helemaal niet in crypto doe. Ik heb gevraagd op welke transacties ze precies doelden. Nooit een reactie gekregen. Zouden dit strikvragen zijn geweest? Om gedoe te voorkomen probeer ik tegenwoordig zoveel mogelijk om ING heen te werken. Met Bunq, Openbank en diverse buitenlandse betaalrekeningen. Ook al vanwege de beperkende limieten die ING hanteert.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2023 1:33 pm 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 1:18 pm
Berichten: 28
@theswitch
2e keer pas? Bij onze en/of rekening staat de teller ondertussen op 9x KYC informatieverzoek in de afgelopen 11 maanden.
Vaak zijn een aantal vragen al eerder beantwoord, maar dat boeit ze niet of hebben ze niet in de gaten. Nog nooit inhoudelijke antwoorden gehad op MIJN vragen, alleen opnieuw (dezelfde) vragen vanuit ING KYC :-(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2023 2:42 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1652
Bij Rabobank tot nu toe nog geen KYC vragen ontvangen...

Bij welke banken speelt dit nog meer?
Wel apart als je het van de ene rekening op jouw naam overmaakt naar de andere...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: ma 01 mei 2023 3:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ik denk dat ze het controleren uitbesteed hebben aan Indiase bedrijven, die kunnen geen Nederlands lezen en weten niet dat Albert Heijn een supermarkt is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: wo 03 mei 2023 9:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 283
I save schreef:
@theswitch
2e keer pas? Bij onze en/of rekening staat de teller ondertussen op 9x KYC informatieverzoek in de afgelopen 11 maanden.
Vaak zijn een aantal vragen al eerder beantwoord, maar dat boeit ze niet of hebben ze niet in de gaten. Nog nooit inhoudelijke antwoorden gehad op MIJN vragen, alleen opnieuw (dezelfde) vragen vanuit ING KYC :-(
Ja, speelt nu in 3 maanden. 9x, ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: vr 05 mei 2023 11:54 am 

Geregistreerd: ma 19 okt 2009 4:19 pm
Berichten: 13
Net ook voor het eerst een KYC van de ING gekregen.....Ze willen een belastingaangifte of salarisstrookje. Ben ik verplicht om dit te geven? Ik vind het nogal privacy gevoelig om al deze deze info aan een commercieele bank te geven. En wie lezen die ing database allemaal? Kan ik iets anders sturen dan die twee opties?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: vr 05 mei 2023 1:09 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
In mijn geval komen mijn inkomsten binnen op de ing rekening. Het lijkt mij dat ze dan meer dan genoeg info hebben. Is dat bij jou niet zo ?
Is opzeggen van de rekening een optie ? (Bij mij niet want de rekening is tegenrekening bij te veel bankrekeningen elders). Ik heb trouwens nog geen KYC vragenlijst gekregen, ondanks dat ik regelmatig bedragen groter dan mijn inkomsten heen en weer boek tussen de spaarrekeningen. Maar die staan allemaal op de dezeflde naam: die van mij. Ik vraag mij af wat de criteria zijn om klanten te bestoken met die vragen. Geven ze daar informatie over als bijsluiter bij de vragenlijst ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2023 4:57 pm 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 1:18 pm
Berichten: 28
peter15 schreef:
Net ook voor het eerst een KYC van de ING gekregen.....Ze willen een belastingaangifte of salarisstrookje. Ben ik verplicht om dit te geven? Ik vind het nogal privacy gevoelig om al deze deze info aan een commercieele bank te geven. En wie lezen die ing database allemaal? Kan ik iets anders sturen dan die twee opties?
@verplicht? Nee, maar als je niet mee werkt gaat ING wsl je rekening(en) opzeggen.
@belastingaangifte/salarisstrook? Mss kun je delen zwart lakken die je niet wilt delen, een wachtwoord op het pdf bestand plaatsen, en evt een watermerk aanbrengen... Dan ben je een klein beetje beschermd als het document ooit gelekt wordt of gestolen.
@Wie lezen...? Dit soort vragen heb ik meerdere keren gesteld, maar NOOIT antwoord gehad.

Naar mijn bescheiden mening zijn vragen over identiteit en over transacties terecht (genoemd in Wwft tekst), maar vragen over vermogen/inkomen buiten ING niet (niet genoemd in Wwft tekst).
Vervelend is dat banken zelf ruime invulling mogen geven aan hun interpretatie van Wwft klantonderzoek.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2023 6:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Als de overheid banken opdracht geeft om witwassen e.d. te onderzoeken en ze ook het recht geeft om belastingaangiftes op te vragen op straffe van beëindigen rekening, waarom geeft de overheid dan niet zelf aan de banken inzicht in de aangiftes en aanslagen? Waarom deze omweg via de klant?

Privacy is in Nederland toch al volkomen ten grave gedragen....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KYC vragen
BerichtGeplaatst: za 06 mei 2023 8:04 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
I save schreef:
Nee, maar als je niet mee werkt gaat ING wsl je rekening(en) opzeggen.
Dat kan nog best wel eens meevallen.
Ik heb het er bij een spaarbank op aan laten komen, door geen antwoord te geven.
De 'ergste' bedreiging of straf die ik kreeg was dat ze mij eventueel bij de overheid gingen aangeven 'als verdacht'. (Daar krijg je overigens geen bericht van.)
Het zal mij aan m'n derrière roesten. Ik kan mijn geldstromen méér dan uitstekend verantwoorden. Alleen doe ik dat niet aan een particulier instelling.
Data van personen verzamelen is booming business, daar werk ik zonder vergoeding zo min mogelijk aan mee.
Het account is nog steeds actief en de overheid zit misschien met een onterechte melding, als de spaarbank gedaan heeft wat een soort beloofd werd.

Gesprekje gehad met mijn huisbank. Deed óók regelmatig vervelend.
Gevraagd waarom toch telkens dat neurotische gedrag als alle spaarrekeningen waar ik naar overboek op mijn naam staan.
Het bleef stil. Waarschijnlijk hebben ze hun zaakjes (nog) niet op orde.
Dan heb ik gewonnen. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO